Formule 1 2014

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Formule 1 2014

Bericht door rsh_scuderia »

Dank voor de nieuwtjes en input Peter :thump_up:
Honda is altijd loyaal geweest aan zijn medewerkers ( is toch een Japans dingetje ) en de keus voor Button is vanuit die context goed verklaarbaar. Met het eigenlijke Honda ontwerp en chassis heeft Button zijn enige wereldtitel behaald, onder de noemer van Brawn GP. Met een Mercedes motor. Dat wel.

Hopelijk krijgt Honda-McLaren nog een wit, rode liverei en daarna talentvolle coureurs :thump_up:
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Formule 1 2014

Bericht door Jolly Club »

rsh_scuderia schreef:...
Hopelijk krijgt Honda-McLaren nog een wit, rode liverei en daarna talentvolle coureurs :thump_up:
De dominantie van één specifiek team kun je met een mindere auto alleen doorbreken met één of meer uitzonderlijk goede rijders.
Alonso is zo'n rijder, de vergelijking met zijn teamgenoot spreekt boekdelen. Button heeft zijn bestaansrecht toch nog een keertje bewezen door rookie Magnussen in de hoek te zetten.
Ik denk de beste line-up voor McLaren sinds jaren, in mijn ogen zelfs sterker dan die van Ferrari.

Van Kimi heb ik nog nooit een hoge pet op gehad, die gaat Ferrari sowieso niet helpen. Beter hadden ze Felipe aangehouden! :thump_up2:
Ferrari verwacht veel van en met Vettel, maar ik weet niet hoe het uit gaat pakken. Het leek alsof hij in 2014 met een matige auto niet mee kon komen, en het koppie liet hangen. Anderzijds opende de 4e plaats in het WK naar verluidt wel de ontsnappingsclausule naar de miljarden van Ferrari. Tel daar de prestaties van Ricciardo bij op, en mijn twijfels over de oprechtheid van Vettel's geploeter dit jaar lijken gegrond. :cool:

Bij Mercedes is de auto uitzonderlijk goed en de rijders zeer aan elkaar gewaagd qua doorsnee. Sterker nog, volgens Lauda kan immers elke aap erin rijden. :D

Ik zeg het niet graag, maar de slag om de beste rijders gaat naar Ron Dennis :shock: : 1 - 0

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3352
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Formule 1 2014

Bericht door St. Paul »

Peter Parker schreef: Het schijnt dat alleen McLaren, Red Bull, Toro Rosso en Williams winst maakten in 2014. De rest maakte verlies.
En Mclaren ook nog eens zonder hoofdsponsor. :lol: Williams goed jaar, is ze gegund, team met historische waarde dat zonder hulp langzaam uit de moeilijkste jaren lijkt te komen. De 1-0 voor Dennis zou een korte termijn 1-0 zijn, Honda wil wel snelste zijn maar Saint wil het eerst zien. Alonso ging boos weg en gaat boos worden als hij niet gelijk dit jaar kampioen wordt. Button heeft ooit een keer een uiterst dominante wagen gehad op basis waarvan hij nu eerste rijder was en niet meer mag zijn, das een leuk vooruitzicht.

Ik zeg RedBull heeft de beste combo. Kost ze mss 1/50ste van het bedrag van de andere teams en geef Ricciardo een beetje auto en hij komt er wel.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Formule 1 2014

Bericht door Jolly Club »

David Coulthard won the 2014 Race of Champions in Barbados, defeating Mercedes Formula 1 reserve driver Pascal Wehrlein in the final.
Beetje gedevalueerd evenement deze race of 'reserve drivers and maybe next year champions', maar leuk voor DC dat 'ie ook eens wat wint. :thump_up:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Re: Formule 1 2014

Bericht door Markopolo »

Een 9 voudig Le Mans kampioen.
Een 6 voudig V8 Supercars kampioenschap
Een indy 500 winnaar
Een World RallyCross kampioen
Een meervoudig Baja winaar (en smaakmaker in de Dakar)
Een Formule 3 kampioen
Een nu nog in de DTM aanstormend talent
En een lekker wijf :D

Tuurlijk Mike D. is wat oud aan het worden.....,
moeten ze een paar Barbadosgangers ook hun kans geven,
en ze hadden beter zijn jongere broer Kyle kunnen vragen,

maar dit is nou niet een lijstje van 'reserve drivers and maybe next year champions' maar miscchien is mijn autosportvisie wel gelimiteerd :shifty:
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Formule 1 2014

Bericht door Jolly Club »

Markopolo schreef: ...
En een lekker wijf :D

... maar miscchien is mijn autosportvisie wel gelimiteerd :shifty:
Gelimiteerd zou ik niet durven zeggen, eerder een tikkeltje oppervlakkig. :mrgreen: Voor mij geen namen of raceklasses die ik zou verwachten bij een race of champions.

Aangezien statistieken echter nooit liegen ( :D ) schors ik bij deze het debat.

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Re: Formule 1 2014

Bericht door Autofan »

Waarmee je dus indirect toegeeft dat jouw grote held Latfaalla geen champion is! :roll:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Re: Formule 1 2014

Bericht door Markopolo »

Jolly Club schreef:Aangezien statistieken echter nooit liegen ( :D ) schors ik bij deze het debat.
Ej, zo gemakelijk komt gij er nie vanaf :lol:

Kom de gij maar eens met een mooi lijsie incl. in jou ogen een lekker wijf die in de autosport rondtuft. :rico: :D

Want de Formule 1 van 2014 is toch al voorbij :wink:
Plaats reactie