AutoArt Gallardo ... (kapot toegekregen dankuwel 'de post')

Hier kun je alles over modelauto's kwijt wat je niet in bovenstaande fora kwijt kunt.

Gebruikersavatar
XiPHiAS
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 07 mar 2007 23:18
Locatie: Waregem (België)

AutoArt Gallardo ... (kapot toegekregen dankuwel 'de post')

Bericht door XiPHiAS »

Vorige week een AutoArt Lamborghini Gallardo gekocht via Kapaza. Was een nieuwe en nog in de doos. Dat beweerde de eigenaar toch en op de foto zag hij er goed uit.

Vandaag kwam die toe, maar bij het overhandigen van de doos bij de post vond ik het redelijk veel rammelen in de doos. :(

Thuisgekomen en uitgepakt ... een ravage! :thump_down: :thump_down:

- 1 wiel hieng met ophanging enal los in de doos
- 1 wiel stond zeer erg scheef op de wagen
- het voorraam lag ook te slingeren
- de twee spiegels waren afgebroken
- de spoiler lag ook te slingeren in de doos

Redelijk demotiverend ... wilde nog een klacht neerleggen bij de post maar na wat rondsurfen gaan die daar blijkbaar niet veel aan doen. Plus hoelang zou zoiets aanslepen? Ik heb ook de verkoper gemailed.

Vraag me af hoeveel mijn model nu daalt in waarde. Zoals de wagen nu terug gemaakt is kan je er aan het exterieur en het interieur niets van zien, enkel zie je enkele lijmsporen als je onderaan de wagen gaat kijken in detail. :|

Hier een idee van hoe het eruitzag toen ik de verpakking opendeed.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dan maar alle moed bijeen geschraapt en begonnen aan de restauratie...

Bij het demonteren bleek ook de 2 bevestigingsbusjes van de grondplaat afgebroken te zijn. :(
Afbeelding

Lijmen van de spoiler ...
Afbeelding

Van de mogelijkheid gebruik gemaakt om een proefopstelling te maken moest ik andere wielen plaatsen ;)
Afbeelding
Afbeelding

Gallardo weer in volle glorie, hersteld en op zijn 'tijdelijke' plekje op de kast in de leefruimte.
Afbeelding

eind goed, al goed....
Gebruikersavatar
rpmobilitydesign
Berichten: 594
Lid geworden op: di 12 okt 2004 14:24
Schaal: 1:18
Locatie: Warwickshire, VK

Bericht door rpmobilitydesign »

Altijd vervelend wanneer dat gebeurd, gelukkig kon je het zelf maken zonder zichtbare schade.
Het is mijn ervaring dat de waarde toch altijd sterk daalt, ook als je er (bijna) niets van ziet.

Wel een prachtig model trouwens! en als je hem ooit gaat verbouwen zou ik voor de zwarte velgen gaan. :D
Porsche
Berichten: 4032
Lid geworden op: zo 13 mar 2005 19:39

Bericht door Porsche »

Ik denk dat het model niet fatsoenlijk was vastgeschroefd !
Meestal doe ik nog elastiekjes rond de openende delen zodat er niets gaat klapperen tijdens het vervoer
De opening tss wagen en binnenverpakking opvullen met noppenfolie &
een grotere doos nemen waar de doos van de modelauto komt in te zitten ook weer met noppenfolie/ frigochips of krantenpapier beschermen

Bij verkoop op kapaza of marktplaats maakt het niets in de verkoopwaarde
De kopers aldaar zie je toch nooit meer terug :mrgreen:
Gebruikersavatar
Bondracer
Berichten: 3440
Lid geworden op: ma 02 apr 2007 13:48
Locatie: De Kempen

Bericht door Bondracer »

Man, man , man is dat dikke pech hebben ...
Maar desalniettemin vindt ik het zeer vreemd naarmate de auto zo'n ravage heeft opgelopen dat de doos van AA dit wel heeft overleefd.
Heb al eens zo 'n doos gekregen die al bij het vastnemen praktisch uit elkaar viel , dus zo sterk zij die dozen ook weer niet.
Volgens mij is dit niet te wijten aan smijt en gooi-werk van de post maar is hier iets anders van doen. Heb nog zo van de rare toestanden gehoord gekocht op Kapaza.be :eh:
Gebruikersavatar
the_stig
Berichten: 3716
Lid geworden op: do 15 feb 2007 20:39
Locatie: Heusden-Zolder
Contacteer:

Bericht door the_stig »

Da is wel brute pech hebben. :|
Hoe kan die voorruit nu achteraan de auto liggen. :eh:
Dan moet het ook wel voor een deel aan de verkoper hebben gelegen.

Ik heb tot nu toe maar 3 keer iets laten opsturen via Kapaza.be en telkens zonder probleem.
Maar als ik dit nu zie, dan ga ik het toch liever zelf ophalen in't vervolg.
Afbeelding
Porsche
Berichten: 4032
Lid geworden op: zo 13 mar 2005 19:39

Bericht door Porsche »

the_stig schreef:Da is wel brute pech hebben. :|
Hoe kan die voorruit nu achteraan de auto liggen. :eh:
Dan moet het ook wel voor een deel aan de verkoper hebben gelegen.

Ik heb tot nu toe maar 3 keer iets laten opsturen via Kapaza.be en telkens zonder probleem.
Maar als ik dit nu zie, dan ga ik het toch liever zelf ophalen in't vervolg.
:doh: Je hebt altijd wel clojo's ertussen
Ik heb nu z'on 50 BBR's verzonden & een 100 tal 1/18 modellen
1 x een kapotte motorkap gehad bij een f 575 deel waar de koplamp in zit
2 mm samak en gebarsten daarom altijd de openende delen goed sluiten ,dichtplakken
Gebruikersavatar
Bracer
Berichten: 2450
Lid geworden op: za 18 okt 2003 13:42
Locatie: Maastricht

Bericht door Bracer »

Heel Censuur als zoiets gebeurt idd, nooit leuk om je dure modellen in zo'n staat aan te treffen. Toch vind ik hier een paar dingen niet kloppen. Zoals Bondracer al aangeeft is de doos zelf erg intact voor zo'n ruige behandeling. Ik heb zelf nieuwe modellen in de winkel gezien met slechtere dozen als ik dat zo zie. Bovendien vind ik het erg vreemd dat de spoiler is afgebroken. Zelf heb ik ook de Gallardo van Aa en zie niet in hoe hierbij de spoiler puur door heen en weer schuiven door de doos afgebroken kan zijn. De klep zelf zou het eerder opgeven... Ik vind het verdacht veel op een mislukt tuningsexperiment lijken waar jij nu mee opgezadeld bent :doh:

Hoe het ook moge zijn, mocht je zelf ook aan t tunen willen slaan, die zwarte velgen eronder vind ik stiekem wel erg mooi :drool: :oops:
Afbeelding
Gebruikersavatar
XiPHiAS
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 07 mar 2007 23:18
Locatie: Waregem (België)

Bericht door XiPHiAS »

De verkoper heeft me gereplyed dat het schaalmodel in perfecte staat vertrokken is. Eerlijk gezegd geloof ik 'm wel. Allez het is eigenlijk een vrouw/meisje kan ik toch uitmaken uit de naam die voorkomt in mijn emails.

Ik heb al verschillende zaken gekocht via kapaza/ebay en tot nog toe nog geen problemen gehad. Heb wel nog een kleine bestelling die precies wat lang duurt eer het hier is.

De verkooper mailde mij hetvolgende...
Beste Frederik,

Het spijt mij vreselijk voor hetgeen gebeurde met mijn zending.
Ik kan je verzekeren en met een gerust hart vertellen dat hij hier vertrokken is in perfecte en maagdelijk toestand. Om zelfs de doos niet te beschadigen heb ik ze niet opengedaan om er isolatie in te steken uit angst dat er iets zou aankomen (spiegels die afbreken enzo..).

Ik begrijp ook niet hoe zoiets kan gebeuren. Hij is hier ook met de post aangekomen en in slechtere verpakking omstandigheden dan nu. Toen is er helemaal niets aangekomen.

Ik weet ook niet hoe of wat er kan ondernomen worden tegen de post. Waarschijnlijk wijzen ze alle verantwoordelijk af natuurlijk.

Ik vind dit natuurlijk een rotte situatie. Kan je mij vertellen hoe ik ze kan recht trekken? Kan je de auto nog gebruiken? Als je hem wil houden wil ik je natuurlijk wel vergoeden voor de herstelling die je deed. Ikzelf betaalde de auto 60€ en port. Maar hij kwam wel heel aan.

Laat mij aub weten wat ik moet doen,

Beste groeten
Carine
De rekkertjes die de deuren dicht moesten houden was nog aanwezig maar geen beveiliging op de motorkap en de koffer.

De wagen hieng met 1 schroef vast aan de bodemplaat, daardoor kon ie verschillende keren verschuiven van links naar rechts. Bij de post behandelen ze pakketjes nu ook niet echt met zachtheid want het moet vooruitgaan. Stel dat een beambte de doos per ongeluk heeft laten vallen bijgevolg de wagen losgekomen is en daarna door te vervoeren en verplaatsen verschillende keren van kant is beginnen vliegen waarna bepaalde onderdelen beschadigd zijn geraakt.

Moest de verkoper echt een kapotte wagen opgestuurd hebben dan denk ik niet dat hij/zij heel duidelijk zijn/haar adres zal vermelden, ook in de emails stond duidelijk het adres van de verkoper, ook heb ik de mails die niet van een free-email service komen om geheimzinnig te doen. Dit geeft/gaf me wel vertrouwen.

Ook vond ik het model toch redelijk goed ingepakt. De AutoArt doos zat in een schoendoos die daarnaast en daarrond goed ingepakt was met papier om alles niet te laten schuiven, daarrond zat een soort van plasticfoam met luchtbelletjes en daar nog es rond bruin inpak papier. Dus is toch redelijk goed verpakt niet, ik heb al erbarmelijkere zaken toegekregen.

Eigenlijk denk ik dat de verkoper geen schuld treft, maar ben ik gewoon slachtoffer van een ongeval bij de post. De post zal alvast niet tussenkomen dus ben ik gewoon de pineut... :cry:

De waarde van het schaalmodel is grandioos gekelderd.

So far my story :p

Toegevoegd na 15 minuten:
Bracer schreef:Bovendien vind ik het erg vreemd dat de spoiler is afgebroken. Zelf heb ik ook de Gallardo van Aa en zie niet in hoe hierbij de spoiler puur door heen en weer schuiven door de doos afgebroken kan zijn. De klep zelf zou het eerder opgeven...
De motorkap en de kofferklep (die bij een gallardo eigenlijk motorkap is maar hoe noem je het hé :)) was niet vast. Dit kan zel de boosdoener zijn bij het loskomen van de spoiler. Dit is misschien te wijden aan de slechte verpakking van de verkoper maar al de rest ...

Ik denk dat bij het begin van de verzending een postbeamte de doos heeft laten vallen of gegooid waarbij de wagen 3/4e is losgekomen. Op die manier kon deze hevig heen en weer schuiven in de doos en schade aanrichten. Ik zie wel sporen van schuiven op de bodemplaat.

Vandaar ik niet echt 100% archwaan heb tov de verkoper.
Gebruikersavatar
jochen
Berichten: 1499
Lid geworden op: za 06 jan 2007 16:22
Schaal: 1:18

Bericht door jochen »

fredje,

stond er een echt foto bij het zoekertje? of wast een foto van autoart website?

mss volgende keer foto vragen eh

heb ook al eens een zoekertje gelezen op kapazaa waar het schaalmodel enkel wordt opgestuurd, der sond ook geen reële foto bij.

mss is het wel handig om hier op het forum tips kunnen uitwisselen?

tot volgende week fred :wink: :dance:

en dan nog dit,

subaru AA 1/18 1 spiegel afgebroken en zelfs zit ze niet in de doos
EVO 8 AA 1/18 motorkap kan niet dicht, kofferdeksel half los ken niet dicht, antenne afgebroken, spoiler light naast de auto > dus model open maken en herstellen.
foto volgt
sjefske
Berichten: 994
Lid geworden op: zo 19 mar 2006 16:36
Contacteer:

Bericht door sjefske »

Mijn mening dan ook ff..

Als het model gewoon goed was vastgeschroefd kan er toch niks mee gebeuren lijkt mij?

Lijkt me sterk dat die Schroeven uit de auto loslaten

Er even bij:

Nu lees ik net dat de bezestigingsbuisjes van de schroeven zijn afgebroken!!

Kolere, hoe is die doos wel niet op en neer gegaan :shock:
Afbeelding
Gebruikersavatar
jochen
Berichten: 1499
Lid geworden op: za 06 jan 2007 16:22
Schaal: 1:18

Bericht door jochen »

even terug op m'n EVO 8

Afbeelding
dashboard zit los > deuren kunnen niet helemaal dicht

Afbeelding
motorkap enerzijds los en kan niet helmaal dicht

Afbeelding
antenne afgekraakt heb al een nieuwe liggen :D

Afbeelding
kofferdeksel uit de haak, kan niet helemaal dicht + spoiler af

nochtans is het schaalmodel goed vastgeschroefd op de bodemplaat.
sjefske
Berichten: 994
Lid geworden op: zo 19 mar 2006 16:36
Contacteer:

Bericht door sjefske »

Er zijn dus veel problemen met de post..

Zo heb ik ook een paar keer wat gehad..

Bij mijn UT 911 Targa..
Glazen dak lag er helemaal af.. voorruit lag eraf en was doormidden

En zo ook bij mijn Astra DTM Jagermeister.. (inmiddels weer gemaakt:D)
Ook een dikke scheur in de ruit

Ag ik denk dat iedereen wel eens zoiets heeft gehad
Afbeelding
Gebruikersavatar
jochen
Berichten: 1499
Lid geworden op: za 06 jan 2007 16:22
Schaal: 1:18

Bericht door jochen »

vwoila, Lancer EVO 8 hersteld na kleine ingreep :D

Afbeelding

Afbeelding
antenne gemoteerd na tip van jurdup, gratis ontvangen vanuit Hong Kong
Afbeelding

Afbeelding
motorkap terug op z'n plaats
net als het kofferdeksel gaan terug dicht
Afbeelding
Gebruikersavatar
XiPHiAS
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 07 mar 2007 23:18
Locatie: Waregem (België)

Bericht door XiPHiAS »

éla tjockske ge highjackt mijn thread :p :p
Tim
Berichten: 1356
Lid geworden op: di 04 nov 2003 20:52
Locatie: Charlotte, NC

Bericht door Tim »

Tja. Ik vind het erg Censuur dat je model beschadigd is, maar zou zoals gezeg de verkoopster niet direct vrijpleiten. Iedereen weet dat een model dat kan bewegen in z'n verpakking vrijwel zeker beschadigt, deze dus ook.
Dat de blister zelf nog heel is lijkt me een redelijke aanwijzing dat er vantevoren al iets mis was.

Maar iets anders wat me stoort: waarom begin je over de waarde? Er zijn veel dingen waar ik aan zou denken als ik een beschadigd model binnenkreeg, maar de doorverkoopwaarde zou toch echt de eerste jaren niet in me opkomen. Baal je nu dat je model beschadigt is of baal je dat je het niet met winst kunt doorverkopen?
None of us is as dumb as all of us...

My life adds up to nothing.
Plaats reactie