Exoto misser

Hier kun je alles over autosportmodellen kwijt zoals Formule 1, DTM, Le Mans etc.
Gebruikersavatar
Curbstone Models
Berichten: 1282
Lid geworden op: di 24 feb 2004 17:35
Schaal: 1:18
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Exoto misser

Bericht door Curbstone Models »

Exoto brengt de Williams FW14b uit in hun "Finish Line Plus" serie...

Volgens mijn bescheiden mening een misser van de bovenste plank..

Het model is "weathered", wat zoveel wil zeggen dat een mong**l met een airbrush vol matzwart zich heeft uitgeleefd op de prachtige Williams.

Echter jammer maar genoeg klop het model van geen kant, zo is er véél te véél zwart gemaakt, en komt de uitvoering niet overeen met het veronderstelde model... zelfs de foto's die Exoto zelf gebruikt zijn zo duidelijk verschillend dat een kind kan zien dat het niet om dezelfde wagen gaat...

Afbeelding

Bovenstaande model zou de wagen van Patrese moeten voorstellen zoals die op de GP van Duitsland heeft rondgereden en over de finisch kwam..

Afbeelding

En dit is de foto zoals het in werkelijkheid gebeurde.... zoek de verschillen
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Bericht door Jolly Club »

Zoals zo vaak met geweatherde modellen, lijkt het als of er lukraak wat matzwart, of in dit geval een boel matzwart, tegen aan gegooid wordt.

Het lijkt overigens wel een trend te zijn (of worden), als ik alleen naar rally-modellen kijk dan zie je momenteel Solido, Norev en Ixo om de haverklap van die geweatherde dingen uitbrengen.

Op het eerste gezicht lijkt het vaak wel aardig, maar als je gaat vergelijken met real-life foto's klopt er vaak geen barst van....

Daarom toch liever de gepoetste wagens van net vóór de start voor mij :angel:

Jammer...zeker van een merk als Exoto :(

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
Donkervoort
Berichten: 1503
Lid geworden op: ma 25 apr 2005 16:01
Locatie: Goes (Zeeland)

Bericht door Donkervoort »

Ik vind het wel mooi, maar moet niet overdreven worden.

Wat mij vooral opvalt is de spoiler..klopt niets van.

Je kunt dus inderdaad wel spreken van een misser! :thump_down:
Gebruikersavatar
Matt Modelautos
Erelid
Berichten: 1763
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 17:56
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Een geweatherde auto heeft volgens mij alleen meerwaarde als hij op een bijbehorend diorama staat, EN goed uitgevoerd is.
De achterspoiler en neus zijn ronduit een schandaal. :thump_down:
Iedereen die voor het eerst een airbrush in zijn handen heeft, krijgt waarschijnlijk een beter eindresultaat dan dit.

Maar er zullen ongetwijfeld mensen zijn die dit mooi vinden. :sick:
Laatst gewijzigd door Matt Modelautos op di 06 dec 2005 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
TVR freak
Berichten: 709
Lid geworden op: ma 10 jan 2005 21:36
Locatie: Zeeland

Bericht door TVR freak »

Ik vind die geweatherde modellen zowiezo al niks en zeker bij dit model is het veel te extreem. En dan zullen we het nog niet over de prijs hebben... :thump_down:
TVR Griffith 500 - the true spirit of driving -
Gebruikersavatar
Wim83
Berichten: 447
Lid geworden op: za 19 feb 2005 16:53
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Bericht door Wim83 »

Het model zelf is wel schitterend afgewerkt. Wat die achterspoiler betreft zit het idd wel wat fout

Wat het race-dirt betreft: inderdaad wat veel.

De geweatherde modellen van Hotwheels die ik heb (250 GTO, F2003-GA, F2004) zijn wel superknap :thump_up:
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Wat mij nog meer stoort is dat Exoto wel dingen aankondigd, maar niet uitleverd. Hoe lang is de Williams FW14b van Mansell al onderweg.
Ik vind het dan ook een zeer slecht model, want niet realistisch. En een slechte zet, want deze komt pas in 2011 uit. Kondig het dan pas aan zou ik zeggen :thump_down: :thump_down:
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14085
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Vind hem er toch wel aardig uitzien maar er is idd wel iets teveel dirt opgekomen. Blijft toch een leuk idee.

Wat mij trouwens wel opvalt is dat de voorbeeld foto geschoten is bij een zonnetje waardoor je vuil ook minder ziet. Denk als je het model buiten in de zon zet en dan een foto maakt dat je wel aardig in de buurt komt :mrgreen:


Daarentegen vind ik deze wel weer super geslaagd :worshippy:

Afbeelding
Gebruikersavatar
fish88
Berichten: 3176
Lid geworden op: zo 30 jan 2005 19:59
Schaal: 1:43
Locatie: Achter mn computer, hoezo?

Bericht door fish88 »

Die sauber vind ik ook erg mooi door de schade aan de zijkant dat is echt mooi gemaakt.
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Gebruikersavatar
Matt Modelautos
Erelid
Berichten: 1763
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 17:56
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Wim83 schreef:Het model zelf is wel schitterend afgewerkt. Wat die achterspoiler betreft zit het idd wel wat fout

Wat het race-dirt betreft: inderdaad wat veel.
Dit begrijp ik niet helemaal Wim83. :?:
Achterspoiler zit fout en i.d.d wat veel race-dirt.
Dan kan het model nooit schitterend afgewerkt zijn. :think:
Het is wel een schitterend model, maar juist slécht afgewerkt.
Ik kan dan ook niet anders dan Michel 100% gelijk geven, dat dit een misser van de bovenste plank is voor een Exoto model. :thump_down:



Ricardo schreef:Vind hem er toch wel aardig uitzien maar er is idd wel iets teveel dirt opgekomen. Blijft toch een leuk idee.
Zou het ook nog een leuk idee zijn als we de prijs zouden weten. :whistle: :wall:
Dit is volgens mij precies wat Curbstone aan wil geven, van een topmerk als Exoto mag je toch wel méér verwachten dan alleen een (slecht uitgevoerd) idee. :snooty:
Want ze kunnen het wél,....kijk i.d.d. maar naar die Sauber. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Matt Modelautos op di 06 dec 2005 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3353
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Bericht door St. Paul »

Matt Modelautos schreef:Iedereen die voor het eerst een airbrush in zijn handen heeft, krijgt waarschijnlijk een beter eindresultaat dan dit.


Maar ja... hoeveel mensen zijn er die bij hun eerste keer met de airbrush er een Exoto bij pakken. :mrgreen:

Ik denk dat ze expres lekker dik er op leggen omdat die modellen toch wel verkopen, gekken zat die het wel willen, en omdat de modellen toch een beetje op elkaar moeten lijken. En verschillen vallen denk ik minder op bij een dikkere laag zwart dan een dunne.

Overigens wel raar dat het model zoveel verschillen heeft ten opzichte van de wagen zelf. Dat is meestal toch niet bij Exoto. :?


Curbstone Models schreef: een mong**l met een airbrush


Alles wat ik doe is toch wel leuk. :mrgreen:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Dat is bij Exoto inderdaad vaak niet het geval.

Die Sauber C9 is dan misschien wel prachtig, de prijs is dat ook.

Item: RLG19196-FLXS
Model: 1989 Sauber-Mercedes C9
Version: Le Mans, Winner, #63
Drivers: Jochen Mass, Manuel Reuter, Stanley Dickens
Features: Finish Line Excess hand-weathered with accident damage, Spare rolling chassis; Limited Edition of 24 pieces


Price:
$798.98


Je leest het goed, $800.
Koop op Ebay, MP of waar dan ook een C9 voor een fractie van de prijs en leef je uit :?
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14085
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Denk dat je het F1 model eerst in de buitenlucht moet zien om te kijken of het dirt wel of niet echt lijkt. Binnen in een fotostudio kunnen kleuren ook vertekenen misschien (denk dat het zeker voor een groot deel het geval is) dat het hier ook zo is.
Gebruikersavatar
Matt Modelautos
Erelid
Berichten: 1763
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 17:56
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Ricardo schreef:Denk dat je het F1 model eerst in de buitenlucht moet zien om te kijken of het dirt wel of niet echt lijkt. Binnen in een fotostudio kunnen kleuren ook vertekenen misschien (denk dat het zeker voor een groot deel het geval is) dat het hier ook zo is.

Zou natuurlijk kunnen, maar betwijfel ik ten zeerste. Want reken maar dat een fabrikant zijn product op zijn "allerbeste" (misschien zelfs beter dan in werkelijkheid ) naar voren wil laten komen.....dat kun je in dit geval toch niet zeggen. :mrgreen: lijkt me
We moeten ook niet vergeten dat Exoto toch bepaald niet één van de minste is,.....en adel verplicht nou eenmaal.
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14085
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Even een voorbeeld om aan te geven wat ik bedoel :!:

Foto gemaakt in de studio

Afbeelding

Ziet er allemaal zwaar overdreven uit en niet echt.

Afbeelding

Foto buiten gemaakt model is precies hetzelfde :mrgreen:
Gesloten