Beschadigingen aan via internet bestelde modelautos

Hier kun je alles over modelauto's kwijt wat je niet in bovenstaande fora kwijt kunt.

Gebruikersavatar
supercarlover
Berichten: 46
Lid geworden op: ma 02 jan 2006 20:47
Locatie: Bolsward
Contacteer:

Beschadigingen aan via internet bestelde modelautos

Bericht door supercarlover »

Het is me al een paar keer overkomen, via modelautowinkels bestelde modellen met gebreken. Stukje verf eraf, verfophopingen bij naden etc. Gewoon zichtbare onvolkomenheden. Vinden jullie dit acceptabel of zijn jullie net zo kritisch als ik. Ik vind dat als je 80 tot 90 euro voor een model betaald je gewoon een perfect model moet krijgen. Het is nu zover dat ik eerst het model wil zien voordat ik het koop. Wat is jullie mening? Of ben ik te kritisch.



Joris
Gebruikersavatar
Tom_Aston-Martin
Berichten: 4026
Lid geworden op: do 11 okt 2007 16:20
Locatie: Assen

Re: Beschadigingen aan via internet bestelde modelautos

Bericht door Tom_Aston-Martin »

Meestal kan een internetsite er niks aan doen als de modellen zo'n schade hebben als jij zegt, dit komt door de fabrikant zelf...
Zelf let ik er eerlijk gezegd niet echt goed op...
Afbeelding
Gebruikersavatar
caprigek
Berichten: 1366
Lid geworden op: do 11 aug 2005 21:36
Locatie: almere

Re: Beschadigingen aan via internet bestelde modelautos

Bericht door caprigek »

kreeg regelmatig modellen waar door fabrieksfout de motorkap en achterklep los zaten
gewoon belletje geven foto's doormailen

kreeg er ander model voor terug
soms moest ik oude model terug sturen soms mocht ik m houden
dat waren dus mn ombouw projekten

groet michel
all objects in the mirror will be soon





dissapear
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: Beschadigingen aan via internet bestelde modelautos

Bericht door jonnoT »

Als klant mag je een perfect model verwachten, dus als er iets is neem dan contact op met de verkoper. Hij is verantwoordelijk voor het leveren van dat wat er verwacht mag worden. Dus schade vanaf fabriek is zijn probleem niet de jouwe. Moet de verkoper het model voor zending maar aan een goede controle onderwerpen :cool:
Gebruikersavatar
KriZ
Berichten: 5
Lid geworden op: do 09 apr 2009 11:11

Re: Beschadigingen aan via internet bestelde modelautos

Bericht door KriZ »

Ik ben zelf net zo kritisch. Ik zie ook altijd wel wat aan een model ,maar dat hou je altijd wel denk ik. Ik verzamel sinds kort f1 modellen en daar zijn er ook al een aantal weer terug gestuurd en omgeruild. Gelukkig nooit geen probleem. Ik stoor me dan meestal zoveel aan het mankement(je) dat ik verder toch niet van het model kan genieten :wink: . Wel ben ik bij goedkopere modellen er wat makkelijker in. Ik verzamel ook Tekno modelvrachtwagens ( heb er 81) en die zijn toch gemiddeld 200euro en als je ziet wat daar allemaal aan mankeert :shock: Tijdens het verzenden gaat er al zoveel stuk dat zowat bij elk model wel 1 of meerdere delen afgebroken zijn. Deze week 3 modellen binnen gekregen en alle 3! schade. Daar word je dan niet echt vrolijk van en dan heb ik het nog niet eens over productie/afwerkings foutjes. Je mag toch verwachten bij zulke dure modellen dat dat allemaal prima in orde is maar helaas :evil:
Laatst gewijzigd door KriZ op di 12 mei 2009 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
“Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you.” JC
Gebruikersavatar
Niek-106
Berichten: 2393
Lid geworden op: wo 31 okt 2007 17:41
Schaal: 1:18
Locatie: ---
Contacteer:

Re: Beschadigingen aan via internet bestelde modelautos

Bericht door Niek-106 »

Bij kleine 'misvormingen' onderneem ik geen acktie, meestal zijn deze nog wel weg te poetsen.
Mocht het ooit voorkomen dat er grote gebreken zijn, dan maak ik daar uiteraard een melding van!

Niek :cool:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Thomas Bol
Berichten: 191
Lid geworden op: do 19 jun 2008 22:46
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: Beschadigingen aan via internet bestelde modelautos

Bericht door Thomas Bol »

Heb er gelukkig nog nooit last van gehad. Wel dat er een stukje verf mist bij de motorkap ofzo, maar daar wil ik geen moeite voor doen om terug te zenden. De auto staat toch alleen maar in me vitrine. Als er eens een keer wat afgebroken is ben ik wel van plan om hem terug te zenden!
1:18 - 72 stuks
1:43 - 9 stuks

Binnekort
- ... Suprise!
Gebruikersavatar
thebulldog
Berichten: 271
Lid geworden op: wo 11 apr 2007 17:12
Locatie: Rotterdam

Re: Beschadigingen aan via internet bestelde modelautos

Bericht door thebulldog »

Willen jullie is zien hoe ik van de week een pakket ontving, 2x 1:18 kever en 16 x klein spul kevers (moest ik kopen bij de 2x 1:18 en omdat de prijs leuk was heb ik ze er maar bijgenomen, wat ik er nu mee ga doen weet ik nog niet maar aangezien ze nu ook allemaal onderdelen missen zullen ze wel zsm de vuilnisbak in gaan)

De bezorger stond al voor de deur en had de opmerking er is volgens mij iets niet goed in deze doos je hoorde van alles los zitten enz, hieronder een foto van het pakket.

Afbeelding

Afbeelding

Na het ontvangen heb ik gelijk via de mail contact op willen nemen met de verkoper maar die laat helemaal niks meer horen :thump_down: de 2x 1:18 kevers die onder dit "zooitje" ergens verstopt zitten zitten helemaal onder de krassen en op div. plaatsen is het lak weg, ook zijn de bumpers krom en barsten in de ramen.

De verkoopster is op MP bezig onder de naam

GEGEVENS ZIJN WEGGEHAALD 20-06-2009 20:58

Weet dus als je bij dit persoon iets koop hoe je het thuis kan ontvangen mensen.

Mvg,
Laatst gewijzigd door thebulldog op za 20 jun 2009 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
andre
Berichten: 2940
Lid geworden op: ma 01 nov 2004 22:58
Schaal: 1:50

Re: Beschadigingen aan via internet bestelde modelautos

Bericht door andre »

zo, dat is ff zo de doos ingefli##erd zo te zien .
Dat is geen manier van zaken doen .

:evil: :evil:
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
Gebruikersavatar
Tom_Aston-Martin
Berichten: 4026
Lid geworden op: do 11 okt 2007 16:20
Locatie: Assen

Re: Beschadigingen aan via internet bestelde modelautos

Bericht door Tom_Aston-Martin »

belachelijk!
Dit slaat echt nergens op natuurlijk!!!!
Blijven mailen, en hopen dat ze toch terugmailt...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Niek-106
Berichten: 2393
Lid geworden op: wo 31 okt 2007 17:41
Schaal: 1:18
Locatie: ---
Contacteer:

Re: Beschadigingen aan via internet bestelde modelautos

Bericht door Niek-106 »

Schandalig zoiets, je gaat haast twijfelen of je uberhaupt nog wel iets bij een particulier wil kopen....... :snooty:

Niek :cool:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marc540i
Berichten: 1814
Lid geworden op: do 17 jan 2008 00:23
Schaal: 1:18
Locatie: Coriovallum (L)

Re: Beschadigingen aan via internet bestelde modelautos

Bericht door Marc540i »

:shock: :shock: Dit is echt te schandalig voor woorden.

Koop zelf ook best veel via marktplaats en ebay, maar dit heb ik nog nooit gezien.

Heb tot nu toe nog altijd het geluk gehad dat alles wel netjes ingepakt is, maar

als ik ooit zo'n doos krijg. . . . . . . ik geloof ik zou uit mijn vel springen.

Moet wel zeggen dat ik altijd netjes vraag of ze het goed willen inpakken als er geen ovp bij zit.

Maar ik zou iig proberen contact te leggen met dat mens, en dan of schadevergoeding of de hele handel terug en

jij je geld terug.

suc6 ermee.

Grtz Marc.
BMW = FREUDE AM SAMMELN !!!!! // HELP !! Ik heb bijna geen plaats meer !
Modellenteller, (1:18) BMW . . . . . 391 BMW (1:12) . . 3X
Modellenteller, (1:18) Overige . . . 142
TOTAAL aantal Modellen 1:18 . . . . 533
Gebruikersavatar
Kyoshofan
Berichten: 4005
Lid geworden op: za 17 jun 2006 20:59
Schaal: 1:18

Re: Beschadigingen aan via internet bestelde modelautos

Bericht door Kyoshofan »

Zo verzend je toch geen auto's!!! :evil: :cry:
1:18 Verzamelaar
Volkswagen Golf MK2 & MK4 1:1
Gebruikersavatar
Wieldop
Berichten: 1024
Lid geworden op: za 27 dec 2008 18:21
Schaal: 1:18
Locatie: Boxmeer

Re: Beschadigingen aan via internet bestelde modelautos

Bericht door Wieldop »

Je meent het! Da's echt gewoon ziek man! :thump_down:

Ik heb gelukkig nog nooit zoiets meegemaakt, mede doordat ik veelal bij dezelfde verkoper mijn spullen haal. Deze verzamelt zelf ook Siku, dus daarom zou hij denk ik ook niet willen dat er iets sneuvelt. Maar al zou je het niet verzamelen, dit is geen manier van inpakken :cry:
Afbeelding
Gebruikersavatar
thebulldog
Berichten: 271
Lid geworden op: wo 11 apr 2007 17:12
Locatie: Rotterdam

Re: Beschadigingen aan via internet bestelde modelautos

Bericht door thebulldog »

Thanxssss ^^

Het mens laat niks meer van zich horen :thump_down: maar we gaan een x een bezoekje brengen daaro dan regelen we het wel even met dit mens (als je het nog een mens kan noemen) kijken of ze dan ook zo slim is :dance: .

PS wie weet hoe je op naam van verkoper kan zoeken op MP???
Plaats reactie