Wie gaat de James Bond 1:8 kopen?

Hier kun je over alles discussiëren. Onderwerpen waarop 60 dagen niet is gereageerd worden automatisch verwijderd.
Gebruikersavatar
F40F50ENZO
Berichten: 1939
Lid geworden op: zo 22 okt 2006 17:29
Schaal: 1:18
Locatie: United States of Westland

Wie gaat de James Bond 1:8 kopen?

Bericht door F40F50ENZO »

Ik zag gisteravond een reclame voorbij komen van de grijze James Bond DB5 die je zelf op kan bouwen in schaal 1 op 8 (ca. 57 cm lang). :drool:
Compleet met het schietstoeldak, kogelwerende achterplaat etcetera toch aan wannahave :worshippy: lijkt me.

Zoekend op internet kwam ik er achter wat het totaalplaatje gaat kosten.
Het eerste deel, als lokkertje kost slechts Euro 1,99.
Deel 2 komt op Euro 5,99 en de rest daarna Euro 11,99
Het wordt in 85 afleveringen uitgebracht en komt daarmee op nét iets meer dan 1.000 euro.

Voor een model in 1:8 een redelijke prijs, maar helaas, mevrouw Enzo dacht daar toch anders over :evil:

Wie van jullie gaat hem wél kopen??
Een échte moderatorklassieker is: To delete or not to delete that's the question!!!
Gebruikersavatar
Driver-X
Berichten: 1250
Lid geworden op: ma 22 mar 2010 20:20
Schaal: 1:18
Locatie: Wolvega

Re: Wie gaat de James Bond 1:8 kopen?

Bericht door Driver-X »

Dat is een hele prijs zeg.

Ik had hem ook voorbij zien komen, is wel echt iets voor de James Bond fanaten.
Afbeelding
Gebruikersavatar
alain_1978
Berichten: 2951
Lid geworden op: zo 23 nov 2008 19:16
Schaal: 1:18
Locatie: Tropico

Re: Wie gaat de James Bond 1:8 kopen?

Bericht door alain_1978 »

Ik ben eens gaan zien op het internet. Ziet er niet slecht uit op het eerste zicht.
De buiten- en binnenverlichting werken ook blijkbaar. Bij het drukken op het rempedaal gaan de stoplichten branden (niet een detail waarop ik zit te wachten).
Prijzig ja maar het is ook geen klein model met schaal 1:8 (57 cm lang). En als je ziet dat TSM voor een model op 1:8 zelfs 3000 Euro durft vragen, valt dit eigenlijk nog mee.
Ik ben wel een enorme fan van deze wagen en heb hem al staan in 1:18 van AutoArt. Over deze versie ga ik nog even nadenken.
Dat is waarschijnlijk via de krantenwinkel dat je alle delen moet verzamelen zeker?
Afbeelding
James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14080
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Wie gaat de James Bond 1:8 kopen?

Bericht door Ricardo »

Heb vorig jaar al in dubio gestaan. De reeks loopt al een tijdje in Engeland namelijk. Het lijkt mij een geweldig model, echter 1:8 is wel heel erg groot en zou daarom niet echt weten waar ik hem thuis zou neer moeten zetten. Als er mensen mee beginnen, zou ik mijzelf zeker abonneren, want je wil natuurlijk geen onderdeel mislopen omdat bijvoorbeeld de plaatselijke krantenboer te weinig heeft besteld o.i.d.
Jimke20
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 20 jan 2013 14:09
Schaal: 1:18

Re: Wie gaat de James Bond 1:8 kopen?

Bericht door Jimke20 »

Kan iemand mij vertellen waar op internet ik de auto kan bestellen want ik vind hem nergens groetjes jim
Gebruikersavatar
NickW
Berichten: 662
Lid geworden op: wo 11 jul 2012 11:50
Schaal: 1:18
Locatie: Volkel

Re: Wie gaat de James Bond 1:8 kopen?

Bericht door NickW »

Ik zou hem graag willen :drool:
Maar het is me toch echt wat te duur... veel te duur :cry:
Jimke20 schreef:Kan iemand mij vertellen waar op internet ik de auto kan bestellen want ik vind hem nergens groetjes jim
Je kan hem niet in één keer bestellen.. je moet eerst de hele serie van het blad kopen, en die is nog niet uit.. dus hij is nog niet verkrijgbaar in zijn geheel ;)
dus als je hem wil, moet je je abonneren op het blad :mrgreen:
“When everything seem to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it ....”
- Henry Ford
De 1:18 teller staat nu op:
102 auto's :dance:
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Wie gaat de James Bond 1:8 kopen?

Bericht door Jolly Club »

Heb begrepen dat onze Bond-goeroe (Martin Bond) momenteel overweegt zich te abonneren. Ik verwacht witte rook tegen de tijd dat deel 84 uit is... :mrgreen:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
Rossy
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 31 mar 2007 21:12
Schaal: 1:18
Locatie: Emmeloord

Re: Wie gaat de James Bond 1:8 kopen?

Bericht door Rossy »

Ik heb er wel aan gedacht maar het wordt mij allemaal te duur.
Ook al is de prijs allesinds redelijk te noemen, trek eerst maar eens alle verzendkosten er vanaf en zie dan wat je over houdt.
Daar komt nog een full-colour boekwerkje bij, kost ook de nodige centen.
Dat je hem zelf in elkaar moet zetten is voor mij geen belemmering, dat vind ik juist een leuke uitdaging.
Hier en daar wat extra detailleren kan zo te zien ook geen kwaad.

Antonio.
Modelautoteller: Flink aan het opruimen...
Mijn MAF verzameltopic.
Gebruikersavatar
Benderbij
Berichten: 187
Lid geworden op: ma 31 dec 2012 20:16
Schaal: 1:43
Locatie: Tussen de Paltz en het Paleis
Contacteer:

Re: Wie gaat de James Bond 1:8 kopen?

Bericht door Benderbij »

Als je het in kleine hapjes neemt valt de prijs best mee.
Maar bij dit soort projecten moet je eigenlijk de totaalprijs niet willen weten.

Toch ga ik 'm niet kopen. Ik geef dat dan liever uit aan Volvo modellen.
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3352
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Wie gaat de James Bond 1:8 kopen?

Bericht door St. Paul »

Jolly Club schreef:Heb begrepen dat onze Bond-goeroe (Martin Bond) momenteel overweegt zich te abonneren. Ik verwacht witte rook tegen de tijd dat deel 84 uit is... :mrgreen:
:lol: En uiteindelijk gaat hij proberen verkoper in een Bruna te worden? :angel:


Maar iedereen praat hier wel over de prijs. Is er al iets bekend over de kwaliteit? Want als je straks met een brok slecht geperst plastic uit China zit... dan wordt 1000+ eurie wel heel duur. :idea:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14080
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Wie gaat de James Bond 1:8 kopen?

Bericht door Ricardo »

Het frame van de auto is gegoten metaal (die-cast) en het merendeel van het interieur is ABS. De onderdelen hoeven niet geschilderd te worden.
Gebruikersavatar
squadraminiatura
Berichten: 652
Lid geworden op: di 09 sep 2008 21:12
Schaal: 1:43
Locatie: Zwijndrecht

Re: Wie gaat de James Bond 1:8 kopen?

Bericht door squadraminiatura »

Als Aston Martin verzamelaar (geen JB verzamelaar) denk ik er nog even over, maar het is wel verleidelijk.. :roll:
Een DB 5 van 57cm lang, 21 cm breed en 10 kgs zwaar is nogal een model.
De kwaliteit van de carrosserie, logo's, lakwerk en diverse andere zaken zijn volgens buitenlandse fora goed te noemen.
Minpunten zijn de instrumenten in het dashboard die wat grootte betreft totaal niet in verhouding zijn met het origineel,
de spaakvelgen, die meer op hele oude Bburago wielen lijken, en sommige interieur details die wat chroomwerk betreft nogal "over the top" zijn.
De lijn van de DB5 is goed getroffen, en er kan vanalles open, bewegen, en wat ik begrijp kan de verlichting zelfs branden...
Ruimte voor verbeteringen is er natuurlijk altijd, de schaal rechtvaardigt dat ook.
Over de prijs kun je een discussie voeren, en je dient natuurlijk geduld te hebben tot alles binnen is.

Hier kun je alle onderdelen zien, soms flink doorscrollen vanwege de reacties, en ook lezen over de distributieproblemen in Duitsland:
http://www.wettringer-modellbauforum.de ... 5&pageNo=4
Pas vanaf page 4 ga je dus alles zien over dit model.

Deze bouwer voert dan nog aanpassingen door:
http://www.wettringer-modellbauforum.de ... adID=41077

Ik denk nog heel even over dit project :idea: :cool:

Cheers,
Ferry
Gebruikersavatar
Nelis
Berichten: 3623
Lid geworden op: vr 28 aug 2009 12:22
Schaal: 1:18
Locatie: Tilburg

Re: Wie gaat de James Bond 1:8 kopen?

Bericht door Nelis »

Ik heb de reclame ook gezien. Leek me wel wat eigenlijk, maar hij past helemaal niet in mijn verzameling... Ik hoop dat er nog een keer een vette Muscle car wordt gemaakt...
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: Wie gaat de James Bond 1:8 kopen?

Bericht door Johan »

Ik heb enige dagen geleden besloten om het te gaan doen, eerste deel heb ik hier inmiddels liggen en voor de overige heb ik een abbo genomen.
Geduld is inderdaad wel nodig alvorens het model compleet is maar met deze kosten moet het ook zeker niet sneller gaan.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Gebruikersavatar
Benderbij
Berichten: 187
Lid geworden op: ma 31 dec 2012 20:16
Schaal: 1:43
Locatie: Tussen de Paltz en het Paleis
Contacteer:

Re: Wie gaat de James Bond 1:8 kopen?

Bericht door Benderbij »

Ik vond zojuist bij de bladenman het introductiepakket cq. de eerste aflevering van het zelfbouwmodel van de James Bond DB5. Ach voor € 1,99 wil ik wel eens kijken wat er nou precies allemaal wordt aangeboden.
En ik moet zeggen, dat ziet er niet slecht uit.
De jaar 1 1/2 jaar aan het bouwen aan een prachtig model van 57 cm lang en 10 kilo zwaar.
Snel uitgerekend heb je dan zo'n € 1000,00 uitgegeven.

Mijn lieve echtgenote hoort me dat zeggen en roept: 'Jij verzamelt Volvo's. Ben ik even blij dat James niet in een Volvo reed' :D
Plaats reactie