Re: Collezione Alfa Romeo di MarcoAzzurro - Guess who's back

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Gebruikersavatar
Veicolo
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 12 sep 2007 09:05
Schaal: 1:43
Locatie: Zuidwest Drenthe

Re: Collezione Alfa Romeo di MarcoAzzurro - Canguro Bertone

Bericht door Veicolo »

Hé, die tekst bij de ontluisterde staat van de Canguro komt me bekend voor; is een passage uit het boek "Mag het een Ferrari zijn" van de Nederlander Rob de la Rive Box, een handelaar in fraaie klassiekers. Hij woonde het grootste deel van zijn werkzame leven in Zwitserland en werkte bij Garage Eckert. Een schitterend overzicht in zwartwit foto's en de bijbehorende verhalen achter de auto's die hij heeft gehad en verhandeld vind je in dit boek.
De Canguro is ook zo'n prototype waarvan ik het jammer vind dat 'ie nooit in productie is gegaan. Leuke modelletjes! Mooi dat de auto in z'n oude luister is hersteld trouwens.
Rock & Roll!!!
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Re: Collezione Alfa Romeo di MarcoAzzurro - Canguro Bertone

Bericht door tom »

Een icoon, de Canguro. Heerlijke modellen.
Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Berichten: 646
Lid geworden op: do 17 sep 2009 21:58
Locatie: Leek

Re: Collezione Alfa Romeo di MarcoAzzurro - Canguro Bertone

Bericht door MarcoAzzurro »

tom schreef:Een icoon, de Canguro. Heerlijke modellen.
Daar ben ik het geheel mee eens. Leuk weetje overigens is dat er veel elementen uit deze auto uiteindelijk gebruikt zijn in de Bizzarini 5300 zoals de welvende lijn in de flank en de vorm van de zijruiten.

Afbeelding
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: Collezione Alfa Romeo di MarcoAzzurro Penny Giulia GT

Bericht door jonnoT »

MarcoAzzurro schreef:Naar aanleiding van een nieuwe aanwinst in een ander topic maar weer eens een model uit mijn verzameling in de spotlights:
Binnenkort heb ik een up-date met een Bizzarrini :P Misschien een idee :mrgreen:

Gave Canguro, schitterend van kleur. :drool: :drool: De verf op mijn Canguro is nog al dof dus weet spuit ik hem nog is over :cool:
Gebruikersavatar
Smokey
Berichten: 2766
Lid geworden op: di 28 jun 2005 13:23
Locatie: haaksbergen

Re: Collezione Alfa Romeo di MarcoAzzurro - Canguro Bertone

Bericht door Smokey »

Top update met al die info zo!!!

Greetz Richard
Hoezo noemen ze het verzamelwoede? ik wordt altijd vrolijk als ik er mee bezig ben!
Gebruikersavatar
Faultier
Berichten: 2615
Lid geworden op: do 30 jun 2005 00:50
Schaal: 1:18
Locatie: Germany

Re: Collezione Alfa Romeo di MarcoAzzurro - Canguro Bertone

Bericht door Faultier »

interessting topic and nice collection :)

I have a Alfa Montreal in my collection.
Maybe you can show your Montreals and SZs :worshippy:
Bye
Faultier
Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Berichten: 646
Lid geworden op: do 17 sep 2009 21:58
Locatie: Leek

Re: Collezione Alfa Romeo di MarcoAzzurro - Canguro Bertone

Bericht door MarcoAzzurro »

Faultier schreef:interessting topic and nice collection :)

I have a Alfa Montreal in my collection.
Maybe you can show your Montreals and SZs :worshippy:
Danke! :cool:
I showed my Montreal's from Norev a few pages back. I also own a Montreal by Polistil in 1:24 and a small one by Siku.
As for the SZ, i'm ashamed to say i only own the Matchbox version. I thought of buying the Spark SZ for a couple of times but never did this far. Maybe some day, because it's a very nice model.
Gebruikersavatar
dave.r
Berichten: 229
Lid geworden op: do 09 apr 2009 19:11
Locatie: Wuustwezel (België)

Re: Collezione Alfa Romeo di MarcoAzzurro - Canguro Bertone

Bericht door dave.r »

Schitterende update.
Vond de Bizzarrini al wel een leuke auto, maar die Alfa vind ik toch verfijnder.
Mooie 'kangoeroe' :lol:
Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Berichten: 646
Lid geworden op: do 17 sep 2009 21:58
Locatie: Leek

Re: Collezione Alfa Romeo di MarcoAzzurro - Canguro Bertone

Bericht door MarcoAzzurro »

dave.r schreef:Schitterende update.
Vond de Bizzarrini al wel een leuke auto, maar die Alfa vind ik toch verfijnder.
Mooie 'kangoeroe' :lol:
Kan ik me helemaal in vinden. Het blijft ook erg zonde dat de wagen nooit in productie is gegaan. Persoonlijk vind ik de Canguro mooier als de TZ1 en TZ2 van Zagato, die wel in productie zijn gegaan.
Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Berichten: 646
Lid geworden op: do 17 sep 2009 21:58
Locatie: Leek

Re: Collezione Alfa Romeo di MarcoAzzurro - Alfetta

Bericht door MarcoAzzurro »

Zo, mijn topic ook maar weer eens onder het stof vandaan :D
Ditmaal de spotlight op de Alfetta berlina. Een voor zijn tijd erg ingenieuze auto met zijn transaxle systeem (motor voor, versnellingsbak achter) dat normaal alleen in dure sportwagens voorkwam.

Afbeelding

De Alfetta is door verschillende fabrikanten op schaal uitgebracht, van speelgoed tot handbouw en in diverse schalen. Ik zelf bezit er een paar, en wel de volgende:

Afbeelding

Afbeelding

Een leuke Alfetta van Polistil. Ik vergeet zelf vaak dat ik deze heb omdat hij niet echt opvalt in de kast. Het is een vrij simpel speelgoedautootje maar als je daar doorheen kijkt is hij toch best goed van vorm.
Anders is dat met de tegenhanger van Mebetoys:

Afbeelding
Afbeelding

Deze is wel gedetailleerder maar vrij lomp van vorm. Toch heeft dit model zeker zijn charmes, zeker in deze Vigili del Fuoco uitvoering. Ik heb ook nog een "stradale" uitvoering mint in blister.

Afbeelding
En dan hebben we nog de Alfetta van Edison, overduidelijk gebaseerd op de Minichamps variant (die ik helaas nog niet bezit). Voor het geld (zo'n 7 euro) een erg leuk modelletje dat ik onder de kerstboom vond vorig jaar.

Afbeelding

En dan nog in grotere schaal (1:24) deze Mebetoys (de enige fabrikant die een Alfetta heeft uitgebracht in deze schaal tot de Quattroruote Alfetta uitkwam, maar die is ook niet denderend.)
Deze modellen zijn tegenwoordig zeer gezocht en lopen soms erg hoog op in prijs. Ik kocht de mijne voor 25,- op Marktplaats maar ik heb ze op ebay voor 4 keer dat bedrag zien gaan, en met doos nog meer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
niels kroon
Berichten: 291
Lid geworden op: di 10 mar 2009 20:27
Locatie: Froombosch

Re: Collezione Alfa Romeo di MarcoAzzurro - Alfetta

Bericht door niels kroon »

Hele leuke modellen :cool:

Idd, die laatste zie je voor belachelijke bedragen te koop op marktplaat :shock:
Sr tuning is not a crime :D
Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Berichten: 646
Lid geworden op: do 17 sep 2009 21:58
Locatie: Leek

Re: Collezione Alfa Romeo di MarcoAzzurro - Alfetta

Bericht door MarcoAzzurro »

niels kroon schreef:Hele leuke modellen :cool:

Idd, die laatste zie je voor belachelijke bedragen te koop op marktplaat :shock:
Klopt, ik had toen het geluk dat de verkoper van de mijne het model in de verkeerde categorie had geplaatst.
Hij was eigenlijk al verkocht maar die koper haakte opeens af. Toen heb ik maar eens gemaild en mocht ik hem hebben voor 25,-. Mint is hij niet maar net genoeg voor mijn collectie :cool: Ook komt deze kleur niet vaak voor op dit model dus hij is eigenlijk nog zeldzamer als de gemiddelde Mebetoys Alfetta.
Gebruikersavatar
Veicolo
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 12 sep 2007 09:05
Schaal: 1:43
Locatie: Zuidwest Drenthe

Re: Collezione Alfa Romeo di MarcoAzzurro - Alfetta

Bericht door Veicolo »

Leuke "ontstoffing" van je topic! :cool: Mooie auto ook, zeker in 1:1. Ik vond (en vind) het altijd een erg fraaie sedan vergeleken met enkele van zijn concurrenten uit die tijd. Ben eigenlijk wel erg benieuwd hoe zoiets nou rijdt...
Rock & Roll!!!
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Re: Collezione Alfa Romeo di MarcoAzzurro - Alfetta

Bericht door tom »

Leuk, zo'n overzicht van alle modellen van een type auto! Ik heb de Quattroruote-versie, vind 'm zelf erg mooi maar ik ben geen kenner... wel hadden ze 'm van mij een meer aansprekende kleur mogen geven dan dit saaie zilvergrijs. Okergeel lijkt me wel wat.
Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Berichten: 646
Lid geworden op: do 17 sep 2009 21:58
Locatie: Leek

Re: Collezione Alfa Romeo di MarcoAzzurro - Alfetta

Bericht door MarcoAzzurro »

tom schreef:Leuk, zo'n overzicht van alle modellen van een type auto! Ik heb de Quattroruote-versie, vind 'm zelf erg mooi maar ik ben geen kenner... wel hadden ze 'm van mij een meer aansprekende kleur mogen geven dan dit saaie zilvergrijs. Okergeel lijkt me wel wat.
Is ook zeker (en al helemaal voor t geld) een leuk model maar vooral qua verhoudingen is er nog genoeg op aan te merken, zeker in vergelijk met bepaalde andere modellen uit de reeks die weer wel heel mooi van verhouding zijn. Neemt niet weg dat ik hem nog eens wil hebben :cool:
Plaats reactie