Naslagwerken / folders en autotijdschriften zijn daarom een must voor iedere modelautoliefhebber, of het nu om straatauto's / racewagens / blauwlicht voertuigen of militaire boeken gaan, iedereen heeft zo zijn eigen passie, en zoals velen weten is mijn passie Daimler-Chrysler AG en alles wat er omheen hangt.
Lang geleden, op de Frankfurter Auto Messe, zag ik voor het eerst, de Maybach Exelero Concept Car in 1:1, had er wel wat over gelezen in een tijdschriftje, en heb toen besloten om het boek over deze wagen aan te schaffen, juist voor meer achtergrond informatie.

Ook heb ik destijds op de stand van de Fulda Banden fabriek, een Schuco model weten te kopen, mijn dag kon niet meer stuk.
Het boek beschrijft het verleden van Maybach, ook over de oer "Exelero" , een design uit 1938 door Dörr & Schreck gebouwd op het chassis van een Maybach SW 38, in 1939 is het model geleverd aan Baron Reinhard von Koenig-Fachsenfeld. In 1939 werd deze auto naar de Fulda fabrieken gebracht, voor passend rubber, enige tijd later is de auto 'verdwenen' en dat blijft tot op heden een mysterie.
Het boek beschrijft heel goed de totstandkoming van de Fulda proto Maybach voor die mega afmeting high performance banden, van schets, via klei model naar het uiteindelijke 1:1 resultaat in 2004.
Boek is geschreven in het Duits en in het Engels, heeft veel tekst maar ook veel fotomateriaal, met ruim 252 bladzijden en is uitgegeven door Heel Verlag GmbH, IBSN 3-89880-424-0
Ik hoop dat jullie dit een aardig en vernieuwend topic vinden voor op het Maf, en dat jullie ook enkele boek reviews willen doen?
Ron