Wie kan mij helpen met............

Hier kun je alles over modelauto's kwijt wat je niet in bovenstaande fora kwijt kunt.

Gesloten
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 1441
Lid geworden op: zo 12 okt 2003 20:04
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Wie kan mij helpen met............

Bericht door Bart »

Ik heb deze auto's een tijd terug gekregen en wil graag weten of dit zeldzaam/waardevol is. De auto's zijn niet te koop, het is gewoon omdat ik er iets over wil weten.
Er bij staat alle informatie die ook op de auto's staan. Ik ben benieuwd wie er wat over weet. :lol: Alle auto's zijn wel zonder doosje!!

1. Dinky Toys
Renault Dauphine
Made in France Meccano
24E

2. Dinky Toys
Renault 4L
Made in France Meccano
SCDC

3. Dinky Toys
Renault 12
Made in France Meccano
Uno Production
1424


4. Tekno
Ford Taunus 17M
Denmark
826


5. Geen informatie aangezien er op de auto, de informatie in het Russisch is.
Laatst gewijzigd door Bart op di 13 jul 2004 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
AntonNC
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 17 mar 2004 15:05
Locatie: Vlaardingen

Bericht door AntonNC »

Nee sorry ik heb echt geen idee :oops: .
Zou ook niet weten waar je dat zou kunnen vragen, weet wel dat ik zelf ook nog een schoenendoos vol heb met oude Dinky Toys.
Maar ja daar schiet jij verder ook niks mee op!!!


Grtz
Zou het leven ook een eigen kijk op mij hebben?
Gebruikersavatar
jelmer
Berichten: 1371
Lid geworden op: di 25 nov 2003 19:15
Schaal: 1:43
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door jelmer »

misschien dat je op deze site wat wijzer word. http://www.e-trade.nl/etrade/klant/2716/ staat ook wel ergens een mailadres..
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Bericht door tom »

Oude Franse Dinky's uit die periode in goede staat zijn zeer gevraagd, die brengen best wat op (enkele tientjes per stuk, preciezer kan ik niet zijn omdat ik dit spul niet verzamel). Die Tekno is ook leuk en zeldzaam, ook een merk met een grote verzamelaarsschare.
Die Moskvitch is tot een paar jaar geleden te koop geweest, misschien zelfs nu nog te koop. Helaas brengen ze niet zoveel op, je ziet ze nog vrij veel.

Voor een meer precieze waardebepaling zou ik eens naar de Namac-beurs in Houten gaan om te kijken bij standhouders die dit spul verkopen. Mocht je het kwijt willen, dan zal dat je geen moeite kosten en een leuke zakcent opleveren.

Tom
Gebruikersavatar
Matt Modelautos
Erelid
Berichten: 1763
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 17:56
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Hallo Bart

Ik kan je niet helpen met de waarde informatie, maar weet wel een goede site met allerlei foto's, en achtergrond informatie over b.v. Dinky Toys, Corgy Toys etc. Gewoon leuk om eens wat rond te neuzen.

http://nigelsworld.homeip.net/diecast/

groetjes Matt
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 1441
Lid geworden op: zo 12 okt 2003 20:04
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Bart »

Mensen bedankt. Ik ga proberen om wat meer te weten te komen, en laat het jullie dan nog wel weten.
Gebruikersavatar
///M Power
Berichten: 254
Lid geworden op: za 28 feb 2004 17:50
Locatie: Baak

Bericht door ///M Power »

De_Modelautogarage schreef:Uh dit heeft niks met deze topic te maken wat ik nu gaat zeggen maar mooi Porscheband Bart!! :thump_up: :thump_up:


Uh misschien kun je het dan beter niet posten en het zetten waar het wel hoort, bijvoorbeeld bij het topic over Barts verzameling... :?
Afbeelding
Gebruikersavatar
De_Modelautogarage
Berichten: 1804
Lid geworden op: vr 25 jun 2004 19:21
Schaal: 1:18
Locatie: Den Haag.
Contacteer:

Bericht door De_Modelautogarage »

Ik ben hier nog niet zo lang dus ik moet nog een beetje kijkuh hoe of wat.



[MOD-EDIT]:berichten even verplaatst naar de prullebak, omdat het bovenstaande bericht naar de privécollectie van Bart is verplaatst en deze 2 berichten niet meer relevant zijn, door schumi28
De_Modelautogarage
1:43 -> 56
Tekno -> 7
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Prijzen van Dinky's en Tekno's hangen heel sterk af van de staat. Met doosje is ie zo de helft meer waard, zonder doosje dus.... Ik gooide de doosjes vroeger meteen weg, wat moest ik ermee. :oops: Meteen crossen op het tapijt tegen de deur aan. Dan kom je op probleem 2, als er verf/lak af is, dan gaat de prijs weer verder naar beneden, dat geld ook voor scheuren in de ramen, missende onderdelen. :doh: Dan heb je de zeldzame types van voor de oorlog (niet die van Irak maar de 2e WO), geloof me die heb je niet. :cry:
Ik denk dat je op e bay krijgt wat de gek (waaronder ik) er voor geeft. Ik heb net 45 euro betaald voor een Mercedes busje, maar er zijn destijds heel veel van gemaakt en dus kom je Dinky''s veel tegen. Tekno weer wat minder.
Zo rond maximaal 10 euro krijg je voor oude bespeelde Dinky's. Mint in box doen soms heel goed, maar ook dan vallen de nieuwe modellen uit Hong Kong weer tegen. Stuur eens wat foto's dan bekijk ik ze voor je!
Gesloten