wat vinden jullie van 'tuning' modellen??

Hier kun je alles over modelauto's kwijt wat je niet in bovenstaande fora kwijt kunt.

Optisch tunen, ja of nee?

Peiling eindigde op wo 15 aug 2007 18:44

Ja, dikke bumpers, grote spoiler, striping en hele dikke velgen graag!
0
Geen stemmen
Ja, maar wel subtiel, een subtiel setje bumpers en stijlvolle velgen staat iedere auto wel goed.
8
67%
Nee, een auto moet je in de oorspronkelijke staat laten, daar hebben designers over nagedacht en 99 van de 100 keer hebben deze hun werk goed gedaan.
4
33%
Nee, het maakt mij niet uit hoe mijn auto uitziet.
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 12

evolution
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 03 okt 2010 20:43

Re: wat vinden jullie van 'tuning' modellen??

Bericht door evolution »

Ik vind het echt heel vet ik doe het zelf ook! :D
Gebruikersavatar
v8-vette
Berichten: 3044
Lid geworden op: wo 30 dec 2009 19:47
Schaal: 1:18

Re: wat vinden jullie van 'tuning' modellen??

Bericht door v8-vette »

de enigste tuning die ik écht mooi vind is de minimale tuning.
dus een mooi setje 18 inch AMG sloffen onder een merc zetten of met een ander merk natuurlijk, :) een minimale verlaging
26 inch velgen , escalade bumpers onder een golf , turbo's uit rolce royce vliegtuigmotor op een cosworth zetten doen mij niet zo veel...
Gebruikersavatar
gijs
Berichten: 221
Lid geworden op: za 14 aug 2010 19:55
Schaal: 1:18
Locatie: Assen

Re: wat vinden jullie van 'tuning' modellen??

Bericht door gijs »

Had dit topic gemist, maar wil nou wil ik ook ff wat kwijt over dit onderwerp.
Leuk hoor dat veel mensen zich daarmee bezig houden en dat ze het zelf leuk vinden.
Maar zelf word ik enorm lacherig als als ik zo,n zogenaamd"'sportief' verlaagd model zie.
Het ziet er in mijn ogen echt uit als een door z,n veren gezakt wrak en in't echie zou je( met zo,n wagenhoogte en volgepropte wielkast door veel te grote wielen)
de straat niet eens uitkomen zonder de bodem van je auto grondig te schuren!
En dan al die spoilers en taartscheppen achterop! Zonder al die tupperware zien de meeste auto,s er toch echt veel beter uit.
Daar hebben mensen met verstand en liefde voor auto,s goed over na gedacht.
En dan die idioot grote uitlaten ,zijn die soms bedoeld om 2 liter cola flessen in te vervoeren?
En daarbij komt nog dat ze een tering herrie maken',daar ga je toch niet vrijwillig de hele rit in zitten?
Nogmaals, ik hoop dt ik niemand beledigd heb maar dit is hoe ik er over denk.
http://s933.photobucket.com/albums/ad17 ... =slideshow" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Re: wat vinden jullie van 'tuning' modellen??

Bericht door Autofan »

gijs schreef:Had dit topic gemist, maar wil nou wil ik ook ff wat kwijt over dit onderwerp.
Leuk hoor dat veel mensen zich daarmee bezig houden en dat ze het zelf leuk vinden.
Maar zelf word ik enorm lacherig als als ik zo,n zogenaamd"'sportief' verlaagd model zie.
Het ziet er in mijn ogen echt uit als een door z,n veren gezakt wrak en in't echie zou je( met zo,n wagenhoogte en volgepropte wielkast door veel te grote wielen)
de straat niet eens uitkomen zonder de bodem van je auto grondig te schuren!
En dan al die spoilers en taartscheppen achterop! Zonder al die tupperware zien de meeste auto,s er toch echt veel beter uit.
Daar hebben mensen met verstand en liefde voor auto,s goed over na gedacht.
En dan die idioot grote uitlaten ,zijn die soms bedoeld om 2 liter cola flessen in te vervoeren?
En daarbij komt nog dat ze een tering herrie maken',daar ga je toch niet vrijwillig de hele rit in zitten?
Nogmaals, ik hoop dt ik niemand beledigd heb maar dit is hoe ik er over denk.
Dat is dus meteen een uiterste dat je hier beschrijft. Tunen is wat mij betreft niks mis mee, zolang je maar wel de oroginele lijnen wav de wagen in ere houdt. Dus idd geen joekels van Halfordsbumpers e.d. maar hou het subtiel. Koop een auto die je mooi vindt en als je gaat tunen versterk dan juist die mooie elementen!

Om mn eigen auto als voorbeeld te nemen (links = voor en rechts = na):
Andere velgen en getinte ramen
AfbeeldingAfbeelding

Andere grille
AfbeeldingAfbeelding

Of iets heel simpels als andere zijknippers:
Afbeelding

Die achterlichten zijn overigens gewoon origineel! Waren destijds als optie leverbaar. Zo rijden er C2's rond met deze achterlichten en gewoon op wieldoppen. Maar wat ik dus probeer te zeggen: niet iedere tuning hoeft overdreven en wagenverkrachtend te zijn. Als je perse wilt kan je idd iedere wagen wel verkrachten. Om een C2 als voorbeeld te nemen wat ik ook afgrijselijk vind en die jouw visie van tunen onderschrijft:
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
sybren
Berichten: 384
Lid geworden op: di 08 jul 2008 19:22

Re: wat vinden jullie van 'tuning' modellen??

Bericht door sybren »

Allereerst wil ik zeggen dat die modellen er prachtig uit zien. Volgens mij is het een beetje een periode die je meemaakt. Ik had een civic vti met een holle uitlaat van voor tot achter 17'' veels te grote velgen aftermarket mistlampen die doorbranden en een gifgroene kleur. Toen vond ik het prachtig maar vandaag de dag afschuwelijk. Stylen/tunen is prima maar hou dan wel de lijnen van de auto in stand. Een golfje met een lippenset vind ik netjes staan, maar een golfje met een afschuwelijke bumperset die soms nog nieteens in de kleur is gespoten moet ik wel om lachen. Belangrijkste is dat je iedereen in hun waarde laat dan mag je soms wel even van binnen lachen om die riceboy's.
Gebruikersavatar
FelixBr
Berichten: 170
Lid geworden op: di 23 aug 2011 18:48
Schaal: 1:18
Locatie: MOL

Re: wat vinden jullie van 'tuning' modellen??

Bericht door FelixBr »

nope geen ruk aan, in het echt is het leuk zolang het binnen de perken blijft. zoals de auto van autofan.
ik was van plan mijn xsara ook zo te doen. andere velgen en dan kleine subtiele dingetjes
don't hate, just marinate!

Neem een kijkje op mijn blog: http://www.miniaturescitroenscalemodels.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false; voor meer Citroën schaalmodellen
youtube kanaal: http://www.youtube.com/user/felixbroeckx?feature=guide" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
mol999
Berichten: 97
Lid geworden op: zo 21 aug 2011 22:16
Schaal: 1:18
Locatie: west-vl belgie

Re: wat vinden jullie van 'tuning' modellen??

Bericht door mol999 »

mooie auto"s :shock: modeleur
Gebruikersavatar
Straetos
Berichten: 970
Lid geworden op: do 26 aug 2010 15:34
Schaal: 1:18
Locatie: Ammerzoden

Re: wat vinden jullie van 'tuning' modellen??

Bericht door Straetos »

Deze 328 is niet van mij, maar kwam hem op het wereldwijdeweb tegen..
Ik moet zeggen, ik vind hem wel stoer!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Wild wild horses couldn't drag me away
Gebruikersavatar
Pjearke
Berichten: 463
Lid geworden op: za 30 okt 2010 11:25
Schaal: 1:43
Locatie: Stevensweert

Re: wat vinden jullie van 'tuning' modellen??

Bericht door Pjearke »

Vindt een spoilertje en een paar leuke velgen nooit verkeerd. Zolang het maar geen 2 fast 2 furious bak wordt met zo'n oerlelijke taartschep als voorbumper :doh:
Plaats reactie