Ombouw Ford Sierra, Mustang Cobra, Mercedes 350sl en Pontiac

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Ombouw Ford Sierra, Mustang Cobra, Mercedes 350sl en Pontiac

Bericht door Peter Parker »

Na mijn BMW nog zin om een paar wrakjes om te bouwen. De Sierra vind en vond ik een mooie wagen, maar deze nep race versie vond ik niks. De Pontiac is van Matchbox en vind ik in het echt een superwagen. De Mustang Cobra ken ik niet, maar daar wil ik een race versie van bouwen. Merk is ook onbekend. De Cobra is ongeveer 1:50 en de Sierra is 1:43. De pontiac en mercedes is denk ik 1:63.

Afbeelding

De Bburago Sierra wist ik nu meteen open te krijgen, maar de Cobra en Pontiac moest ik met een metaalboortje openboren. Al het plastic ervan af en het metaal heb ik eerst gebaad in de Thinner om de oude verf en stickers er vanaf te krijgen. Na 2 uur waren ze zo goed als kaal. Primer erop en daarna 1e laagje verf.
Ondertussen verfraai ik de plastic deeltjes en ga op zoek naar een figuurtje voor de Cobra.

Afbeelding

Afbeelding

Het spuiten ging redelijk goed en kon met het zonnige weer buiten gebeuren en het drogen kon binnen.

De Pontiac is geel geworden en de Mustang Cobra, die eerst jaren 70 kleuren had met groen is nu diep donker blauw. De Sierra is ook diep donker blauw geworden en heeft nieuwe wielen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De Mustang Cobra is nu af en ik ben er wel aardig tevreden over. De coureur is leuk te zien in zijn cockpit. Ondertussen heb ik ook een matchbox Mercedes 350sl opengeboord en gespoten en vond ik nog een dealer cadeautje van een Nissan Micra, die ik opgeknapt heb met nummerborden en een nl sticker.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://www.freewebs.com/dinkymodels/
Laatst gewijzigd door Peter Parker op zo 16 jan 2005 13:32, 6 keer totaal gewijzigd.
Tim
Berichten: 1356
Lid geworden op: di 04 nov 2003 20:52
Locatie: Charlotte, NC

Bericht door Tim »

En wat ga je er van maken? :?:
None of us is as dumb as all of us...

My life adds up to nothing.
BU
Berichten: 950
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:17
Locatie: Mierlo, Noord-Brabant, NL
Contacteer:

Bericht door BU »

Daar ben ik ook benieuwd naar! Net als naar het resultaat :D. Maar ga je er stickers op plakken ofzo?
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Ja de Mustang Cobra lijkt nu nog het meest op een oude Nascar met stickers en reclame. De Pontiac vind ik veel mooier geworden in het geel. Voor de Ford Sierra heb ik nog niet goeie banden en velgen. Die er nu op zitten zijn te breed.
Ach zo blijf je bezig op een vrije dag en geen geld om op modellen jacht te gaan.

http://www.freewebs.com/dinkymodels/
Tim
Berichten: 1356
Lid geworden op: di 04 nov 2003 20:52
Locatie: Charlotte, NC

Bericht door Tim »

Leuk gedaan dan. :thump_up:

Je zou kunnen proberen om van die pontiac een echte firebird te maken door de decal op de motorkap te plakken.
Afbeelding


Maar zo blank geel staat alvast beter dan dat goud. :mrgreen:
None of us is as dumb as all of us...

My life adds up to nothing.
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Ja zo'n decal zou ik er wel op willen, maar die moet ik een keer tegen komen.
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Update van het bouwprojekt!!!

:dance: :roll:
BU
Berichten: 950
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:17
Locatie: Mierlo, Noord-Brabant, NL
Contacteer:

Bericht door BU »

Gaaf! Leuk idee van dat nummerbord, vroeger tekende ik die altijd op een papiertje en plakte ze er dan op (ik had wel alles opgemeten enzo hoor :P) voor op me modelauto's, maar nu laat ik mijn modelauto's gewoon lekker origineel :angel:. Jammer dat de foto's een beetje onduidelijk zijn :(.
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Ja het is een beetje modderen met mijn goedkope Trust camera, maar de centjes ontbreken om iets beters te kopen. Was een dure maand en deze is ook aardig prijzig. Daarom ben ik ook bezig met al die ombouwen, om geen geld uit te geven aan andere modellen.
BU
Berichten: 950
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:17
Locatie: Mierlo, Noord-Brabant, NL
Contacteer:

Bericht door BU »

Haha, dat is wel een goede manier ja.... Als er weer een meeting is, en het is weer in Schijndel (of ergens wat ook niet te ver weg is voor mij :P), dan wil ik ze wel eens van dichtbij zien :wink:.
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 1441
Lid geworden op: zo 12 okt 2003 20:04
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Bart »

Die Nissan vindt ik leuk geworden :thump_up:
Plaats reactie