Maserati MC20 2/1/2023 (P.159)

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
tripoux
Contacteer:

Re: GioGio collectie: Michelin serie

Bericht door tripoux »

Wel opvallend zijn de verschillen in gewicht: de U23 weegt bijna niks (terwijl hij er wel zwaar uitziet) en de Saviem SG2 weegt gevoelsmatig 3 x zo zwaar.
Johan
Schaal: 1:43

Bericht door Johan »

Spelen met je belichting doet inderdaad wonderen, gewoon even wat tijd voor nemen.
Bij iedere foto verstel ik de lampen ook eerst, kost wel tijd allemaal maargoed, ook het maken van foto`s is een hobby van me. :wink:

Het is inderdaad opvallend dat grote verschil in gewicht.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
SuperCars
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door SuperCars »

Maar als het je smaak en schaal niet is...... :(
Zoals ik al zei de details zijn geweldig. :thump_up:
En al helemaal voor geen 3 euro! :D
Mr. Dj M.

Bericht door Mr. Dj M. »

Wat een leuke serie is dit toch! :dance: :drool: In 1:18 had het natuurlijk nog beter geweest, maar voor dat geld geen probleem wat van dit soort leuke dingetjes aan te schaffen!
tom

Bericht door tom »

Inderdaad, alles samen in een vitrine is een leuke verzameling op zich! Doe er nog wat Michelin-gadgets bij en je hebt een geweldige opstelling...

De cassière merkte ook al op dat de lange J7 zo zwaar was. De U23 weegt inderdaad niet veel.
Johan

Bericht door Johan »

Als aanvulling op de Michelin serie heb ik hier ook nog 38 bijbehorende bladen van Nos Cheres Camionnettes en 3 van Michelin, jammer genoeg franstalig.
Staan wel erg leuke foto`s in en voor diegeen die het kunnen lezen ook vast erg leuk informatie. :)
(foto's niet meer beschikbaar)
Laatst gewijzigd door Johan op ma 18 sep 2017 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
frankrijkrijder

Bericht door frankrijkrijder »

idd een erg leuke serrie heb hem al langere tijd staan in de kast
SuperCars
Contacteer:

Bericht door SuperCars »

Waar heb je die bladen dan vandaan? :thump_up:
Johan

Bericht door Johan »

SuperCars schreef:Waar heb je die bladen dan vandaan? :thump_up:
Enige maanden geleden kocht ik ook al wat van die Michelin modellen en toen kreeg ik die stapel bladen erbij.
Johan

Bericht door Johan »

Het volgend model is wederom een exemplaar uit de Michelin serie, het gaat in dit geval om een Fiat 238 uit 1967.

Fiat 238
De Fiat 238 was in vele uitvoeringen verkrijgbaar voor zowel goederen als personen vervoer.
Hij had een 1.2 met 44pk (top 105 km/u), later vanaf 1975 werd dat een 1.4 met 46pk, wat een gering verschil was kwa vermogen.
Er was wel een 1.4 met 52pk maar die was voorbehouden voor de ambulance modellen.
De Fiat is tot 1983 geproduceerd.

merk: Fiat
model: 238
uitvoering: Michelin
schaal: 1/43
fabrikant: Altaya
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Johan op wo 03 jul 2019 14:18, 2 keer totaal gewijzigd.
tom

Bericht door tom »

Bijzonder charmant modelletje! :thump_up:
Johan

Bericht door Johan »

Dit was waarschijnlijk wel mijn laatste Michelin model, de overige modellen zijn niet echt mijn ding.
Ben nu bezig met wat Bentley,s dus even kijken wat daar uit gaat komen.... :cool:
Marc540i

Bericht door Marc540i »

Je schrijft in mijn topic dat je dat nog niet gezien had . . . . . .

Nu doet zich het vreemde feit voor dat ik jouw topic tot nu toe ook over het hoofd gezien heb :oops: :oops:

Dus ben ik daar toch maar eens helemaal door heen gaan bladeren en ik moet zeggen :worshippy: :worshippy: :worshippy:

Wat een gevarieerde verzameling heb je al opgebouwd zeg, super. :thump_up: Staan echt geweldig mooie modellen tussen. :dance:

Vooral die van Italiaanse komaf spreken me zeer aan en die Michelin collectie vind super geweldig. TOP. :thump_up:

Ga zo door met verzamelen en ik ga hier zekers vaker in kijken in dit topic. :thump_up:

Grtz Marc.
BMW = FREUDE AM SAMMELN !!!!! // HELP !! Ik heb bijna geen plaats meer !
Modellenteller, (1:18) BMW . . . . . 391 BMW (1:12) . . 3X
Modellenteller, (1:18) Overige . . . 142
TOTAAL aantal Modellen 1:18 . . . . 533
Johan

Bericht door Johan »

Dank je, dank je..... :D

Maar inderdaad, de verzameling bestaat uit van alles wat.
Mijn idee erachter was een vitrine voor de historische modellen en één voor de hedendaagse maarja, zit nu al met het probleem dat beiden vol zijn......
We zijn al een beetje aan het denken voor een andere oplossing.
De Michelin modellen was ik een tijdje geleden al mee begonnen omdat we die wel grappig vonden en ja, inmiddels is heel nerdeland (en belgie) aan de Michelins. :)
Ook zijn er inmiddels wat 1/18 modellen bij gekomen, van deze schaal neem ik alleen de wagens die in mijn ogen echte toppers zijn.
Niet zozeer kwa bouwkwaliteit van de schaalmodel maar gewoon van de wagen opzich, dus modellen die voor ons echt iets meer hebben ten opzichte van alle andere mooie wagens.
Ruimte is echter een probleem, zeker bij 1/18 dus die aantallen houden we bewust nog laag.

Al met al hebben we inmiddels een aardige mix staan.
Daarnaast heb ik weer wat wensen op mijn lijstje staan na het zien van de oudere BMW modellen bij jou.
:wink: :roll:
Senneboy

Bericht door Senneboy »

je hebt een prachtige verzameling :cool:
Plaats reactie