Exoto 1:18

rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Net de nieuwsbrief ontvangen.
Exoto vraagt in pre-order $239,95.

Daarnaast hebben ze een mooi excuus gevonde
Our Ferrari 500F2 replica needs to be seen to be believed. It needs to be held to be appreciated. Years of work have gone into recreating the imperfections of 1950s engineering and the perfection of 1950s styling. The delicate details contrasted with primitive construction techniques challenged our technical team in ways that could not have been foreseen.

The process of continual refinement resulted in the most expansive use of machined, photo-etch, die-cast, pressed, stamped, and molded metal parts. Springs like the five tiny ones that hold the bonnet tight to the chassis, rubber hoses, metal braided hoses, wire mesh, and velour-covered seat. Tiny rivets, miniature machined domed nuts, brass steering column. Working steering. Gloriously rich, glossy, deep red paint. All of these elements come together to form the best replica of a Grand Prix Classic.

This marvelous icon of Ferrari Grand Prix glory was an irresistable subject for Exoto to tackle. Lovely details abound in this 1:18 scale gem that is sure to please the most discerning F1 or Ferrari fanatic. And the history behind it doesn't hurt... #15 is the car with which Alberto Ascari won the 1952 Grand Prix of Britain at Silverstone!
Het was best een moeilijk wagentje om te maken. really?! :mrgreen:
Gebruikersavatar
zipperscales
Berichten: 868
Lid geworden op: di 05 apr 2005 15:12
Schaal: 1:43
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door zipperscales »

bla bla ... meer geld graag!
Voor het meeste nieuws qua verzameling ook op twitter: http://www.twitter.com/scaleznl
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Een winkel biedt het model aan voor Eur 215,=.
Zou hij dan werkelijk leverbaar zijn momenteel :!: :?:

gaat Exoto ons dan eens een keer verassen :doh:
Gebruikersavatar
ferrariboy
Berichten: 581
Lid geworden op: do 28 jul 2005 21:00
Locatie: Rijmenam
Contacteer:

Bericht door ferrariboy »

de eerste 10 staan te koop op e-bay voor 200
http://cgi.ebay.fr/PROMO-EXOTO-FORMULE- ... dZViewItem
Ferrari is the best ( bekijk ook eens http://www.freewebs.com/ferrariboy )
Gebruikersavatar
bigodino
Berichten: 486
Lid geworden op: do 30 okt 2003 21:38
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door bigodino »

Volgens mij is het verboden om op Ebay iets aan te bieden wat je nog niet hebt (mijn Frans is niet super, maar ik lees pre-order en eind november).
Groeten, Peter

zie de knop WWW voor mijn verzameling info
Gebruikersavatar
Nemo
Berichten: 105
Lid geworden op: di 04 apr 2006 10:23
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Nemo »

Heb hem hier nog niet langs zien komen maar Exoto komt weer met een nieuw model: de Lotus-Ford JPS 78, naar mijn mening een mooie toevoeging aan hun assortiment. Zal alleen weer een tijd(JE) duren voordat hij leverbaar word :roll:

Afbeelding

Heb nog geen verdere info gevonden, ook geen afbeeldingen.

MZZLS, NEMO 8)
Gebruikersavatar
fish88
Berichten: 3176
Lid geworden op: zo 30 jan 2005 19:59
Schaal: 1:43
Locatie: Achter mn computer, hoezo?

Bericht door fish88 »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3350
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Bericht door St. Paul »

Cool! Goed dat ze hem al aankondigen, misschien net op tijd om het 100 jarige bestaan van de wagen te vieren. :thump_up: Players Livery was wel :worshippy:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Dit is zeker een van de mooiste F1 auto's ooit. Mocht deze uitkomen (ik denk aan 2008/2009) dan zal ik deze bestellen.
Wagen ziet er buitengewoon goed uit :thump_up:
Gebruikersavatar
hanzjepanzje
Berichten: 962
Lid geworden op: zo 08 mei 2005 21:22
Locatie: Emmen

Bericht door hanzjepanzje »

Is er al iets bekend omtrend de levertijd van de 500 F2? Ik heb ergens gelezen (op dit forum volgens mij) dat Exoto de versie met korte uitlaten maakt en CMC de versie met lange uitlaten...? alsof ze samenwerken om mijn portemonnee leeg te kloppen... :( :wink:
Groeten, Hans

--

F93a Alesi, F575GTC Kyosho
Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 1076
Lid geworden op: do 11 dec 2003 13:23
Locatie: Antwerpen / België
Contacteer:

Bericht door Frans »

hanzjepanzje schreef:Is er al iets bekend omtrend de levertijd van de 500 F2? Ik heb ergens gelezen (op dit forum volgens mij) dat Exoto de versie met korte uitlaten maakt en CMC de versie met lange uitlaten...? alsof ze samenwerken om mijn portemonnee leeg te kloppen... :( :wink:
De versie van Exoto 500 F2 is van 1952 (korte uitlaten)
De versie van CMC 500 F2 is van 1953 (lange uitlaat)
Afbeelding

Forza Ferrari
Gebruikersavatar
hanzjepanzje
Berichten: 962
Lid geworden op: zo 08 mei 2005 21:22
Locatie: Emmen

Bericht door hanzjepanzje »

ok dank je :wink: nnToegevoegd na 15 uren 54 minuten:nn In de nieuwsbrief van Exoto wordt gezegd dat de 500 F2's verscheept worden naar de verschillende verkooppunten... Misschien duurt het nieteens zo lang meer :shock:

Ook wordt er een eerste blik geworpen op een nieuwe Ferrari die ze aankondigen (3132 leverbaar waarschijnlijk) maar hijs wel gaaf:

De 126 C2

Afbeelding
Groeten, Hans

--

F93a Alesi, F575GTC Kyosho
Gebruikersavatar
boerke04
Berichten: 1530
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 15:46
Locatie: Banholt

Bericht door boerke04 »

Die Ferrari is zooo mooi en zal hier dan ook zeker gaan komen, als ik 'm tegen die tijd van me pensioentje kan betalen :worshippy: :wink: .
Afbeelding
Gebruikersavatar
hanzjepanzje
Berichten: 962
Lid geworden op: zo 08 mei 2005 21:22
Locatie: Emmen

Bericht door hanzjepanzje »

Ik vind m overigens wel relatief "plat" ogen...weinig details. Nou zijn die er misschien ook niet zoveel aan de buitenkant, maar toch...snap je? :roll: nnToegevoegd na 29 seconden:nn Ik vind m overigens wel relatief "plat" ogen...weinig details. Nou zijn die er misschien ook niet zoveel aan de buitenkant, maar toch...snap je? :roll:
Groeten, Hans

--

F93a Alesi, F575GTC Kyosho
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Bericht door Jolly Club »

:shock: wow

dikke vette die-cast van misschien wel de mooiste Ferrari F1 ooit, Gilles ruleerde hard :worshippy:

Past nergens bij in mijn vitrine, maar mijn eerste emotie (meestal de goede) is: Hebbe, hebbe, hebbe :drool:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gesloten