Foto-forum

Op- en/of aanmerkingen op dit forum kun je hier kwijt. Als je een leuke idee voor dit forum hebt dan horen we dat ook graag en hier plaatsen we Nieuws en aankondigingen
Klachten over de forumcrew graag via het contact formulier onderaan het menu..
Gebruikersavatar
Matt Modelautos
Erelid
Berichten: 1763
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 17:56
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

1:18 24/7 schreef:Ik zei het meer omdat ik m'n foto's voor een ander forum ook naar 640 resize, zo was het hier eerst ook en ik vind dat een veel logischer formaat, waar je ook net ietsje meer kan laten zien...

Ook hier sluit ik me weer bij aan. :mrgreen:
Ik gebruik op mijn website ook dit formaat (640) zoals waarschijnlijk velen, en link deze dan door naar het forum. Dat gaat nu dus niet meer. Ik moet ze eerst resizen naar 550 en apart uploaden naar mijn webspace en dan pas linken. Daarbij zou je 640 toch een beetje als het minimale kunnen zien i.p.v. 550...
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Gebruikersavatar
Muiter
Vriend voor het Leven
Berichten: 1077
Lid geworden op: di 07 okt 2003 21:43
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door Muiter »

Als ik het goed begrijp een forum over het fotograferen van modelauto's en niet over de foto's van modelauto's. In dat geval lijkt me dat een leuk idee. Naast tips en tricks is dat ook een leuke manier je eigen foto's te laten zien net als op de forumkalender.

Het formaat van de foto's staat op 550 omdat bij 640 waarschijnlijk een aantal mensen problemen krijgen met de breedte van het forum inclusief menu. Ik zal eens kijken of ik het kan aanpassen zodat iedereen tevreden is.
Oprichter van modelautoforum.nl
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14080
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Muiter schreef:Als ik het goed begrijp een forum over het fotograferen van modelauto's en niet over de foto's van modelauto's. In dat geval lijkt me dat een leuk idee. Naast tips en tricks is dat ook een leuke manier je eigen foto's te laten zien net als op de forumkalender.

Het formaat van de foto's staat op 550 omdat bij 640 waarschijnlijk een aantal mensen problemen krijgen met de breedte van het forum inclusief menu. Ik zal eens kijken of ik het kan aanpassen zodat iedereen tevreden is.


Ik bedoelde eigenlijk een mengeling van beide. Een plaats waar je dus de tricks en tips kwijt kan en de topics die dus nu steeds meer tevoorschijn komen zoals "citroën in de spolight" etc. Daarnaast kan je af en toe eens een wedstrijd opzetten zoals BU als eens heeft gedaan, met verschillende disciplines. Als voorbeeld wie maakt de mooiste groepsfoto oid.
Gebruikersavatar
fish88
Berichten: 3176
Lid geworden op: zo 30 jan 2005 19:59
Schaal: 1:43
Locatie: Achter mn computer, hoezo?

Bericht door fish88 »

hij neemt denk ik als voorbeeld wat ze nu bij http://www.diecastcentral.co.uk doen
Gebruikersavatar
Muiter
Vriend voor het Leven
Berichten: 1077
Lid geworden op: di 07 okt 2003 21:43
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door Muiter »

fish88 schreef:hij neemt denk ik als voorbeeld wat ze nu bij http://www.diecastcentral.co.uk doen

Wie is hij en wat doen ze bij diecastcentral.co.uk?
Oprichter van modelautoforum.nl
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14080
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Denk dat ik, hij is :mrgreen: en idd diecastcentral heeft een goed voorbeeld. Het blijft een idee dus of het wat kan worden :?:

http://www.diecastcentral.co.uk/forum/v ... 3a1c43be7f
Gebruikersavatar
Harm-Jan
Beheerder
Berichten: 1767
Lid geworden op: ma 24 mei 2004 18:36
Schaal: 1:43
Locatie: Emmen
Contacteer:

Bericht door Harm-Jan »

Ik ben voor :thump_up:

Net als op DX met "DX Theme Photos of the Day"

die hebben dan ook nog ens thema's bij de dagen.
Monday
Mercedes Monday
Last Week Arrivals Monday

Tuesday
BMW Tuesday
Any Brand Tuesday

etc..


Zou leuk zijn als er ook zoiets op MAF komt :worshippy:
Gebruikersavatar
Muiter
Vriend voor het Leven
Berichten: 1077
Lid geworden op: di 07 okt 2003 21:43
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door Muiter »

Ricardo schreef:Een plaats waar je dus de tricks en tips kwijt kan
:thump_up:
Ricardo schreef:de topics die dus nu steeds meer tevoorschijn komen zoals "citroën in de spolight" etc.
:thump_down: omdat het een fotoforum word en geen forum waarin collecties komen te staan, 100% fotografie lijkt mij een beter idee.
Ricardo schreef:Daarnaast kan je af en toe eens een wedstrijd opzetten
:thump_up:
Oprichter van modelautoforum.nl
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14080
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Wil er verder geen discussie over beginnen, maar het zal er toch altijd op neer komen dat het foto's worden van je eigen collectie :?: Vandaar dat het me dus ook een plaats leek voor dat soort dingen ("Citroën in de spotligt" etc).
Gebruikersavatar
Muiter
Vriend voor het Leven
Berichten: 1077
Lid geworden op: di 07 okt 2003 21:43
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door Muiter »

Dat snap ik maar dat gaat pm het model, niet om de kwaliteit van de foto.
Oprichter van modelautoforum.nl
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14080
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

:thump_up:
Gebruikersavatar
1:18 24/7
Berichten: 2813
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 20:12
Schaal: 1:18
Locatie: 47° 53' 19.21", 0° 1' 55.44"

Bericht door 1:18 24/7 »

Ik denk juist dat je in zo'n forum niet alleen elkaar tips kan geven over hoe te fotograferen, maar dat juist de 'spotlight' topics een leuke gelegenheid zijn om zoveel mogelijk modelauto's te laten zien van verschillende users en zo elkaar te inspireren...
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3352
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Bericht door St. Paul »

Is het misschien niet mogelijk om de grote van de weergave van een foto een keuze per user van te maken? Dat je gewoon lekker zelf bepaalt hoe groot een foto wordt weergegeven. :shifty:

En iets anders, zo een plaatst waar fotografie info kan komen hebben we toch al? De kennisbank.... Ik dacht dat het juist de bedoeling was deze er meer bij te gaan trekken. Dan is dat misschien wel een leuke combo.

Zit net mijn site om te bouwen, en wilde een stuk over fotografie gaan opzetten. :doh: Ach ga gewoon lekker verder. Wilde me er zelf wat meer in gaan verdiepen. :mrgreen:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
Muiter
Vriend voor het Leven
Berichten: 1077
Lid geworden op: di 07 okt 2003 21:43
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door Muiter »

St. Paul schreef:En iets anders, zo een plaatst waar fotografie info kan komen hebben we toch al? De kennisbank.... Ik dacht dat het juist de bedoeling was deze er meer bij te gaan trekken. Dan is dat misschien wel een leuke combo.

Dat is een goed idee, daar kunnen geschreven tutorials e.d. naar verplaatst worden.
Oprichter van modelautoforum.nl
Gebruikersavatar
Bracer
Berichten: 2450
Lid geworden op: za 18 okt 2003 13:42
Locatie: Maastricht

Bericht door Bracer »

ik denk dat het opzetten van bepaalde contests zoals hierboven genoemd ook wel leuke vergelijkingsmogelijkheden geven, dan hoeven de spotlights natuurlijk niet in het fototopic. Misschien is het dan wel een idee om de tips en foto's apart te houden zodat je niet steeds van pagina naar pagina hoeft te klikken om de foto's ook daadwerkelijk te kunnen vergelijken.
Afbeelding
Plaats reactie