Virtual Tuning

Heb je een mooie foto gemaakt van een modelauto uit je eigen verzameling? Plaats hem hier!
Uiteraard kun je hier ook al je vragen en tips kwijt over het fotograferen van modelauto's.
In het kort: hoe, waar en waarmee worden jou foto's gemaakt.
Plaats reactie
Manuel
Berichten: 130
Lid geworden op: do 12 aug 2010 12:58
Locatie: Groningen
Contacteer:

Virtual Tuning

Bericht door Manuel »

Ik zag een soortgelijke topic in "fotografie" staan, dus ik dacht, laat ik mijn creaties ook eens tonen :D
Ik ben best wel actief met pictunen, doe het elke week wel een keer.
Ik kan deze topic ook regelmatig geupdate houden?

Dodge Ram '09
AfbeeldingAfbeelding
BMW 1-serie
AfbeeldingAfbeelding
Toyota Celica
AfbeeldingAfbeelding
Volkswagen Golf MKI GTi
AfbeeldingAfbeelding
Chevrolet Corvette C6
AfbeeldingAfbeelding
Iveco Stralis
AfbeeldingAfbeelding
Honda S2000
AfbeeldingAfbeelding
Chevrolet Corvette C3
AfbeeldingAfbeelding
Nissan Silvia S14
AfbeeldingAfbeelding
Honda Civic Coupé
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
rpi
Berichten: 2395
Lid geworden op: do 01 nov 2007 21:26
Schaal: 1:18
Locatie: Willemstad

Re: Virtual Tuning

Bericht door rpi »

:shock: :cool:

Zo, dat kost wel wat tijd. De uitvoering is in ieder geval schitterend. Hoe lang ben je nou ongeveer met zo'n plaatje bezig.

(Heb enkele jaren geleden eens een paar pogingen gedaan om mijn racemotor van een andere livery te voorzien, maar dat viel bar tegen en heb toen hulp ingeroepen van enkele photoshoppers. Daarna is de motor overigens ook daadwerkelijk in dat design gespoten en beletterd)
Manuel
Berichten: 130
Lid geworden op: do 12 aug 2010 12:58
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Virtual Tuning

Bericht door Manuel »

Nog 1 die ik gisteren vergeten was: Een Yenko Camaro 572 S/C Concept. :D
De tekening heb ik free-hand getekend, er is geen base-foto gebuikt. De chop is weer gebaseerd op de tekening.

Base:
Afbeelding
Chop:
Afbeelding

rpi schreef::shock: :cool:

Zo, dat kost wel wat tijd. De uitvoering is in ieder geval schitterend. Hoe lang ben je nou ongeveer met zo'n plaatje bezig.
Met de Camaro ben ik 2 weken bezig geweest. Ik werk er dan elke dag een paar uurtjes aan. Met de gemiddelde chop (50% copy-paste & 50% brush) ben ik maximaal een week bezig. En als je er lol in hebt gaat die week sneller om als verwacht :D
rpi schreef:
(Heb enkele jaren geleden eens een paar pogingen gedaan om mijn racemotor van een andere livery te voorzien, maar dat viel bar tegen en heb toen hulp ingeroepen van enkele photoshoppers. Daarna is de motor overigens ook daadwerkelijk in dat design gespoten en beletterd)
Dat is inderdaad handig als je nog niet zeker weet wat voor livery je wil. Of als je niet zeker bent of het er goed uit zal gaan zien.
Voor zoiets ben ik ook wel eens gevraagd, alleen was dit iemand die een bodykit voor z'n auto wilde kopen, maar wist nog niet welke. Ik moest daarom even verschillende bodykits op z'n auto photoshoppen :P
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 4013
Lid geworden op: za 02 jun 2007 21:15
Schaal: 1:18
Locatie: Elspeet
Contacteer:

Re: Virtual Tuning

Bericht door Jaap »

mooi werk, die Camaro concept is mooi hoor :thump_up: alleen de velgen iets aan de grote kant
Gebruikersavatar
Bugatti Veyron
Berichten: 1095
Lid geworden op: za 16 mei 2009 13:44
Locatie: Burgum

Re: Virtual Tuning

Bericht door Bugatti Veyron »

Knap gedaan! :thump_up:
Afbeelding
Bugatti - Le pur sang de l'automobile.
Gebruikersavatar
rpi
Berichten: 2395
Lid geworden op: do 01 nov 2007 21:26
Schaal: 1:18
Locatie: Willemstad

Re: Virtual Tuning

Bericht door rpi »

De camaro is in het echt een schitterende bak. Was afgelopen zomer op vakantie in Zwitserland en daar stond er 1 in antraciet zwart op de campingplaats tegenover ons. :drool: :drool: :drool:
Plaats reactie