Mitsu lancer EVO V update Laatste update !!!!

Gebruikersavatar
Dragonfly
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 04 feb 2004 09:44

Mitsu lancer EVO V update Laatste update !!!!

Bericht door Dragonfly »

omdat ik wat met probs zit met mijn astra en eens goed moet over denk wat ik er mee moet aanvangen heb ik om bezig te blijven :) maar aan een andere model begonnen.het gaat hier om een EVO V van hasegawa met standaard al een deel photoetch dingen bijgeleverd zoals ook stof voor gordels , spatlappen en grillen. Dus overal gezien is deze kit echt wel dik in orde, heb alleen hier en daar wat dingen moeten opensnijden maar eigenlijk is dit wel een leuke kit en past overal perfect.

Hier volgen een massa foto's met uitleg natuurlijk :+

den deze moet het dus worden.

Afbeelding

Body is reeds gespoten in wit en daarna afgeplakt om het rood erop te zetten , nu volgt nog een laagje zwart om de deurrubbers etc

Afbeelding
Afbeelding

De cockpit begint er ook al goed uit te zien, de middentunnel bekleed met een hitteschild, handrem aangesloten en de rest gewoon gedaan zoals het moest

Afbeelding
Afbeelding

De onderkant in de verschillende stages met wheathering erop ;) moet alleen die plaat nog wa wheateren maar de rest ziet er lekker vuil uit :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

intercooler vooraan met baremetal klemmen ;) en de wielen met wat smoke bewerkt

Afbeelding
Afbeelding

Ik zou zegge laat u commentaar komen want dit is de eerste keer dat ik een vuil model ga maken en is alle hulp welkom :)

Ben nu volop decals aan het aanbrengen na eerst de deurrubbers mooi zwart te hebben geairbrush.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kleine update :)

Decals zitten er bijna allemaal op en dus bijna klaar om er een mooi laagje vernis op te legge

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Update 23 januari

Onder het motto "hoe vettiger hor prettiger :)" bij deze dus voor de eerste keer geprobeerd om een "vuil" model te maken, Of dit er nu uitziet zoals het moet heb ik geen idee van maar het ziet er wel leuk uit vind ik dan zelf :)

Afbeelding
Afbeelding

Alle commentaar welkom



FINAL UPDATE

hij is eindelijk afgeraakt mits wat problemen. Heb na alle commentaar gelezen te hebben , nog eens een paar uur foto's van de RAC-rally bekeken en dan met volle moed men airbrush nog eens geladen en ze er nog maar eens op losgelaten. Met het volgende als resulaat

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bij deze is hij dus 99% af, miss hier een daar nog wa bijwerken , maar hij mag zo gezien worden.

Alle commentaar wordt met plezier ontvangen
Laatst gewijzigd door Dragonfly op ma 24 jan 2005 22:13, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Deathtrap
Berichten: 116
Lid geworden op: di 14 dec 2004 12:54
Schaal: 1:24
Locatie: Kaatsheuvel
Contacteer:

Bericht door Deathtrap »

M.b.t. het bevuilen van een model kan ik je niet helpen. Ik zie nu alleen voor het eerst een Hasagawa auto in detail en het bevalt me prima :thump_up:

Ik heb slechts 1 echte opmerking en dat is de uitlaat. Die ziet er wat te roestig uit. Net alsof de auto al enkele jaren stil staat.

Het spuitwerk en het interieur is daarentegen al erg fraai. Hoe/waarmee heb je het spuitwerk afgeplakt?
Registered user of: http://www.modelbrouwers.nl/
Tim
Berichten: 1356
Lid geworden op: di 04 nov 2003 20:52
Locatie: Charlotte, NC

Bericht door Tim »

Goed bezig weer!
Loopt die uitlaat echt zo ver door? Je zou zeggen dat ie er voor de achteras al mee ophoudt?
None of us is as dumb as all of us...

My life adds up to nothing.
Gebruikersavatar
Curbstone Models
Berichten: 1282
Lid geworden op: di 24 feb 2004 17:35
Schaal: 1:18
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

als je de wielen gaat weatheren, kan je het beste de wielen laten draaien tijdens het spuiten. het is zelfs het mooiste als je van binnenuit kan spuiten, omdat in werkelijkheid de wielen vaak smeriger worden van het remstof als van het vuil vanaf de weg.

de wielen vastklemmen in de boormachine en dan op een gepaste snelheid laten draaien, dan krijg je het mooiste effect..

Verder kan je met het weatheren van de body ook een beetje stof meespuiten.. vaak wordt gipspoeder gebruikt.. dit blijft door de verf kleven en geeft het effect alsof er ook echt vuil op het model zit, en niet alleen de kleur van het vuil...

dit gipspoeder kan je voor je airbrush langs laten stromen door een kleine trechter te maken waar het poeder langzaam uit stroomt... het poeder wordt dan in de airstream meegenomen en kleeft op het model waar de verf nog nat is...
kwiebje
Berichten: 2579
Lid geworden op: di 21 okt 2003 20:26
Locatie: Leuk dorpje :D
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Erg mooie wagen, ben benieuwd hoe hij er uit ziet als hij helemaal klaar is. Erg gaaf om zo'n rally wagen zelf te bouwen. Veel succes ermee :dance:
Afbeelding
Opel-DTM
Berichten: 1195
Lid geworden op: vr 22 okt 2004 10:59

Bericht door Opel-DTM »

Dus de Astra is nog niet af....

Gelukkig ben ik niet de enige die 'm achter de kast zet... :lol:
Gebruikersavatar
Bracer
Berichten: 2450
Lid geworden op: za 18 okt 2003 13:42
Locatie: Maastricht

Bericht door Bracer »

K ben ook benieuwd naar het eindresultaat van je nieuwe project, jammer te horen dat de Opel niet zo meewerkt, die zag er net zo mooi uit :? Succes met de vorderingen!!
Afbeelding
BU
Berichten: 950
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:17
Locatie: Mierlo, Noord-Brabant, NL
Contacteer:

Bericht door BU »

Ziet er gaaf uit joh, en ik denk dat dat vuilmaken wel goedkomt :wink:.
Gebruikersavatar
Yurinator
Berichten: 367
Lid geworden op: zo 25 jan 2004 11:56
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door Yurinator »

Ziet er heel knap uit. Jammer dat het wa minder gaat met den Opel, maar dees is alvast schitterend opweg.
Gebruikersavatar
Dragonfly
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 04 feb 2004 09:44

Bericht door Dragonfly »

Merci allemaal
En niet vrezen voor de astra , de foto's zullen vlug genoeg volgen ;)

@ yurinator: kheb de job als hoofdmechanieker toch gepakt dus moet je volgend seizoen nog maar eens binnenspringen ;)
Gebruikersavatar
W-J
Berichten: 330
Lid geworden op: wo 07 apr 2004 18:48
Locatie: Roden

Bericht door W-J »

Dat ziet er alweer goed uit :thump_up:
Het eindresultaat zal ook wel goed worden als ik je andere projecten zag :D
BU
Berichten: 950
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:17
Locatie: Mierlo, Noord-Brabant, NL
Contacteer:

Bericht door BU »

Ziet er gaaf uit hoor! Wielen zijn ook erg strak :thump_up:.
Gebruikersavatar
///M Power
Berichten: 254
Lid geworden op: za 28 feb 2004 17:50
Locatie: Baak

Bericht door ///M Power »

Zeker, met de decals erop ziet het er al mooi uit :thump_up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
1:18 24/7
Berichten: 2813
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 20:12
Schaal: 1:18
Locatie: 47° 53' 19.21", 0° 1' 55.44"

Bericht door 1:18 24/7 »

Wow, resultaat mag zeker gezien worden! :worshippy:

Maar ik vind dat je bij het bevuilen misschien een beetje te ver bent gegaan! :eh:
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3352
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Bericht door St. Paul »

Ik vind het wel strak. Alleen vraag ik me af hoe je de ruiten gaat doen... Want dat lijkt me niet te doen. :?

Succes iig. :thump_up:
Plaats reactie