Marktplaats problemen

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
Gebruikersavatar
Kyoshofan
Berichten: 4005
Lid geworden op: za 17 jun 2006 20:59
Schaal: 1:18

Re: Marktplaats problemen

Bericht door Kyoshofan »

Ik geef je grotendeels groot gelijk, maar...

De politie en Marktplaats kan er inderdaad weinig aan doen. Marktplaats heeft miljoenen advertenties, dat kunnen ze moeilijk onderhouden, ondanks al het personeel dat Stichting Marktplaats heeft. De mailtjes kunnen inderdaad niet door de beugel, zoals u ook al aangaf. Maar wat wil je ertegen doen? Tegenwoordig kan iedereen gewoon via G-Mail anoniem Email Adressen aanmaken en die mailtjes bij iedereen flikken.

Als mensen zo tegen u reageren, reageert u gelukkig normaal terug. Dat is goed, om nog verdere problemen te voorkomen.

Het beste wat je kan doen, is gewoon deze mensen blokkeren met hun mail, geen zake meer mee te doen en verder te negeren.
Tenminste, zo zie ik het in. Ik vind het wel erg vervelend voor u, aangezien ik ook wel eens eerder had gelezen over problemen van u met Marktplaats verkopers.
1:18 Verzamelaar
Volkswagen Golf MK2 & MK4 1:1
Gebruikersavatar
ViperArry
Berichten: 1030
Lid geworden op: ma 24 apr 2006 12:37
Locatie: omg. Arnhem

Re: Marktplaats problemen

Bericht door ViperArry »

Lekker nooit meer daar gaan zoeken dus.

Ik schreef het al eerder, we zijn er een ster in om te zeiken over alles (bedreigingen vind ik natuurlijk belachelijk!), maar we kiezen er uiteindelijk ZELF voor om terug te gaan naar Marktplaats en Ebay.

T maakt volgens mij niet uit waar je tegenwoordig je modellen koopt of voor mijn part op straat loopt..... de onschuldige jaren zijn volgens mij verdwenen. En hoe triest het ook is daar zullen we gewoon rekening mee moeten houden.
Hou dat in je achterhoofd en reageer gewoon helemaal niet op belachelijke mails of belachelijke biedingen. Keerzijde.... doe zelf dus ook geen belachelijk bod (want we willen toch nog altijd voor een duppie op de eerste rang zitten toch?).
Gebruikersavatar
freeroad
Berichten: 933
Lid geworden op: zo 03 okt 2010 14:08
Schaal: 1:50
Locatie: Westland
Contacteer:

Re: Marktplaats problemen

Bericht door freeroad »

Weer een slechte ervaring op Marktplaats. Met E-Zone Unlimited uit Bergschenhoek. De verkoper bied op marktplaats een
Kyosho M3 Cabrio aan. Nadat we een bod hadden gedaan, moesten wij naar België voor een feestje. Toen kwamen we om 20:45 thuis, en de verkoper zou hem bezet houden voor ons. Toen keken we onze mail door, en toen zei de verkoper doodleuk dat hij het model aan iemand anders verkocht. Die €0,50 meer had geboden dan ons! :shock: Terwijl hij hem bezet hield voor ons. Dus geen goede verkoper dit, zo verliest die weer een klant! :evil:
Afbeelding
Nog volop in aanbouw, dé site over mijn modelauto's!
680 Pk op de Achterwielen!
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Re: Marktplaats problemen

Bericht door tom »

Dat is niet leuk, maar als verkoper op marktplaats heb ik genoeg ervaring met mensen die zeggen dat ze het komen ophalen en vervolgens niets meer van zich laten horen. Als je dat een paar keer hebt meegemaakt en mensen hebt teleurgesteld dan verkoop je het de volgende keer aan de eerste die met geld staat te zwaaien. Biedingen op marktplaats zijn ook niks waard, heb ik gemerkt.
Gebruikersavatar
Maarten Mercedes
Berichten: 2942
Lid geworden op: za 10 jul 2010 19:47
Schaal: 1:18
Locatie: Regio Utrecht
Contacteer:

Re: Marktplaats problemen

Bericht door Maarten Mercedes »

Bij het onderhandelen op Marktplaats gebruik ik ook het liefste de telefoon. Dan kun je peilen met wat voor persoon je te maken hebt en of er ruimte in de prijs zit. Waar ik ook graag zaken mee doe zijn adverteerders die enkele honderden advertenties (groot aanbod :D ) met een scherpe vaste prijs hebben zodat beide partijen weten waar ze aan toe zijn.
Maarten
Afbeelding
Flickr
Gebruikersavatar
freeroad
Berichten: 933
Lid geworden op: zo 03 okt 2010 14:08
Schaal: 1:50
Locatie: Westland
Contacteer:

Re: Marktplaats problemen

Bericht door freeroad »

Ja, maargoed wij hadden vermeld dat we naar België zouden gaan. Dus dan weet hij dat, en als hij dan een model bezet houd voor ons. Moet hij dat model ook echt bezet HOUDEN voor ONS! En niet reserveren voor iemand anders.
Afbeelding
Nog volop in aanbouw, dé site over mijn modelauto's!
680 Pk op de Achterwielen!
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Re: Marktplaats problemen

Bericht door tom »

Ja, ik had zelf gewoon niet gereserveerd voor iemand. Weg = pech, anders vooruit betalen...
Gebruikersavatar
freeroad
Berichten: 933
Lid geworden op: zo 03 okt 2010 14:08
Schaal: 1:50
Locatie: Westland
Contacteer:

Re: Marktplaats problemen

Bericht door freeroad »

Ja begrijp het wel, maar bekijk het is vanuit Bjorn's oogpunt. Hij wil dat model heel graag, hij legt aan die man uit. Dat wij naar België moesten. Die man begreep dat, en hij zij dat die hem wel vast wou houden voor ons. Want die avond nog zou Bjorn hem betalen. Dus daarom vinden wij het vervelend!
Afbeelding
Nog volop in aanbouw, dé site over mijn modelauto's!
680 Pk op de Achterwielen!
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Re: Marktplaats problemen

Bericht door tom »

Ik blijf mijn argumenten niet herhalen, lees mijn andere berichten maar door. Hij had niet moeten zeggen dat-ie 'm voor jullie opzij zou leggen.
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: Marktplaats problemen

Bericht door Ferrari10flrb »

Heb zelf goede ervaringen met E zone. Bellen afspraak maken.

Beste is mijns inziens gewoon bellen. Heb zelf ook regelmatig modellen op marktplaats verkocht en ook mijn 1:1 Alfa 156 en ook al regelmatig meegemaakt dat ik voor mensen moest "vasthouden" en vervolgens er niets meer van gehoord.
Gebruikersavatar
ferrariboy
Berichten: 581
Lid geworden op: do 28 jul 2005 21:00
Locatie: Rijmenam
Contacteer:

Re: Marktplaats problemen

Bericht door ferrariboy »

laatst nog 2 verkopers tegengekomen die mensen wouden oplichten, verkochten een model voor respectievelijk 300 en 575 euro terwijl deze normaal gezien 1800 en 1100 euro waard zijn ; stonden mooie foto´s bij enkel hadden deze malafide verkopers de foto´s van een lopende bieding op internet gehaald , deze 2 zijn gebannen van MP maar je weet nooit zeker of iemand te betrouwen is of je moet het model zelf gaan afhalen
Ferrari is the best ( bekijk ook eens http://www.freewebs.com/ferrariboy )
Gebruikersavatar
SuperCars
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 03 okt 2010 08:55
Schaal: 1:18
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Marktplaats problemen

Bericht door SuperCars »

Gerald is ook wel te vertrouwen.
Hij heeft veel modellen onder de 60 euro.
En woont in Belgie.
Hij betaal gewoon 7 euro voor het verzenden en altijd keurig op tijd.
Ook vaak leuke prijzen :thump_up:
Plaats reactie