Opschoning ledenbestand / topics

Op- en/of aanmerkingen op dit forum kun je hier kwijt. Als je een leuke idee voor dit forum hebt dan horen we dat ook graag en hier plaatsen we Nieuws en aankondigingen
Klachten over de forumcrew graag via het contact formulier onderaan het menu..
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14080
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

ServaesStijn schreef:Ook al lees ik meer de topics dan ik post, ben ik voor dit voorstel.
Het gaat in eerste instantie niet of iemand post of leest, alleen om het inloggen :!:
Gebruikersavatar
Bracer
Berichten: 2450
Lid geworden op: za 18 okt 2003 13:42
Locatie: Maastricht

Bericht door Bracer »

Kan geen anti's vinden, doen!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Bericht door Jolly Club »

ik geef ook mijn Fiat 8) :!:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
Montezemolo
Berichten: 6320
Lid geworden op: do 09 nov 2006 12:55
Schaal: 1:18
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door Montezemolo »

Accoord.

Montezemolo :thump_up:
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5184
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

Ik zou toch eerst de leden eerst een soort van herinneringsmail die ze aanspoort om eens langs te komen in plaats van ze gelijk te verwijderen.

Dat staat toch wat beter als ons forum een beetje sociaal is :angel: ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Schumi28 schreef:Ik zou toch eerst de leden eerst een soort van herinneringsmail die ze aanspoort om eens langs te komen in plaats van ze gelijk te verwijderen.

Dat staat toch wat beter als ons forum een beetje sociaal is :angel: ;)
Zoals ik al in een pb naar je uitgelegd heb, als deze leden de moeite nog niet nemen om 1x in te loggen in een heel jaar, waarom zouden we hier dan zoveel werk van te maken, of het intreseert deze mensen niet of ze zijn allang weer vervlogen.
Mochten er toch leden zijn de wel lezen en toch nooit inloggen, dan hebben ze deze topic wel gelezen en geeft dat ze gelijk een reden om in te loggen.
Op veel andere forums is er ook zo'n soort topic op het forum uitgegaan en wie zich 2 weken na die oproep niet ingelogd heeft wordt automatisch verwijderd, een vrij normale zaak en gewoon sociaal genoeg voor een forum.
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5184
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

De leden die niet ingelogd hebben kunnen die oproep niet lezen, omdat ze niet inloggen :lol: vandaar die mail :mrgreen:
Ik zie geen reden in waarom we of ik die leden geen mailtje kan sturen met daarin een deadline, dat ze voor 1 mei een bericht plaatsen of dan alsnog worden verwijdert. Niks mis mee, dat gebeurd ook op andere fora.

Ik wil best die leden een mailtjes sturen geen enkele moeite en wat maakt die extra tijd dan nog uit dat ze er tot 1 mei nog op de ledenlijst staan als ze al een langere tijd niet actief zijn :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

En waarneer ga je de volgende dan doen?, nu houden we gewoon de stelregel aan dat waarneer je een jaar niet ingelogd ben je automatisch verwijderd wordt, en gasten kunnen dit volgens mij wel lezen, dus ook de mensjes die eventueel een nick hebben aan gevraagd maar deze nooit gebruiken.
Gebruikersavatar
Special Models
Berichten: 315
Lid geworden op: di 12 jul 2005 01:38
Locatie: brakel

Bericht door Special Models »

Misschien een rare vraag...
Maar is dat aantal dan zo groot van mensen die nooit inloggen
:think:
Niet dat het me verder wat uitmaakt of ze nu wel of niet verwijderd worden hoor...
Verzamelen is de kunst van het kopen
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Special Models schreef:Misschien een rare vraag...
Maar is dat aantal dan zo groot van mensen die nooit inloggen
:think:
Niet dat het me verder wat uitmaakt of ze nu wel of niet verwijderd worden hoor...
Die groeit natuurlijk na een +/- 4 jaar wel, hij is niet zo groot tussen de 1 op 10 a 12, maar het is gewoon wat makelijker voor nieuw leden als nooit gebruikte nicknamen weer vrijkomen. Dit balletje rolt namelijk naar aanleiding van een vraag van een nieuwe member die een nick wilde hebben van een lid dat hier nog nooit (ingelogd) is geweest. :!:
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5184
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

Markopolo schreef:En waarneer ga je de volgende dan doen?, nu houden we gewoon de stelregel aan dat waarneer je een jaar niet ingelogd ben je automatisch verwijderd wordt, en gasten kunnen dit volgens mij wel lezen, dus ook de mensjes die eventueel een nick hebben aan gevraagd maar deze nooit gebruiken.
Ik zal dinsdagavond de leden die tot en met 2006 nooit ingelogd hebben een mailtje sturen dat ze een maandje hebben om minimaal 2 posts te hebben anders vervalt hun wachtwoord. Dan kan je ze daarna gaan wissen als ze er niet op ingaan. En al mag dat mailen een heel werk zijn, dat maakt me niet uit :mrgreen:

Daarnaast kan je het toch in de regels opnemen als je je registreer, net zoals je zegt dat je 13 jaar of ouder bent. Dan kan je in elk geval zeggen dat ze het gelezen moeten hebben.

En gasten kunnen dit gerust wel lezen, maar ik denk echt niet dat die het forum beheer gaan lezen. Als je voor modelauto's komt en je bent gast, dan ga je modelautotopics af. Opnemen in de regels als je je registreer lijkt mij de beste optie :thump_up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
117ayrton
Berichten: 6967
Lid geworden op: do 14 okt 2004 10:26
Locatie: brugge
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

:D de laatste tijd doe ik iedere morgend mijn ronde om te zien wie er verjaard en moet zeggen dat er dikwijls gasten in zitten die maar een keer op het forum zijn geweest in een jaar tijd ,dus ik vind ook dat deze weg mogen maar ben het met paul eens dat je ze wel eerst een mailtje stuurd :thump_up:
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5184
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

Inmiddels heb ik 2 leden uit 2003, 8 uit 2004, 13 uit 2005 en 62 leden uit 2006 (in totaal 85 leden die nog nooit ingelogd hebben) een mailtje gestuurd met het volgende:
Hallo,

Je hebt je enige tijd geleden aangemeld op het Modelautoforum.nl. Nu hebben we je helaas nog nooitop het forum mogen zien en geen bericht zien posten.

En omdat je account al geruime tijd inactief is hebben we besloten dat wanneer je voor 9 mei geen bericht op het forum gepost hebt, we je account zullen verwijderen.
Je kunt je daarna natuurlijk wel opnieuw aanmelden met een nieuwe naam en gaan posten op ons forum.

We hopen je op het Modelautoforum.nl terug te zien.

Mocht je je gebruikersnaam en/of je wachtwoord vergeten zijn, dan zal ik je een nieuwe sturen dan moet je alleen een reply op deze mail sturen.


Met vriendelijke groet,

Het Modelautoforum.nl
Wie weet komen er nog wat leuke verzamelaars langs op deze manier :thump_up: :mrgreen: (heb al 1 reactie terug :mrgreen: )


Zelfs iemand gemaild die zichzelf een dikke rallyfan noemt en bij een of ander driedelig bedrijf werkt :snooty:
Afbeelding
Gebruikersavatar
F40F50ENZO
Berichten: 1939
Lid geworden op: zo 22 okt 2006 17:29
Schaal: 1:18
Locatie: United States of Westland

Bericht door F40F50ENZO »

Prima regeling om eens schoon schip te houden. Ga zo door :thump_up:
Een échte moderatorklassieker is: To delete or not to delete that's the question!!!
Gebruikersavatar
ViperArry
Berichten: 1030
Lid geworden op: ma 24 apr 2006 12:37
Locatie: omg. Arnhem

Bericht door ViperArry »

Vol verwachting klopt ons hart.....
Ben benieuwd wie we binnenkort kunnen verwelkomen!
Plaats reactie