Alfa Romeo 2300 Monza Hotrod UPDATE, bijna klaar

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
NickW
Berichten: 662
Lid geworden op: wo 11 jul 2012 11:50
Schaal: 1:18
Locatie: Volkel

Alfa Romeo 2300 Monza Hotrod UPDATE, bijna klaar

Bericht door NickW »

Hallo,

Ik ben momenteel bezig met het ombouwen van een Bburago Alfa Romeo 2300 Monza naar Hotrod :)
Dit model had ik op de beurs in Houten gekocht maar achteraf past het niet zo in mn verzameling.. en dus dacht ik, laat ik er eens een hotrod van proberen te maken :)
Ben al enigzins op weg, ik wil hem ook nog van echt roest voorzien, zou er wel leuk uit zien lijkt me :)
Maar voor mij is het ook altijd een beetje de uitdaging om van zo min mogelijk extra materiaal een zo mooi mogelijk model te maken :) Dus geen andere motor kopen o.i.d. voor mij :P

Wat ik al heb gedaan, is onder andere de originele velgen voorzien van modernere banden, koplampen veranderd, spatborden verwijderd, reserve wiel verwijderd en de motorkap verwijderd.
Ook heb ik de handrem die eerst in de auto zat verplaatst naar de buitenkant, waar eerst het reservewiel zat. :)

Hier wat fotos:
Voor:
Afbeelding
Afbeelding

Hoe het er nu bij ligt:
Afbeelding

Even een dry fit: (het dikke stuk hout boven de motor is trouwens net vervangen door een sate prikker, maar heb daar nog geen foto's van :P
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tips e.d. zijn altijd welkom :)
Laatst gewijzigd door NickW op wo 05 dec 2012 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.
“When everything seem to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it ....”
- Henry Ford
De 1:18 teller staat nu op:
102 auto's :dance:
Gebruikersavatar
bobbob
Berichten: 2081
Lid geworden op: do 03 feb 2011 19:48
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland

Re: Alfa Romeo 2300 Monza Hotrod

Bericht door bobbob »

die velgen zien er in één keer heel anders uit zeg!
Ziet er wel leuk uit hoor, ben benieuwd hoe het verder gaat! :thump_up:
Gebruikersavatar
NickW
Berichten: 662
Lid geworden op: wo 11 jul 2012 11:50
Schaal: 1:18
Locatie: Volkel

Re: Alfa Romeo 2300 Monza Hotrod

Bericht door NickW »

bobbob schreef:die velgen zien er in één keer heel anders uit zeg!
Haha ja dat vond ik ook al, het is echt in één klap totaal anders :)
Is altijd wel leuk vind ik, originele delen behouden en toch een mooi resultaat :)
“When everything seem to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it ....”
- Henry Ford
De 1:18 teller staat nu op:
102 auto's :dance:
Gebruikersavatar
bobbob
Berichten: 2081
Lid geworden op: do 03 feb 2011 19:48
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland

Re: Alfa Romeo 2300 Monza Hotrod

Bericht door bobbob »

Je gaat hem nog verweren en roesten enzo toch?
Gebruikersavatar
NickW
Berichten: 662
Lid geworden op: wo 11 jul 2012 11:50
Schaal: 1:18
Locatie: Volkel

Re: Alfa Romeo 2300 Monza Hotrod

Bericht door NickW »

bobbob schreef:Je gaat hem nog verweren en roesten enzo toch?
Ik ga er een klein beetje lichte roest op doen, als het lukt.. :P Ik ben nu namelijk die manier aan heb proberen om staalwol in azijn te leggen en zo zelf echte roest te maken :P
Dat ga ik dan eerst nog even uitproberen op een stuk van de motorkap of mn mythos die toch kapot is.. :P
Anders laat ik het achterwege.
“When everything seem to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it ....”
- Henry Ford
De 1:18 teller staat nu op:
102 auto's :dance:
Gebruikersavatar
NickW
Berichten: 662
Lid geworden op: wo 11 jul 2012 11:50
Schaal: 1:18
Locatie: Volkel

Re: Alfa Romeo 2300 Monza Hotrod

Bericht door NickW »

Hier weer even een update, hij is in mijn ogen nu bijna klaar. Alleen de roestvlekken moeten nog komen :)
Ik ben er toch wel tevreden mee, laat maar weten wat jullie ervan vinden:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Laat maar weten wat jullie ervan vinden :)
“When everything seem to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it ....”
- Henry Ford
De 1:18 teller staat nu op:
102 auto's :dance:
Gebruikersavatar
BasPlankgas
Berichten: 673
Lid geworden op: ma 18 feb 2008 16:05
Schaal: 1:18
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Alfa Romeo 2300 Monza Hotrod UPDATE, bijna klaar

Bericht door BasPlankgas »

Gaaf! Misschien is het een idee om de glimmende onderdelen met velgenspray (een soort grijze verf) te spuiten, ziet er weer wat toffer uit.
Terug van weggeweest!
Collectie
Gebruikersavatar
NickW
Berichten: 662
Lid geworden op: wo 11 jul 2012 11:50
Schaal: 1:18
Locatie: Volkel

Re: Alfa Romeo 2300 Monza Hotrod UPDATE, bijna klaar

Bericht door NickW »

BasPlankgas schreef:Gaaf! Misschien is het een idee om de glimmende onderdelen met velgenspray (een soort grijze verf) te spuiten, ziet er weer wat toffer uit.
Bedankt voor de tip!
Ik zal eens kijken of ik dat ergens kan vinden thuis, of anders misschien kopen, want dat zou er wel mooi uitzien ja :D
“When everything seem to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it ....”
- Henry Ford
De 1:18 teller staat nu op:
102 auto's :dance:
Plaats reactie