oud of nieuw

Hier kan je informatie vinden en vragen stellen over alles wat te maken heeft met modelauto´s en het om- en verbouwen hiervan.
Plaats reactie
splinter
Berichten: 1
Lid geworden op: za 14 apr 2012 14:30
Schaal: 1:43

oud of nieuw

Bericht door splinter »

ben net begonnen met het verzamelen van dinky toys, maar heb nu de vraag waaraan herken ik de oude dinkys. en wat is het verschil tussen de oude en bv de nieuwe atlas series
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: oud of nieuw

Bericht door Peter Parker »

Dat is heel makkelijk, alles wat aan de onderkant Dinky Atlas heeft staan, komt uit die serie. Ze hebben het heel mooi aangegeven om zwendel in de verkoop te voorkomen. Daarbij zie je het wel, als het glimmend en perfect eruitziet. Je moet rekenen dat de echte Dinky's toch wel iets van hun glans kwijt zijn. De nieuwste echte Dinky Toys zijn toch al weer 30 jaar oud. In Houten kan je goed slagen, maar bepaal wat je wilt kopen en hoeveel je eraan kwijt wil. Begin eens met de meest vindbare en werk je weg op naar de moeilijker vindbare en zeldzame. Bepaal of je met doosje wilt of zonder. Mijn advies, tenzij je een dikke geldbuidel hebt, ga voorlopig zonder doosje en probeer rond de 10-20 euro te slagen. Koop een Force Gids en dan weet je wat er ongeveer te vinden is. Kies een stroming wat je wil, b.v. Franse wagens of Engelse, of alleen brandweer of politie. De echt minte modellen zijn niet meer te betalen. Doosje is vaak de helft van de prijs. Vind je doosjes leuk, dan raad ik je een DVD aan met doosjes die je zelf kunt drukken op karton.

De AMC beurs is ook een goeie vindplaats, die is nu in Hoofddorp.
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: oud of nieuw

Bericht door jonnoT »

Zover ik hier op het forum vaak zie hebben oude Dinky's geen banden of verf meer :mrgreen: :mrgreen: let er ook op dat doosje bij het leven gekopieerd worden :cool:
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: oud of nieuw

Bericht door Peter Parker »

Bedenk wel dat Jonno een gevlekte bril heeft. al mijn Dinky's zijn mint, maar hij ziet ze als verfloos :doh:
Plaats reactie