wat is jouw favoriet? Ebay of Marktplaats

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
Herman
Contacteer:

Ebay officiele tijd

Bericht door Herman »

Houdt er rekening mee dat de officiele tijd bij Ebay op het moment een minuut of 9 voorloopt.

Koste me dus een mooie bouwdoos voor weinig....... Dacht ruim tijd te hebben (had alarm op mijn horloge gezet) maar had 2 seconden om te bieden. Was dus te weinig......... Toen ben ik naar de officiele tijd gaan zoeken (staat rechts onder in het scherm bij ik meen de zoekresultaten) en daar klopt dus geen hout van.

[MOD-EDIT]: topic samengevoegd door schumi28
Markopolo
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

Ebay officiele tijd

Bericht door Markopolo »

:? E-Bay geeft toch via het object toch aan hoelang de veiling nog duurt, daar kan je je tijd toch op instellen. Meestal zet ik 20 minuten voor dat de veiling afloopt mijn alarm erop aan. Ben je altijd op tijd. Zeker om van die gasten die op het laatste moment bieden ook in de gaten te houden. (ben er ondertussen ook 1, want dat hebben ze me nu 2 keer geflikt en niet meer dus! :x )

[MOD-EDIT]: topic samengevoegd door schumi28
jelmer
Contacteer:

wat is jouw favoriet? Ebay of Marktplaats

Bericht door jelmer »

Wat is jouw favoriet? Ebay of Marktplaats.

Zelf 'winkel' ik veel op marktplaats, omdat ik vind dat je daar veel kunt krijgen voor weinig. Vaak zitten er 'idioten' tussen die geen verstand hebben van modelauto's en ze voor een prikkie verkopen! Je moet ze maar net tegen komen, maar natuurlijk zitten er ook mensen tussen die er wel verstand van hebben en ze voor een eerlijke prijs wegdoen. Vaak zijn dit dezelfde mensen die modellen aanbieden. Ik heb er nu zo'n 20 modellen gekocht zonder enig probleem. En met problemen bedoel ik: mensen die moeilijk doen over het een of ander. Wel heb ik een keer een bod uitgebracht op een model en daar was ik ook de hoogste bieder van en de volgende dag was de advertentie verwijderd. Ik had geen email adres, dus ik kon deze persoon niet meer achterhalen. Dus dit :angry_finger: krijgt ie van mij!

Op Ebay heb je dat soort problemen niet, al heb ik er nog niet zoveel modellen op gekocht. Ik geloof een stuk of 4. Bij ebay vind ik het zeer goed geregeld. Je kan bijna altijd op iemand terugvallen...

Wat zijn jullie ervaringen? :)
Afbeelding
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Ik vind dat er op Marktplaats te veel mensen zitten die denken dat ze veel uit een auto kunnnen halen. Op E-bay (en dan vooral de duitsers) durven de verkopers een gokje te nemen en hun auto's bv. vanaf 1 Eurie te verkopen. Een voorbeeld: Op marktplaats staat een Albers 1:43 (Autoart) te koop voor 18 Euri (dus met de verzendkosten 23,50). Als ik dan op E-bay ga kijken staat deze in de meeste gevallen op 9,99 (en soms zelfs voor minder) komen de verzendkosten er nog bij van laten we zeggen 9 eurie. Dan is hij in totaal 18,99. Tis niet veel maar het scheelt altijd wat. En voor de oudere modellen van bv. 1995 worden op Marktplaats veel te veel gevraagd. Deze zijn op E-bay echt veel goedkoper. Zowel de 1:43 als de 1:18.
Bij mijn DTM zoektocht valt dat mij enorm op.

Geef mij E-Bay maar. :thump_up:
Niels
Contacteer:

Bericht door Niels »

Ebay!

Gewoon omdat het heeel goed werkt.

Niels
Afbeelding
DeProfessor
Contacteer:

Bericht door DeProfessor »

Hoewel ik op Marktplaats wel eens verrast ben met een mailtje dat mijn bod geaccepteerd was, geef ik toch de voorkeur aan ebay. Je weet beter waar je aan toe bent (inderdaad, items die al verkocht zijn kunnen voor frustratie zorgen), het aanbod is veel groter en incourante modellen kunnen gewoon echt goedkoop zijn (i.t.t. marktplaats, waar om de één of andere reden iedereen altijd lijkt te willen verdienen aan een miskoop.. :? ). De feedback-mogelijkheid is ook goed, je hebt een idee van de aanbieder (of koper) aan de hand daarvan en, hoewel ik er nog nooit gebruik van heb hoeven maken (gelukkig!), je kunt volgens mij vrij gemakkelijk iemand inschakelen om een nalatige verkoper achter de vodden te zitten. Daarnaast is het ook een aardige graadmeter voor de waarde van heel veel modellen.
Nadeeltje vind ik dat je altijd vlak voor het eind je object moet volgen en (dan) een snelle verbinding nodig hebt :? :evil:

100.... :dance: :dance: :mrgreen:
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

DeProfessor schreef:Nadeeltje vind ik dat je altijd vlak voor het eind je object moet volgen en (dan) een snelle verbinding nodig hebt :? :evil:

Klopt, met als gevolg dat je het zelf ook gaat doen. :|
BU
Contacteer:

Bericht door BU »

Ik koop nooit iets daar, maare als ikz ou moeten kiezen koos ik Ebay, ik heb daar een keer gekeken, en gezocht naar BMW. van 1 tot 10 euri, 16000 resultaten gaf ie :shock:

ik was wel een tijdje zoet :)

dus: Ebay :thump_up:
DeProfessor
Contacteer:

Bericht door DeProfessor »

Markopolo schreef:
DeProfessor schreef:Nadeeltje vind ik dat je altijd vlak voor het eind je object moet volgen en (dan) een snelle verbinding nodig hebt :? :evil:

Klopt, met als gevolg dat je het zelf ook gaat doen. :|

Juist, je wordt dan gedwongen wil je een kans maken op het object... :angry_finger: (en ja, je gaat niet direct 3x marktwaarde bieden... :( )
Bart
Contacteer:

Bericht door Bart »

Voor mij geldt, dat ik alleen maar via Ebay koop.

Heb ooit een keer via marktplaats gedaan, maar dat was ook gelijk de laatste. Verkoper vroeg mij om ?15 over te maken en dan zou hij het opsturen. Nooit gedaan natuurlijk :evil: :evil: Weg ?15.

Ebay is hierin meer te vertrouwen. Mocht er iets misgaan, kun je geloof ik bij een commissie dat melden en dan krijg je alles of een deel van het bedrag terug. Toch iets meer zekerheid.

Groeten,
Bart
jelmer
Contacteer:

Bericht door jelmer »

Iedereen is geloof ik meer gesteld op Ebay. Dat lijkt me ook heel logisch omdat je altijd zekerheid hebt ten opzichte van marktplaats. Ik heb nog nooit grote problemen op marktplaats gehad. Gelukkig niet. Er zitten inderdaad veel oplichters tussen, maar gelukkig weet ik genoeg van de prijzen dus ik trap er echt niet in. Vaak zijn het ook dezelfden die de boel proberen op te lichten en die heb ik zelf snel genoeg in de gaten! :roll:
Afbeelding
Herman
Contacteer:

Bericht door Herman »

Tsja, Bugatti... Ik koop wat ik kopen kan. In NL op Marktplaats vind je niet veel, dus ben je al snel aangewezen op Ebay.

Weet iemand het Duitse equivalent van Marktplaats? Lijkt me interessant...

Via Marktplaats probeer ik wel mijn spullen te slijten, ik heb nog een hele verzameling Queen CD's liggen (100+ stuks) maar ook algemenere zaken. Van sommige dingen is het handig dat je het zelf niet naar de stort hoeft te brengen, maar dat het afgehaald wordt... twee dingen waar ik snel van af moest, en wat via Marktplaats prima ging:

-kitten, erg leuk beest maar kon totaal niet overweg met mijn andere kat. Liefst vannavond nog gratis afhalen. En voila, 20 telefoontjes in 1 uur...

-Boot, 3,25 meter, polyester. Ruilen tegen doos bonbons. Klein nadeel: Boot ligt 2 meter dieper dan de ontwerper in gedachten had. Bij afhalen spierballen en touw en een emmer meenemen. Is afgehaald na telefonisch overleg, ik was (gelukkig) niet eens thuis.

Via E-bay zijn de specialere zaken wel te koop, maar zodra er Bugatti op staat, tegen stevige prijzen. Een "gevraagd" advertentie levert vaak betere prijzen op, maar je moet geluk hebben.

Via E-Bay gekocht:
Diverse automodellen, veelal uit Duitsland, maar ook uit Italie.
Diverse boeken, uit Engeland, USA (Las Vegas, Los Angelos), Duitsland
en nog wat kleinere dingen.

Via Marktplaats gekocht:
Pocher 1:8 bugatti, vent wist totaal niet waarover hij het had, dus goede prijs.
Soms een boek, poster of ander kleinigheid

Lastigheden tot nu toe:
Marktplaats: je hebt geen idee wie je voor je hebt. Ik ben nog nooit opgelicht, probeer ook zoveel mogelijk af te halen of te brengen.
Marktplaats: biedsysteem is een regelrechte ramp. Ik vraag mensen te bellen, dat schift de half geinteresseerden en de zwevers.
E-Bay: tot nu toe nog maar 1 keer klein beetje ellende, en dus gelijk mijn enige miskoop tot nu toe:

Automodel gekocht (Bugatti Type 41 Royale, Coupe du Patron). Volgens beschrijving in geopende doos, maar geheel compleet. OK, dat is vaker zo. Bij aankomst leek het allemaal wel ok.
Week geleden begonnen met de bouw, bleek het chassis reeds inelkaar gelijmd te zijn (scheef..) en het motorblok verdwenen. Wel heb ik in de doos ook een landingsgestel gevonden, maar volgens mij kunnen auto's van bijna 7 meter lang en 3800 kg zwaar niet vliegen.....

Ebay feedback is een goede uitvinding.

E-bay veiligheden: lees de voorwaarden van E-bay even goed door, want je moet aan heel veel voorwaarden voldoen, waaronder het door niemand gebruikte "checkout system"
jelmer
Contacteer:

Bericht door jelmer »

Weet iemand het Duitse equivalent van Marktplaats? Lijkt me interessant...

dat is http://www.intoko.de maar er staat veel en veel minder op dan op de nederlandse versie. :cry:
Afbeelding
Schumi28
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

Herman schreef:Automodel gekocht (Bugatti Type 41 Royale, Coupe du Patron). Volgens beschrijving in geopende doos, maar geheel compleet. OK, dat is vaker zo. Bij aankomst leek het allemaal wel ok.
Week geleden begonnen met de bouw, bleek het chassis reeds inelkaar gelijmd te zijn (scheef..) en het motorblok verdwenen. Wel heb ik in de doos ook een landingsgestel gevonden, maar volgens mij kunnen auto's van bijna 7 meter lang en 3800 kg zwaar niet vliegen.....

Hahahaha :lol: :lol: schitterend, val van me stoel, genieten, maar wel klote voor je hopelijk was ie niet te duur en heb je em doorverkocht als exclusief model :lol:

Herman schreef:E-bay veiligheden: lees de voorwaarden van E-bay even goed door, want je moet aan heel veel voorwaarden voldoen, waaronder het door niemand gebruikte "checkout system"

Wat is het checkoutsysteem?? Is dat na 2000 ingesteld ofzo
Afbeelding

Visit my website: Le Mans Modelcars
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Daar weet ik ook niks van. Ik was lid van Ibazar en dat is toen door E-bay overgenomen. Voorwaarden nooit echt doorgelezen. :oops:
Plaats reactie