Armand Modelcars

Deel hier je positieve en negatieve ervaringen met modelauto winkels. Houd het wel netjes! Het vergelijken van prijzen is ook niet de bedoeling, dat kan iedereen zelf.
Gebruikersavatar
Matt Modelautos
Erelid
Berichten: 1763
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 17:56
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Ik ben er al een jaar of 3 niet meer geweest, om i.d.d. dezelfde reden. ( zie bovenstaande posting ). Maar zowiezo zaten alle ( duurdere ) 1:18 modellen NIET in een doos, en toendertijd heel wat 1:43 modellen ook niet.!!!
Je zult maar een Exoto kopen t.w.v. 190,00 euro die "goed bestudeerd is". Ikzelf zou hem niet willen.
Maar misschien is de manier van etaleren in de tussentijd wel veranderd.

Ik ben het wel met je eens dat als je serieus interesse hebt in een bepaald model en dat eens goed wil bekijken, hij vreselijk irritant om je heen blijft dralen.

Maar 99 van de 100 keer weet ik al precies welk model (len ) ik wil hebben en is een goede controle op eventuele beschadigingen voor de aankoop voldoende. Dus dat probleem speelt niet echt bij mij.
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Gebruikersavatar
wally
Berichten: 20
Lid geworden op: do 30 sep 2004 04:47

Armand in Sittard

Bericht door wally »

Hallo , ook ik ben zeker geen klant meer van Armand.Verzamel al 14 jaar ferrari`s en heb er ook bij Armand vroeger gekocht. Maar zoals jullie al schrijven komt de aroganstie steeds naar boven en de prijzen werden steeds hoger. Hij vroeg mij ook voor een klantenkaart maar die wou ik niet . Dus werd hij pislink op mij. Hij zei dat hij aan kijkers niks had terwijl ik geregeld bij hem kwam. Dus weer een klant weg. :thump_up: . Nu kom ik nog steeds bij de gebroeders Luthart in Venlo en in Roermond bij Patriks Minicars (Disco Limburg). Beide zaken hebben een goede servies en tegen betaalbare prijzen.
Verzamelen moet leuk blijven en niet gedwongen worden.

Groetjes Walter

[MOD-EDIT] Dit nieuwe onderwerp samengevoegd met een bestaand onderwerp. Muiter
PS: Welkom op dit gezellige forum.
Jos
Berichten: 1192
Lid geworden op: za 08 nov 2003 13:16
Schaal: 1:43
Locatie: Swalmen

Bericht door Jos »

lijkt me toch eens interessant om Armand kennis te laten maken met deze kritiek :lol:
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3350
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Bericht door St. Paul »

Ik wil best geloven dat er een hoop mis is bij hem en dat ie de prijzen te hoog op schroeft. Maar de prijzen in Duitsland zijn dan wel weer erg laag. En voor jou als klant is dat erg leuk maar dan? Als iedereen hier in Nederland meegaat met die prijzen dan is er straks geen droog brood meer te verdienen.

Dat zou betekenen dat een aantal internet bedrijven blijven en dat het voor de rest pech is. Dat betekend op den duur niet meer de kans om ff een winkel in te lopen... Vernauwing van de markt... Minder keus...

Het zal in een winkel altijd wat duurder blijven. Maar daar krijg je een vaak ook een hoop voor terug. En oke Armand is misschien niks maar er zijn zat andere winkels.

Edit: Bericht is aangepast omdat ander posts waren weggevallen.
Laatst gewijzigd door St. Paul op do 30 sep 2004 19:08, 3 keer totaal gewijzigd.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
Muiter
Vriend voor het Leven
Berichten: 1077
Lid geworden op: di 07 okt 2003 21:43
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door Muiter »

Als reactie op de berichten die ik verwijderd heb:
Als er al iemand Armand om uitleg gaat vragen ben ik dat, wil je er zelf achter aan gaan doe dat dan op persoonlijke titel en laat dit forum er dan geheel buiten :naughty:

Een kleine aanvulling op mijn eerder post, dit staat in de forum omschrijving.
Deel hier je positieve en negatieve ervaringen met modelauto winkels. Houd het wel netjes!
Laatst gewijzigd door Muiter op za 02 okt 2004 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Oprichter van modelautoforum.nl
Jos
Berichten: 1192
Lid geworden op: za 08 nov 2003 13:16
Schaal: 1:43
Locatie: Swalmen

Bericht door Jos »

hm mijn post heeft nogal wat teweeg gebracht zie ik...

ik dacht dat we dit soort topics (evaluatie van winkels en/of modellen ed) ook konden opvatten als een soort routekaart naar verbeteringen...Wellicht is het forum inmiddels een dermate belangrijk instituut dat partijen zich de kritiek gaan aantrekken en het beleid aanpassen..

echter als er zo'n ophef over gemaakt wordt dan heb ik dat blijkbaar verkeerd gezien.

Overigens in het geval van Armand, die man trekt zich nergens wat van aan denk ik :)
Gebruikersavatar
Muiter
Vriend voor het Leven
Berichten: 1077
Lid geworden op: di 07 okt 2003 21:43
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door Muiter »

Ik heb vanmorgen een e-mail naar Armand gestuurd met een uitleg over de discussie die hier loopt. Hij heeft mij gevraagd om een reactie te plaatsen.
Lees zijn reactie eens en onthoud dat dit subforum alleen bedoeld is voor het plaatsen van reacties en niet voor het voeren van discussies, ook niet naar aanleiding van zijn reactie want een eerlijke discussie kan het nooit worden :!:
De reactie sie ik op zijn antwoord wil geven is dat ik erg blij ben dat hij de moeite heeft genomen om het forum eens te bezoeken en tijd heeft vrij gemaakt om te reageren :thump_up:

Ik heb even dit forum bekeken,en herken een paar klanten in wat ze over mij zeggen.
Ik doe dit al 16 jaar je bent als winkel altijd bezig om het zo goed mogelijk te doen,en met toewijding klanten te helpen .
Misschien in het verleden wat te confronterend en te direct.
Maar ook heel veel mensen,>en dit met nadruk<, zijn me nu nog dankbaar dat ik hun de verdere mogelijkheden voor een toekomstige collectie heb laten zien.
Dit is alleen goed bedoeld.
En het is zo, dat er altijd mensen zijn die je (geloof me maar) je bloed onder je nagels halen,en kwaad worden als men ze hierop aanspreekt
Zoals die mijnheer die 8 F1 auto's had laten reserveren ,maar pas 2 maanden later kwam vertellen dat hij ze al overal gekocht had maar alleen nog die zeldzame Alonzo USA
moest hebben uit de reservering ( en dit is maar een!!! voorbeeld )
Voor wat betreft prijzen, dit argument word er graag bijgehaald, om even zijn gram te halen over iets heel anders .
Er zijn altijd plaatsen waar iets goedkoper is,en er zijn nog meer plaatsen waar het hetzelfde kost ,en zo zijn er ook plaatsen waar het zelfs duurder is,deze discussie is
al zo oud als dat er handel is .
Men kan gebruik maken van een klantenkaart,waardoor je kortingen kunt opsparen ,en eens wat extra's krijgt zoals Folders, Promotionele producten van
bijvoorbeeld Orange verstappen enz.enz.
Wij kiezen er voor om een grote sortering echt op voorraad te houden voor de mensen, en geen fictieve lijsten op internet die indruk moeten maken,en hebben we alle auto's
op voorraad en uitgestald achter glas staan, zodat men ze zonder dat ik achter de mensen sta, ze rustig kunnen bekijken .
Zo kan de verpakking niet beschadigd worden ,wat de toekomstige waarde van deze modellen ten goede komt ,en dan hebben we het nog niet over diefstal gehad.
Bij ons kan men modellen voor langere tijd reserveren,zijn kleine reparaties gratis,men mag kiezen uit een stapel modellen zodat men de naar eigen inzicht mooiste model er
uit kunt halen
Is er een productiefout in een model, krijgt men direct een ander model.
Folders zijn voor klantenkaart houders gratis en als men een model mist wat er niet meer is word hier naar uitgekeken
Ik geef toe dat ik misschien wel eens te vasthoudend ben geweest tenopzichte van mijn mening ( die ik wel onderbouwde )
Maar dit is alleen bedoeld om de mensen af en toe eens een ander beeld te geven voor een toekomstige verzameling .
Mocht ik hier mensen beledigd hebben ,dan wil ik hierbij mijn verontschuldiging aanbieden.
Voor wat betreft mensen die menen dat er iets niet goed was zoals die mijnheer die een probleem heeft met een Benetton Mild Seven moet dit even aan mij
persoonlijk kenbaar maken zodat ik dat kan bekijken en zonodig oplossen > bijvoorbeeld ruilen voor een andere auto<.(zo doe je dat ,en niet anoniem mokken op dit forum)
Want het is makkelijk en het nodigt ook uit om anoniem mee te gaan in het vorig gelezene.
Gelukkig heb ik honderden klanten ( en jazeker van overal vandaan ) die wel tevreden zijn en al vele jaren klant bij me zijn,want er word bij mij ook wat afgelachen
en met veel plezier een model uitgezocht,
In een winkel die een traktatie is voor het oog van de verzamelaar ,en veel duidelijker en beter is als een klik op de muis.
Als men toch wil klikken kan dat binnenkort ook bij ons,Want er komt een nieuwe site op armand-modelcars.nl
Je ziet ,wij staan open voor al de mogelijkheden

Ik zou zeggen als er iemand een probleem heeft , kom dan maar eens langs ,als je open en eerlijk bent kunnen we er zeker over praten.
Zoals het het gezegde, sprekende mensen zijn te helpen

Groeten,

Armand
Oprichter van modelautoforum.nl
Jos
Berichten: 1192
Lid geworden op: za 08 nov 2003 13:16
Schaal: 1:43
Locatie: Swalmen

Bericht door Jos »

Ik vind het iig heel netjes van Armand dat hij een reactie geeft, en dat hij aangeeft iets met de kritiek te doen. Hij heeft wel een beetje gelijk dat je makkelijk anoniem met de kritiek van je voorganger kan meegaan, maar aan de andere kant staat hier de mening van iedereen afzonderlijk denk ik. Nogmaals netjes van Armand, ben benieuwd of ik een verandering merk als ik er nog eens langsga.
Gebruikersavatar
Paultje
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 29 aug 2004 21:15
Schaal: 1:43

Bericht door Paultje »

Jullie zijn wel erg negatief he, ik kom nu al n tijdje bij armand, en ik vind het n super winkel en vooral aardige man, altijd gezellig praatje maken nieuwste modellen laten zien en de prijzen zijn normaal als bijna elke modelwinkel, man moet toch ook wat geld verdienen :roll:, maar jah ieder zn eigen mening, ik kom er met plezier en kan altijd rustig rondkijken, soms staan ze echt te dringen bij andere winkels, en dan ben ik al meteen weg. Ik blijf gewoon daar heengaan, goeie winkel blijf maar zo doorgaan :thump_up:

En heb laatst leuke model gekregen voor mooi prijsje volkswagen phaeton van autoart voor 40 euro :dance:

Groeten,

Paultje :clap:
Jos
Berichten: 1192
Lid geworden op: za 08 nov 2003 13:16
Schaal: 1:43
Locatie: Swalmen

Bericht door Jos »

idd kristel wat je zegt is 100% waar, het is een arrogant mannetje met een geweldige winkel.
Over dat bijhouden vind ik overigens wel dat hij voor een groot deel gelijk heeft, maar toen ik nog iets jonger was (jaar of 14) zei hij dat ook al, en als je 14 bent heb je echt geen geld om elk model dat je wil meteen te kopen, dat heb ik nu zelfs nog niet!! (en ik neem aan dat velen dat hebben..)
hoppe
Berichten: 13
Lid geworden op: za 28 aug 2004 23:59

armand

Bericht door hoppe »

een keer maar nooit weer.
Porsche
Berichten: 4032
Lid geworden op: zo 13 mar 2005 19:39

Armand Modelcars

Bericht door Porsche »

:D Ik ben van 1994 klant bij Armand.
Het is een prima winkel :D
Vlotte service,nooit problemen gehad over eender welk artikel.
Is er achteraf toch nog een probleem met een automodel dan wordt dat zonder moren opgelost; :worshippy:
ZEEER ruime keuze in F1 wagens.
Had beter in 1994 geluisterd naar hem en had niet zolang 1:18 verzameld.
1:43 schaal stijgt veel vaker in waarde en je hebt er minder plaats voor nodig! :!: Eventuele problemen met schaal modellen worden ook snel verholpen zoals bv schade aan decals :thump_up:
:D
Gebruikersavatar
a vd winkel
Berichten: 291
Lid geworden op: vr 10 sep 2004 07:08
Locatie: best

Bericht door a vd winkel »

Sluit ik mij helemaal bij aan, de man weet waar hij over praat. :thump_up:
Gebruikersavatar
emiel-peugeot
Berichten: 101
Lid geworden op: wo 15 mar 2006 17:10
Locatie: alkmaar

Bericht door emiel-peugeot »

ik heb een tijdje geleden nog een carrera gt van minichamps besteld bij armand, en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden was met de service,netjes binnen 3 dagen afgeleverd,onbeschadigde verpakking,
dat noem ik nou waard voor je geld
Gebruikersavatar
Den_Bruyne
Berichten: 121
Lid geworden op: di 28 feb 2006 17:28
Locatie: Antwerpen

geen problemen met ebay

Bericht door Den_Bruyne »

heb daar al zeker 5 modellen op gekocht (6sde moet nog aflope) aan zeer goei prijze en optijd gelverd en al geen klacht dus over ebay van mij standpunt.
Plaats reactie