Dutch Supercar Challenge

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Bracer

Dutch Supercar Challenge

Bericht door Bracer »

Ongeveer een week geleden zag ik bij een bedrijf zo'n 3 straten verderop een wit blauwe truck wegrijden met oplegger en opeens besefte ik me wat er op de zijkant stond dus ben ik eens even rond gaan neuzen en kwam hierop terecht:

http://www.uscarworld.nl/usc_nieuws2.htm :shock:

Zeker even een kijkje waard:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En natuurlijk:

Afbeelding :drool: :worshippy: :dance:

Voor bijna iedereen op het forum zit er wel iets tussen denk ik :thump_up:

Ben nooit zo intensief met autosport bezig geweest maar daar kon weleens verandering in komen! (neem me dus niet kwalijk als ik nu met vreselijk oud nieuws kom :oops:)

(bron: http://www.uscarworldracing.nl/)
Afbeelding
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Mooie wagens, hopelijk zie ik ze met Pasen op Zandvoort. :drool:
basNL
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door basNL »

Whoww :shock: dat ziet er goed uit.

Nu ga ik zeker een Jaarkaart voor Zandvoort aanschaffen.
Met toegang tot de Padock natuurlijk voor de mooie foto's
petotsj

Bericht door petotsj »

Das ook vlakbij mij, ken de jongens wel een beetje, komen vaak delen bij ons bestellen voor de Clio als ze um weer eens plat geduwd hebben of zow......

Top gozers!!!
:worshippy: Thank God for the Clio S1600 :worshippy:
Bart
Contacteer:

Bericht door Bart »

Van http://www.supercarchallenge.nl

Jammer dat de DTM's niet kunnen rijden door de restricties :thump_down: Maar ik ben vanaf vrijdag eral bij :dance:

Ook dit jaar is de grootste GT- en toerwagenklasse van Nederland, de Dutch Supercar Challenge, te gast tijdens de Paasraces in de duinen van Zandvoort. In de afgelopen jaren is dit kampioenschap uitgegroeid van een hobbyklasse tot een zeer competitieve raceserie met internationale allure.

Het startveld is zodanig gegroeid dat de races op Zandvoort, door de helaas zeer strenge geluidseisen, gesplist worden verreden. Normaal gaat het hele veld in één keer van start.

De grootste kabaalmakers moeten gedwongen verstek laten gaan zoals de Engelsen Steve Hirst met de DTM Opel Astra en de gebroeders Michael en Gary Woodcock in de Mosler en Meindert van Buuren en Coen Vink in de V-8 Star Passats.

Toch valt er volop te genieten want er verschijnen prachtige wagens op de startgrid zoals de gloednieuwe Marcos SPK van Peter van der Kolk, de BMW V8 GTR van Ruud Olij en de Stealth van Rob Knook en maar liefst twee Competition Vipers van het US Carworld team . Ook de andere teams hebben deze winter niet stil gezeten. Er is volop aangepast, dempers ontwikkeld, vernieuwd en verbeterd waardoor het feest geheel opnieuw kan beginnen.

In 2004 werd het Overall kampioenschap en de Divisie Supersport gewonnen door de sympathieke Engelsman in een beeldschone Pro Drive Honda Accoord. Waarmee hij aan de start verschijnt is voor iedereen nog een verrassing maar hij heeft nu zijn zinnen gezet op de titel in de GT?s die vorig jaar naar de equipe van Cor Euser en Jos Menten ging.

Hans Ambaum, kampioen in de Sport divisie met een BMW haalt dit keer een kunstje uit door samen met Nol Köhler zowel te starten met de BMW M3 in de eerste race als in de volgende race met een Marcos Mantis. Het plan is dit het gehele seizoen vol te houden, bij een ongesplitste race krijgen de heren het druk en moet er goed gepland worden tijdens de pitstop om van wagen te wisselen, we zijn benieuwd.

Het reglement is eenvoudig, de indeling van de divisies is gebaseerd op een gewicht-PK verhouding (aan de wielen). Met behulp van een mobiele rollenbank wordt dit op het circuit gecontroleerd. Daarnaast rijden alle deelnemers op Dunlop Sport Maxx racebanden. Voor het overige is vrijwel alles toegelaten zolang maar aan de FIA veiligheidseisen wordt voldaan.

In de eerste race gaat de Sport Divisie van start, de gewicht-PK verhouding van deze wagens is 5 kilo per PK het gemiddeld vermogen ligt op ongeveer 200 PK, voor deze rijders een uitdaging een eigen race te rijden zonder constant op de spiegel te moeten kijken.

In de tweede race gaan de GT?s (2,5 kg/pk) en de Supersports (3,5 kg/pk) tegelijk van start. We hopen dat de heren nu , met de chaos van vorig jaar in het achterhoofd, goed de eerste bocht doorkomen. Het levert spectaculaire beelden op maar de rekening was hoog.

Tussen de 20e en 30e minuut van de wedstrijd moeten alle coureurs een verplichte pitstop maken van 60 seconden, de mannen die zaterdag op het podium stonden zelfs nog wat langer. In deze tijd kan er eventueel van rijder worden gewisseld. Daarna begint voor de winnaars van zaterdag een inhaalrace.

We zijn benieuwd wie er na deze twee wedstrijden de lijst aanvoert, zijn het de bekende topcoureurs of zijn het de outsiders, we zullen het zien.

Na deze twee races van zaterdag en 2e Paasdag worden er nog 16 races verreden op de circuits van Assen, Hockenheim, Zolder (B), Spa-Francorchamps, en Silverstone. In het weekend na de races is de volledige race nog een keer te zien op het digitale televisiekanaal MOTORS TV en op de site van de DSC http://www.supercarchallange.nl

Wij wensen U veel plezier en tot ziens.

Namens alle rijders van de DSC, Dick van Elk, coördinator
fish88
Schaal: 1:43

Bericht door fish88 »

jammer dat die dtm's/v8 stars door die sotmme regels niet kunnen rijden. maar er rijden nog steeds genoeg mooie wagens rond om naar uit te kijken. vooral die vipers :drool:

Afbeelding
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Bracer

Bericht door Bracer »

petotsj schreef:Das ook vlakbij mij, ken de jongens wel een beetje, komen vaak delen bij ons bestellen voor de Clio als ze um weer eens plat geduwd hebben of zow......

Top gozers!!!

Werk je bij de dealer ofzo? Kun je niet eens kaartjes regelen dan? :mrgreen:

Jah de wagens zijn echt prachtig en het kleurenschema mag wat mij betreft zo op een model verschijnen :worshippy:
Afbeelding
petotsj

Bericht door petotsj »

Bracer schreef:
petotsj schreef:Das ook vlakbij mij, ken de jongens wel een beetje, komen vaak delen bij ons bestellen voor de Clio als ze um weer eens plat geduwd hebben of zow......

Top gozers!!!

Werk je bij de dealer ofzo? Kun je niet eens kaartjes regelen dan? :mrgreen:

Jah de wagens zijn echt prachtig en het kleurenschema mag wat mij betreft zo op een model verschijnen :worshippy:

Ik werk inderdaad bij de dealer ja.....
Tsja kaartjes regelen, als ik ze al voor mezelf kan regelen is ut al heel wat.......
Frenk74
Contacteer:

Bericht door Frenk74 »

Nu zit ik erg te twijfelen, om de Pasen niet in de duinen door te brengen :doh: Het ziet er veel belovend uit, op die foto's :drool:
Jos
Schaal: 1:43

Bericht door Jos »

deze wagens reden vorig jaar ook al hoor.. US Carworld (ook een Limburgs team) had ook een Viper (of was het nou een Marcos die ze vorig jaar hadden?)
petotsj

Bericht door petotsj »

Jos schreef:deze wagens reden vorig jaar ook al hoor.. US Carworld (ook een Limburgs team) had ook een Viper (of was het nou een Marcos die ze vorig jaar hadden?)

Ze hadden vorig jaar inderdaad ook een Viper, volgens mij heeft die nu alleen plaats gemaakt voor een nog nieuwere.....
Bart
Contacteer:

Bericht door Bart »

Ze doen met 2 Vipers mee :mrgreen:
petotsj

Bericht door petotsj »

Bart schreef:Ze doen met 2 Vipers mee :mrgreen:

Ow dan is die op de onderste foto de nieuwe, die andere zijn in ut Mecc gemaakt tijdens Race & Rally vorig jaar. Ach ja als je wat euries over hebt waarom niet 2 Vipers..... :dance: :dance: :dance:
Bracer

Bericht door Bracer »

Dan heb ik geloof ik heel wat mis gelopen want ik woon letterlijk 3 straten verderop maar nog nooit wat van meegekregen. Weet iig wel zeker dat ik hier zeker nog een keer een circuit ga opzoeken!
En dan nog 2 Viper ook nog (enige kans dat Aa hiervoor te porren is? :mrgreen:)
Afbeelding
petotsj

Bericht door petotsj »

Bracer schreef:Dan heb ik geloof ik heel wat mis gelopen want ik woon letterlijk 3 straten verderop maar nog nooit wat van meegekregen. Weet iig wel zeker dat ik hier zeker nog een keer een circuit ga opzoeken!
En dan nog 2 Viper ook nog (enige kans dat Aa hiervoor te porren is? :mrgreen:)

Als je genoeg betaalt maken die alles :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Plaats reactie