Porsche 356A coupe naar cabriolet (Eindresultaat)

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
Plaats reactie
jonnoT
Schaal: 1:87

Porsche 356A coupe naar cabriolet (Eindresultaat)

Bericht door jonnoT »

Ik had ee tijdje terug 10 Porsches bij een Ebayhandelaar gekocht. Tijdens de loop van de veiling heb ik uit veiligheid op twee Porsches 356A en twee 356B cabrio's geboden om zo zeker te zijn. Ik heb uiteindelijk alle vier gewonnen.

Afbeelding

Ik mis nog een 356A Cabriolet in mijn collectie. Ik ga de 356A coupé die ik over heb ombouwen naar een Cabriolet. De ombouw van 356 Coupé naar Cabriolet is een eenvoudig klusje. Het is niet de groene op de foto maar een zalmroze coupé die ik ga ombouwen. Van de roze heb ik het dak al afgehaald, vandaar dat ik hier een foto van de groene coupé gebruik om je een beeld te geven welke auto ik ga verbouwen.

Afbeelding

Heb wat foto's van de verbouwing gemaakt. Ik heb met een dremel het dak er af geslepen. 8) De rest van het dak ben ik aan het bijwerken met een schuurtolletje op de dremel.

Afbeelding

Van de 356B die ik over heb, gebruik ik de cabrioletkap. Die zie je op de voorgrond.

Afbeelding

Ik ben weer een stukje verder. Ik heb de restanten van het dak weg geschuurd met een schuurtolletje op de dremel en het ruit je met een slijptolletje op maat gemaakt :thump_up:

Afbeelding

Nu nog even het zwarte interieur wat op vrolijken en dan is sie al weer klaar :P

Het interieur is aan de beurt geweest en het vinden van de juiste kleur roze heeft veel mengwerk gekost, maar ben geloof ik aardig in de buurt gekomen. Ter vergelijking heb ik een standaard interieur uit de groene Porsche van Schuco er naast gezet.

Afbeelding
Afbeelding

Even nog het raampje vastgelijmd en het modelletje weer in elkaar gezet.
Afbeelding

Toegevoegd na 1 uren 22 minuten:

EINDRESULTAAT

Afbeelding

Ter vergelijking een Porsche 356A 1600 Carrera coupé op de achtergrond
Afbeelding
Laatst gewijzigd door jonnoT op di 16 aug 2005 18:21, 4 keer totaal gewijzigd.
tom

Bericht door tom »

Leuk project! Dat zijn leuke gedetailleerde modellen, prima basis voor een verbouwing.

Blijft de kleur hetzelfde? Lijkt me niet authentiek voor de auto, maar anders raak je natuurlijk wel je tampo-opdrukken (emblemen) kwijt...

Ik vind de 356A overigens een schitterende auto, de mooiste van de 356-serie.
Donkervoort

Bericht door Donkervoort »

Leuk zeg..! Die modellen kosten geen drol dus als er iets mislukt is het niet zo erg. Ik zou hem in dat mooie oudewetse zachte geel spuiten. Suc6! :thump_up:
tom

Bericht door tom »

Zo te zien mag er nog wel wat van de voorruitstijl af...

Afbeelding
jonnoT

Bericht door jonnoT »

Dat heb je goed gezien, Tom. Ik heb inmiddels meer dan de helft van de voorstijl al weggeschuurd. Gaat eigenlijk nog best snel met zo'n schuurtolletje. :P

Ik wil de Porsche in deze roze kleur laten. Dat kleurtje heb ik nog niet in mijn collectie. Was effe wennen, maar begin het een leuk kleurtje te vinden ook :P :P

Ik denk dat de meest tricky operatie de voorruit wordt. Die moet natuurlijk ook op maat gemaakt worden. Een klein foutje en krak weg ruitje
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Leuk projekt John, maar die kleur brrrrrrrrrr. Ik heb ook een roze Porsche turbo, maar die kleur staat me erg tegen, erg jaren '70.
jonnoT

Bericht door jonnoT »

:mrgreen: :mrgreen: Tja toen ik hem op Ebay kocht was de foto zodanig dt het een rooie Porsche leek. Was een hele verrassing toen ik hem voor het eerst in hete echt zag :shock: :shock:

Laten we zeggen dat het een erg Amerikaans kleurtje is net zo iets als een Pink Cadillac :mrgreen: :mrgreen:
Jos
Schaal: 1:43

Bericht door Jos »

is de omlijsting van de ruit aan de bovenkant (waar het dak dus zat) niet glad of is de foto zo sterk verkleint?
jonnoT

Bericht door jonnoT »

Ligt aan de foto. Dat zie je namelijk ook bij de wielkasten, die lijken ook gekarteld.
Opel-DTM

Bericht door Opel-DTM »

Ziet er goed uit... :thump_up:
Vind het dash een hele vooruitgang :mrgreen:
tom

Bericht door tom »

Strak gemaakt!
Plaats reactie