Hier is dus iemand die lid is geworden als gevolg van het artikeltje in Auto in Miniatuur. Leuk forum!
Zal me even voorstellen: Tom, dertiger, woonachtig ergens bij Utrecht, verdien mijn brood als grafisch vormgever en zeer fanatiek bezig met auto's (sommigen zullen het een obsessie noemen, daar heb ik niets tegenin te brengen)

Ik ben eigenlijk begonnen met modelauto's verzamelen toen ik geboren werd, want ik heb een aantal modellen uit mijn zeer vroege jeugd nog steeds in bezit. Ik kom op de Namac-beurs in Houten, volgens mij heb ik sinds 1985 drie of vier beurzen overgeslagen.
Mijn verzameling bestond in eerste instantie uit alles wat ik leuk vond, totdat ik mezelf het huis uit verzamelde. Toen ben ik begonnen met een verzameling Brits spul uit de jaren '50, '60 en '70 (nog erg breed) en sinds een jaar of 7 concentreer ik me op schaal én in 1:1 op Audi. Ik heb vijf (binnenkort zes) oude Audi's in 1:1 en de collectie miniaturen in alle schalen is ongeveer 450-500 modellen groot. Daar komen nog zo'n 600 modellen bij die uit de vorige verzamelingen zijn overgebleven (heb wel eens wat verkocht en ik sluit niet uit dat ik dat in de toekomst ook weer ga doen). Een accurate schatting van de omvang van mijn collectie is niet te geven omdat van alles wegens plaatsgebrek nog in dozen zit. Ik heb ook nog genoeg kits staan om me de komende vijf jaar bezig te houden.
Ik verzamel van alles, als er maar Audi op staat. Dat wil zeggen dat ik bij de Blokker kan slagen maar ook handbouw koop, als het maar een gat in de collectie opvult of zelfs maar grappig is. In tegenstelling tot de meeste verzamelaars heb ik een collectie 'rariteiten' die niet noodzakelijk mooi zijn, maar wel humoristisch. Als ik mijn verzameling kan tentoonstellen zoals ik wil, komen er themavitrines met bijvoorbeeld goedkope speeltjes of met alle verschillende versies van een bepaald model Audi in verschillende schalen (mijn kleinste model is 1:160, de grootste 1:8 als je de Audi-loopauto niet meerekent). Ik verzamel weg- en competitieauto's, proto's en fantasiemodellen. Sommige hebben zelfs maar drie ringen op de neus.

Ik heb een uitgebreide verzameling foto's van mijn 'speelgoed', ben altijd beschikbaar voor vragen of als iemand nog iets grappigs op Audigebied kwijt wil.
Tom