Even over de verjaardagen!

Op- en/of aanmerkingen op dit forum kun je hier kwijt. Als je een leuke idee voor dit forum hebt dan horen we dat ook graag en hier plaatsen we Nieuws en aankondigingen
Klachten over de forumcrew graag via het contact formulier onderaan het menu..

Waarneer is het zinvol om een verjaardags topic te openen?

Als deze persoon +/- 10 berichten heeft gepost
3
27%
Als deze persoon +/- 20 berichten heeft gepost
1
9%
Als deze persoon meer dan 30 berichten heeft gepost
0
Geen stemmen
Als zijn/haar laatste post niet meer dan 4 weken oud is
0
Geen stemmen
Als zijn/haar laatste post niet meer dan 2 weken oud is
4
36%
Iets anders, namelijk.........
3
27%
 
Totaal aantal stemmen: 11

Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Even over de verjaardagen!

Bericht door Markopolo »

Aangezien moi hier veel verjaardag topic's opent, en sommige hier het niet nodig vinden om te posten als deze persoon bijna of helemaal niet post te feliciteren, wil ik even een polletje aan dit onderwerp wijden.

Vraag:

Waarneer is het zinvol om een verjaardags topic te openen?
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Even ter verduidelijking, ik wil niemand aanvallen hoor. :wink: Maar het is maar een vraag zodat we in het vervolg een topic kunnen openen (of niet) om iemand te feliciteren. :D
Jos
Berichten: 1192
Lid geworden op: za 08 nov 2003 13:16
Schaal: 1:43
Locatie: Swalmen

Bericht door Jos »

jij bent ook de enige volgens mij die op de kalender kijkt :mrgreen:
Gebruikersavatar
jelmer
Berichten: 1371
Lid geworden op: di 25 nov 2003 19:15
Schaal: 1:43
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door jelmer »

Ik vind dat je +/- 10 posts moet hebben, maar als er net iemand nieuw is en minder heeft dan moet het wel kunnen vind ik....Maar als je je hier aanmeld en er nooit meer naar kijkt dan is het een beetje onzin toch? :?
Afbeelding
Jos
Berichten: 1192
Lid geworden op: za 08 nov 2003 13:16
Schaal: 1:43
Locatie: Swalmen

Bericht door Jos »

daarom heb je dus de 2 en 4 weken regel....ik heb op de 2 weken regel gestemd..
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Jos schreef:daarom heb je dus de 2 en 4 weken regel....ik heb op de 2 weken regel gestemd..


Precies! ik ook.
Gebruikersavatar
jelmer
Berichten: 1371
Lid geworden op: di 25 nov 2003 19:15
Schaal: 1:43
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door jelmer »

m.a.w. we hebben zowat dezelfde mening... :? :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 269
Lid geworden op: vr 10 okt 2003 13:03
Locatie: Reeuwijk
Contacteer:

Bericht door Herman »

Truffeltje heeft een punt. Toch heb ik ook op 2 weken gestemd.

Mijns inziens zijn mensen die hier iedere 2 weken een keer komen, vaste bezoekers, en als iemand 3 weken op vakantie gaat, dan valt dat meestal toch wel op.

Dus als Schumi28 3 weken op vakantie gaat, denk ik dat hij alsnog een verjaardagstopic krijgt...
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Je vakantie van 3 weken en je verjaardag zullen dan in dezelfde tijd moeten vallen wil je geelimineerd worden van dit verhaal, en na een half jaar weet je wel wie hier de regelmatige bezoeker is en wie niet + het feit dat een hele hoop mensen wel eens een opmerking zullen plaasten dat ze op vakanite gaan.
The Red Dream
Berichten: 835
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 18:34

Bericht door The Red Dream »

Hallo, mijn mening hierover:

Ik lees met veel plezier dit forum, maar je kan toch niet iemand gaan verplichten om berichten te gaan plaatsen op deze manier.

En als iemand zijn verjaardag wordt aangegeven en deze heeft al tijden niets meer van zich laten horen door nooit berichten te plaatsen, wat maakt het toch uit. Dan lees je het toch gewoonweg niet. Dan hadden we deze topic over het vermelden van verjaardagen destijds niet moeten starten.

Ik breng dan ook geen stem uit, omdat ik naar mijn mening leden probeer weg te stemmen. Zo voel ik het tenminste. Ook al plaatsen ze nooit berichten. Sommige hebben zich misschien aangemeld om alleen maar hoofdzakelijk dit forum af en toe te lezen om info te verkrijgen hoe wij onderling erover denken over het verzamelen, zoals ook op de modelauto prikpagina. Ook dit forum wordt zeer veel gelezen en soms wordt er dagen lang geen bericht geplaatst. Zelf lees ik de prikpagina ook bijna dagelijks, maar ik plaats nooit berichten hierop. Dit gewoon als voorbeeld.

Volgens mij zijn ook steeds meer niet leden, die "ons" forum van Muiter af en toe bezoeken en daar hebben we hopelijk toch ook niets op aan te merken. Hoe meer belangstelling, hoe meer reclame voor dit forum, denk ik maar.
Ik ben bang, als we op deze manier te werk gaan, dat er zich dan verschillende vaste groepen leden gaan vormen op dit forum. Soort vriendjes groepen om het zo maar te zeggen. Ook denk ik misschien, dat leden en ook niet leden dit forum de rug gaan toekeren en nooit meer zullen terugkomen als we zo te werk gaan. Ik weet niet of dit de bedoeling hiervan is.

PS: Zie dit niet als kritiek, maar als mijn eigen persoonlijke mening.
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

The Red Dream>>> Ik wil helemaal geen groepjes maken, maar gewoon iedereen die jarig is feliciteren, maar als er dan van deze onderstaande reply's op komen liever niet.

Ik heb deze topic gestart omdat sommige het niet nodig vinden om iemand te feliciteren omdat ze bijna of helemaal niet op het Forum komen.

Ik geef hier wat voorbeelden:

2 maanden geregisteerd zonder een bericht achter te laten
Nou gefeliciteerd hoor.


2 maanden geregisteerd zonder een bericht achter te laten
Nou gefeliciteerd hoor.


Idd, weinig indrukwekkend.


Misschien een idee om alleen de mensen die wat gepost hebben te feliciteren?


Lijkt me een beter idee ja. Zo is het toch alleen maar een beetje verspilling van de tijd eigenlijk...


Ik heb de namen weggehaald omdat ik niemand wil aanvallen, maar ik pluk dit dus van de leden zelf.

Daarom had ik ook deze vraag gesteld:
http://modelautoforum.nl/viewtopic.php?t=359

Maar daar zijn alleen negatieve reactie's uitgerold, en ik vind het niet gepast als bovenstaande qoute's in de verjaardagstopic tegenkomt.
Daar is mijn vraag in deze topic uit voortgevloeid.
Jos
Berichten: 1192
Lid geworden op: za 08 nov 2003 13:16
Schaal: 1:43
Locatie: Swalmen

Bericht door Jos »

beetje etische kwestie wordt het zo he :)
je kan lezers zowiezo niet feliciteren. Met mensen die hier dagelijks komen krijg je een band, zo weet iedereen dat Winno een klein kind is :mrgreen: en weten we ook wie ongeveer wat spaart...
Met iemand die niet participeert heb je niet veel, dus zegt het deze persoon zelf ook weinig als wij hem feliciteren...
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Jos schreef:Met iemand die niet participeert heb je niet veel, dus zegt het deze persoon zelf ook weinig als wij hem feliciteren...


Dit is ook een heel erg goed argument!
Jos
Berichten: 1192
Lid geworden op: za 08 nov 2003 13:16
Schaal: 1:43
Locatie: Swalmen

Bericht door Jos »

goed he :mrgreen:
The Red Dream
Berichten: 835
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 18:34

Bericht door The Red Dream »

Ik heb deze topic gestart omdat sommige het niet nodig vinden om iemand te feliciteren omdat ze bijna of helemaal niet op het Forum komen.


Hallo Markopolo,
De bedoeling om deze poll van je , is misschien goed bedoeld , maar diegene die dat niet nodig vinden om te feliciteren, die hoeven dat dan ook niet te doen. Diegene die dat wel wil doen, die heeft daar ook het recht toe. Denk ik.

Jos schreef:
Met iemand die niet participeert heb je niet veel, dus zegt het deze persoon zelf ook weinig als wij hem feliciteren...


Hallo Jos,
Dan feliciteer je hem toch gewoon niet. Dat ben je toch niet verplicht. Diegene die dat wel doet, mag dit toch zelf weten ?

Maar ik zie het nut niet ervan in om een "stembureau" te openen, om regels vast te leggen om iemand te kunnen feliciteren of niet.
Simpelweg: Als je iemand wilt feliciteren, dan doe je dit toch en wil je het niet om een of andere redenen, dat doe je het toch niet.
Ik ben bang, dat straks meerdere "stembureau's" geopend worden voor het geringste wat naar mijn mening geen toegevoegde waarde heeft betreft verzamelen en autosport waar dit forum hoofdzakelijk voor bedoeld is.
Maar goed, dat is mijn mening en ik wil het hierbij dan ook verder laten. Succes met de verjaardagspoll :wink:
Gesloten