Het "Hoeveel is mijn modelauto waard?"-topic

Hier kun je alles over modelauto's kwijt wat je niet in bovenstaande fora kwijt kunt.

Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 1441
Lid geworden op: zo 12 okt 2003 20:04
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Bart »

Heb vandaag deze 1:43 Minichamps Porsche gekocht. Hij is van de Duitste Carrera cup van 1995. Ik heb er ?24,50 voor betaald. Weet iemand er iets meer over :?:

Afbeelding
Squid
Berichten: 105
Lid geworden op: di 17 feb 2004 19:24
Locatie: Zoetermeer

Bericht door Squid »

ben wel benieuwd wat mijn renault Williams FW19 jaques villeneuve in 1/18 van PMA waard is
Afbeelding
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 269
Lid geworden op: vr 10 okt 2003 13:03
Locatie: Reeuwijk
Contacteer:

Bericht door Herman »

Ik heb een Western Models Ferrari 250 GTO, geheel in metaal, en gekcoht als gebouwd model. Geheel uit metaal, en loodzwaar. Op E-bay kwam ik een kit van deze auto tegen:

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=2583&item=5948950599&rd=1&ssPageName=WD2V

Iemand die een schatting kan maken van de waarde van dit model? Ik overweeg hem te verkopen.
Tim
Berichten: 1356
Lid geworden op: di 04 nov 2003 20:52
Locatie: Charlotte, NC

Bericht door Tim »

Squid schreef:ben wel benieuwd wat mijn renault Williams FW19 jaques villeneuve in 1/18 van PMA waard is
Afbeelding


de '96 versie is 50-65 euro, de '98 25-50 Euro. Hoogste prijs voor mib, laagste prijs voor lichte schade.
None of us is as dumb as all of us...

My life adds up to nothing.
Gebruikersavatar
B.A.Z. 10
Berichten: 314
Lid geworden op: wo 22 dec 2004 17:52

Bericht door B.A.Z. 10 »

ik heb een rolls royce phantom 3 van solido,1/43.
volgens mijn opa is die ongeveer 40 jaar oud.


en mijn peugeot RC schoppen(zwart) en RC ruiten(rood),
van Norev,de grote is hetzelfde als een gewoon speelgoed autootje,
en volgens sommige mensen zijn er maar heel weinig exemplaren van gemaakt.
weet iemand misschien hoeveel dit waard is?

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door B.A.Z. 10 op za 15 jan 2005 16:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Tim
Berichten: 1356
Lid geworden op: di 04 nov 2003 20:52
Locatie: Charlotte, NC

Bericht door Tim »

ferrarionly schreef:Mensen, nu dat dit toch bestaat...de Showcar van Schumacher van 1996 in het model van 1995...hoeveel is dat ongeveer in waarde?
Dus de stickers van een 96 car op een 95 versie. 1:18


Welk merk? Als het Minichamps is heb je een goeie te pakken. Tussen de 115 en 150 Euro moet ie opbrenegen. hoogste bedrag voor mib.
None of us is as dumb as all of us...

My life adds up to nothing.
Gebruikersavatar
fobie
Berichten: 1149
Lid geworden op: zo 24 okt 2004 12:38
Schaal: 1:18
Locatie: Ieper

porsche gt1 marlboro

Bericht door fobie »

Hoeveel is deze waard?
Afbeelding
Jos
Berichten: 1192
Lid geworden op: za 08 nov 2003 13:16
Schaal: 1:43
Locatie: Swalmen

Bericht door Jos »

die is onbetaalbaar!!
Jos
Berichten: 1192
Lid geworden op: za 08 nov 2003 13:16
Schaal: 1:43
Locatie: Swalmen

Bericht door Jos »

Zover als ik weet heten de modellen officieel "Paul's Model Art". Vroeger had je een serie Minichamps (1:43), en een serie Microchamps (1:64). Echter vanwege allerlei redenen is Minichamps tegenwoordig de gangbare naam voor Pauls Model Art. Vast onder andere omdat Minichamps veel korter en krachtiger is.
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Beide namen worden nog steeds gebruikt :!:

Zie hier:
Afbeelding
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3350
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Bericht door St. Paul »

Jos schreef:Zover als ik weet heten de modellen officieel "Paul's Model Art". Vroeger had je een serie Minichamps (1:43), en een serie Microchamps (1:64). Echter vanwege allerlei redenen is Minichamps tegenwoordig de gangbare naam voor Pauls Model Art. Vast onder andere omdat Minichamps veel korter en krachtiger is.


Paul's Model Art is dan wel weer een veel mooiere naam. :mrgreen:

Ik weet het offtopic maar dit was een inkoppertje
Jos
Berichten: 1192
Lid geworden op: za 08 nov 2003 13:16
Schaal: 1:43
Locatie: Swalmen

Bericht door Jos »

idd Mark beide namen worden gebruikt.

maar nu weer ontopic!!
Gebruikersavatar
jelmer
Berichten: 1371
Lid geworden op: di 25 nov 2003 19:15
Schaal: 1:43
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door jelmer »

Iemand een idee wat de Ferrari Enzo van redline waard is? En iemand een idee of deze ook in waarde zal stijgen of dalen na een bepaalde tijd?

helemaal nieuw in doosje en alles zit er nog bij

Afbeelding
Afbeelding
Jos
Berichten: 1192
Lid geworden op: za 08 nov 2003 13:16
Schaal: 1:43
Locatie: Swalmen

Bericht door Jos »

wat kost een RedLine, rond de 90 euro ofzo?
Ik denk dat eigenlijk alleen limited editions en modellen met een (onbekend) laag productie aantal van veel gevraagde modellen geld waard worden.

Een RedLine zal zijn waarde in elk geval niet verliezen denk ik, maar zal altijd zo rond het winkelbedrag blijven schommelen denk ik. Zolang hij nog in de winkel te krijgen is kan je hem niet voor het winkel bedrag kwijt verwacht ik.

ps de inflatie mag je bij een RedLine elk jaar er bovenop gooien :D
Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 1076
Lid geworden op: do 11 dec 2003 13:23
Locatie: Antwerpen / België
Contacteer:

Bericht door Frans »

Wat zijn ze waard?
Voor ons verzamelaars trachten we steeds de gunstigste prijs te zoeken voor een model, is het niet?
Ik denk als je echt Uw verzameling wil van de hand doen, dat je daar veel geld gaat op verliezen. Stel ze te koop en dan worden eerst de exclusieve modellen er uit gehaald, met de rest (alledaagse modellen) ga je blijven zitten. En een opkoper zal je nooit de aankoopwaarde terug geven, en dan nog, je moet er nog een vinden die bereid is om een hele verzameling op te kopen voor misschien wel 20000?!
Hebben Jullie bezitters van een grote verzameling al eens uitgeteld hoeveel geld je er aan gespendeerd hebt? Je gaat verschieten van het bedrag.

Frans
Afbeelding

Forza Ferrari
Plaats reactie