DECALS: Micro-Set & Micro-Sol

Voor alle vragen over verf en decals kan je hier terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Deathtrap
Berichten: 116
Lid geworden op: di 14 dec 2004 12:54
Schaal: 1:24
Locatie: Kaatsheuvel
Contacteer:

DECALS: Micro-Set & Micro-Sol

Bericht door Deathtrap »

Hallo allemaal.

Ik ben inmiddels enige tijd bezig met het verbouwen van een Fujimi RX-7 1:24 tot een echte straatracer.
Om de straatracer goed aan te kleden, wil ik er zelf gemaakte decals op plakken. Deze wil ik maken met Supercal Decals, maar ik heb daar de volgende vraag over:
Ik wil de Supercal decals plaatsen op een model met een donkere (paarse) lak. Het liefste zou ik een licht grijze decal maken op transparant decal papier. Omdat grijs printen normaal ontstaat door een klein beetje zwart op wit papier, ben ik bang dat het beetje zwart op transparant papier straks niet meer te zien is op mijn auto met donkere lak.
Wie kan mij hier meer over vertellen?

Om jullie wat van de huidige stand van zaken te tonen, hier een setje foto;s :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dit zouden de licht grijze decals moeten worden. Let wel: op transparant decal papier.
Overigens de zwarte decals zijn voor een andere auto en daar zijn geen problemen mee.

[Mod-edit] Verplaatst naar ombouwprojecten: door Matts Modelautos]
Gebruikersavatar
Deathtrap
Berichten: 116
Lid geworden op: di 14 dec 2004 12:54
Schaal: 1:24
Locatie: Kaatsheuvel
Contacteer:

Bericht door Deathtrap »

Na gisteren een avondje te hebben zitten plakken, zijn de decals op mijn Mazda geplaatst. De zwarte zelf gemaakte decals zijn prima gelukt. De gele echter niet. Deze waren vrijwel geheel transparant en door de donkere ondergrond geheel NIET te zien.
Ik heb hiervoor in middels als zwarte die ik daarvoor in de plaats ga gebruiken.

Zondag ga ik een transparante lak over het gehele bodywork spuiten. Als dat af is ga ik verder met de verlichting in de auto...

Jep, verlichting! Ik heb al enige tijd een thread lopen over mijn model op modelbrouwers.nl. Voor meer info wil ik jullie daarheen verwijzen. (alles twee keer typen is ook zo lastig.)
Mazda RX-7 in process
Registered user of: http://www.modelbrouwers.nl/
Plaats reactie