vloer bedekking / tapijt in modelauto leggen

Hier kan je informatie vinden en vragen stellen over alles wat te maken heeft met modelauto´s en het om- en verbouwen hiervan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
andre
Berichten: 2940
Lid geworden op: ma 01 nov 2004 22:58
Schaal: 1:50

vloer bedekking / tapijt in modelauto leggen

Bericht door andre »

Ik wil graag een aantal modellen van mij voorzien van tapijt in de auto
(wat ook zit in de duurdere modellen zit o.a. kyosho en autoart)
wat voor 'n soort materiaal moet ik hiervoor gebruiken en hoe kan ik
het op maat maken?
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
Toolshed
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 15 jun 2005 00:35
Locatie: Izegem / Gent

Bericht door Toolshed »

Hier is een tutorial van Briansmodelcars. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd maar het resultaat ziet er redelijk goed uit.

tapijt in auto
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 269
Lid geworden op: vr 10 okt 2003 13:03
Locatie: Reeuwijk
Contacteer:

Bericht door Herman »

Ook veel info op http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/index.php

Zoek er op "interieurvlokken".
De basics is dat je de boel verft in de gewenste kleur, er vlokken over strooit, en de overtollige vlokken er weer af klopt.
Opel-DTM
Berichten: 1195
Lid geworden op: vr 22 okt 2004 10:59

Bericht door Opel-DTM »

:naughty: oi oi reclame...

Ik zou toch eerder ervoor gaan om een mal te maken met papier. En dan met vilt de stukjes maken.

Dat met de 'vlokjes' zou ik niet zo snel doen... lijkt me te veel op iets voor bij een modelspoorbaan. En het super mooi egaal krijgen lijkt me ook een hele klus.
Op de site ziet het er wel mooi uit... maar hoeveel oefening is daar aan vooraf gegaan??
Gebruikersavatar
Kale
Berichten: 587
Lid geworden op: zo 12 jun 2005 02:29
Schaal: 1:64
Locatie: Notta oeps' idea...

Bericht door Kale »

Opel-DTM schreef::naughty: oi oi reclame...

Ik zou toch eerder ervoor gaan om een mal te maken met papier. En dan met vilt de stukjes maken.

Dat met de 'vlokjes' zou ik niet zo snel doen... lijkt me te veel op iets voor bij een modelspoorbaan. En het super mooi egaal krijgen lijkt me ook een hele klus.
Op de site ziet het er wel mooi uit... maar hoeveel oefening is daar aan vooraf gegaan??


Vilt is erg dik!!!
Greetz, Kale
Gebruikersavatar
DTM
Berichten: 477
Lid geworden op: di 09 nov 2004 19:18
Locatie: Assendelft

Bericht door DTM »

Er zal toch ook wel dun vilt te krijgen zijn? Het tapijt van een AA of Kyosho is ook erg dun en dit lijkt meer op vilt dan interieurvlokken vind ik.
Opel-DTM
Berichten: 1195
Lid geworden op: vr 22 okt 2004 10:59

Bericht door Opel-DTM »

Kale schreef:Vilt is erg dik!!!


Ben niet zo thuis in de tapijtjes...

Een dunnere variant of een ander soort stofje is er vast wel voor krijgen...
En anders dan toch die vlokjes, maar dan zou ik eerst even testen op een stukje rest-plastic.
Gebruikersavatar
bigodino
Berichten: 486
Lid geworden op: do 30 okt 2003 21:38
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door bigodino »

DTM schreef:Er zal toch ook wel dun vilt te krijgen zijn? Het tapijt van een AA of Kyosho is ook erg dun en dit lijkt meer op vilt dan interieurvlokken vind ik.


Klopt! Ik heb mijn Kyosho Ferrari 308 ontdaan van het "tapijt" en het zijn geen vlokken maar inderdaad heel dun vilt (of iets wat er op lijkt). Alleen geen idee waar je zoiets kunt kopen.
Groeten, Peter

zie de knop WWW voor mijn verzameling info
Gebruikersavatar
bigodino
Berichten: 486
Lid geworden op: do 30 okt 2003 21:38
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door bigodino »

Nog een toevoeging: het aanbrengen van interieurvlokken is supersimpel, zelfs ik kan het! :mrgreen:

Gewoon de boel in de juiste kleur verven, flink veel vlokken eroverheen, wachten tot de verf droog is en dan de overtollige vlokken eraf kloppen. kale plekjes (mochten die optreden) kun je bijwerken door ze opnieuw te verven en er vlokken overheen te gooien.

Voor een interieurtapijt moet dit goed werken. Zelf heb ik stoelen gedaan en dat is ietsje lastiger vanwege de grillige vormen, maar ook goed te doen.
Groeten, Peter

zie de knop WWW voor mijn verzameling info
Plaats reactie