A1 Grand Prix

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

We hebben Shanghai nog :doh:

:doh: Dacht dat ze klaar waren :oops:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
boerke04

Bericht door boerke04 »

En terecht dat ze die kerel ontslagen hebben :angry_finger: , ik heb wel respect ervoor dat ze bij de A1 gewoon aktie ondernemen bij dergelijke grote blunders, het kost Nederland immers hun kans op een podiumplaats en nog belangrijker hun kans op de derde plek in het WK.

Misschien dat ze ter compensatie in China de regel kunnen invoeren dat Jos EN mag inhalen tijdens de safety car EN volgas door de pitstraat mag razen :wink: :mrgreen: .
Afbeelding
marsss
Contacteer:

Bericht door marsss »

Is er voor deze actie geen mooi spreekwoord????
Wie weet hem???:P
model1op43
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door model1op43 »

Ja hoor, geef de race director maar de schuld.

Jos reed in de sprintrace geen deuk in een pakje boter (alleen één in de zijkant van Fittipaldi). Nadat hij was gespind (waarom hij nou weer) gedroeg hij zich als een 1e jaars Formule Ford rijder in zijn pogingen om weer in het goede spoor te komen.

De hoofdrace heb ik niet gezien, ik lag al lekker in bed. Maar als Jos na een beetje tegenslag gewoon de auto in de pits parkeert en uitstapt .... Wat een gebrek aan mentaliteit.

Laat hij lekker definitief uitstappen en gaan karten met zijn zoontje. Laat Bleekemolen die laatste race maar rijden, die kent Shanghai al uit zijn DTM periode !

Een tijdje geleden gaf ik complimenten aan Jos na zijn overwinning maar dat bleek toch maar weer een toevalstreffer. Dat ik me daar zo door heb laten foppen :doh:
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
boerke04

Bericht door boerke04 »

Ik zou best de koffiejuffrouw de schuld willen geven, maar die kon er niks aan doen :doh: . Ik heb immers nog nergens gelezen dat de koffiejuffrouw is ontslagen omdat ze teveel melk in de koffie deed.

In mijn ogen is een beetje tegenslag een lekke band of problemen bij het tanken tijdens een pitstop. Een drive through die ONTERECHT is krijgen wanneer je virtueel zesde ligt, met uitzicht op een podium is in mijn ogen zwaar genaaid worden. Ik zie 't al voor me dat de scheidsrechter aan 't begin van een wedstrijd zegt dat ploeg A met een 3-0 achterstand begint, die spelers pakken ook hun boeltje en vertrekken, professioneel of niet. Maar jij lag in bed dus hebt 't waarschijnlijk anders gezien :wink: .

Over die toevalstreffer gesproken, wat was ie mooi he :dance: :worshippy: .
Afbeelding
model1op43
Contacteer:

Bericht door model1op43 »

boerke04 schreef: Ik zie 't al voor me dat de scheidsrechter aan 't begin van een wedstrijd zegt dat ploeg A met een 3-0 achterstand begint, die spelers pakken ook hun boeltje en vertrekken, professioneel of niet.

En als er nou onterecht een doelpunt wordt goedgekeurd of afgekeurd. Of een penalty wordt gegeven die niet terecht is ... Is het dan ook algemeen geaccepteerd dat de hele ploeg stopt met spelen en naar huis gaat :?: Nee :!:

Dus, niet gaan zitten mokken als een kleuter.
Haal dan 4 nieuwe banden, gebruik de powerboost een paar keer achter elkaar en ga voor de snelste ronde dat is ook een punt waard!

En belangrijker misschien dan dat punt is dat je respect verdient van je teamleden, concurrenten, sponsors en fans. Ook van mij (voor wat dat waard is :mrgreen: ).
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
JoostV6
Contacteer:

Bericht door JoostV6 »

Boerke, helemaal mee eens. Je moet het gezien hebben of er zelf met de neus bij hebben gestaan om het juiste oordeel te geven in dit soort situaties.

Het ontslag van die race-director is waarschijnlijk een opeenstapeling van fouten uit o.a. de vorige races waarin Verstappen en anderen al eens benadeeld werden. Het is niet meer dan terecht dat ze na deze blunder die kerel de laan uit te sturen.

Jos had daarintegen niet moeten uitstappen maar vechten voor wat hij (op dat moment) nog waard was, ik snap best dat hij er de :wall: in had maar de mensen achter het A1 team NL verdienen dat niet en al zeker niet zijn fans over de hele wereld.
Afbeelding
94x Verstappen: 30x 1:18/4x 1:24/1 x 1:32/57x 1:43/2x 1:64 en nog een paar te gaan....
Jos

Bericht door Jos »

Jos rijdt voor Nederland, niet voor zichzelf..hij mag dan wel temperamentvol zijn enzo, maar hij had gister zeker nog een paar puntjes kunnen pakken aangezien er mensen in de top 10 zijn gereden die 2 sec trager als jos reden, en er een safety car fase is geweest. Ik vind het zwak van Jos dat ie uitgestapt is eigelik...egoistisch ook.. Maarja in china mag hij het goed maken :D
JoostV6
Contacteer:

Bericht door JoostV6 »

Dit is overigens de kerel die op zoek kan naar ander werk:

Afbeelding

Tim Schenken, Australiër. Zelf F1 coureur van 1970 tot 1974.
(Nog nooit van 'm gehoord)

Afbeelding
Afbeelding
94x Verstappen: 30x 1:18/4x 1:24/1 x 1:32/57x 1:43/2x 1:64 en nog een paar te gaan....
boerke04

Bericht door boerke04 »

Jos schreef:Jos rijdt voor Nederland, niet voor zichzelf..hij mag dan wel temperamentvol zijn enzo, maar hij had gister zeker nog een paar puntjes kunnen pakken aangezien er mensen in de top 10 zijn gereden die 2 sec trager als jos reden, en er een safety car fase is geweest. Ik vind het zwak van Jos dat ie uitgestapt is eigelik...egoistisch ook.. Maarja in china mag hij het goed maken :D

Jos neemt die beslissing wel in een fractie van een seconde als hij bloedlink is, achteraf gezien had ie het misschien ook wel niet gedaan. Wij kunnen wel allemaal lekker nababbelen zoals we nu doen, maar Jos is nu eenmaal Jos en daar veranderd niemand iets aan.

Tuurlijk is het niet verstandig, maar ik kan hem wel begrijpen. Als je een waas voor je ogen hebt neem je nogal eens beslissingen die je achteraf betreurt.

Het is de eeuwige discussie rond Jos, je bent voor 'm of je bent tegen 'm. Dat maakt het misschien ook wel zo leuk, hebben we hier tenminste altijd voer voor discussie :mrgreen: :thump_up: .

Toegevoegd na 55 minuten:

model1op43 schreef:[..]

En als er nou onterecht een doelpunt wordt goedgekeurd of afgekeurd. Of een penalty wordt gegeven die niet terecht is ... Is het dan ook algemeen geaccepteerd dat de hele ploeg stopt met spelen en naar huis gaat :?: Nee :!:

Als de scheidsrechter net zo veel technische hulpmiddelen heeft als die race director en dan nog zo'n beslissing zou nemen zou het zeker algemeen geaccepteerd zijn dat de hele ploeg ermee kapt. Die man weet toch zeker ook dat je beelden even kunt terugspoelen om alles eens goed te bekijken voordat je zo'n straf uitdeelt, of hij moet Stevie van voor en Wonder van achter heten :wink: .
Afbeelding
supernova

Bericht door supernova »

Ik vond het ook stijlloos om te zien dat Jos opgaf in de pits omdat hij het niet eens was met de straffen die hij kreeg opgelegd.
Zover ik het begrepen heb reed Jos op het moment dat de safety car op de baan was naast iemand die de pits kwam uitrijden. Tenzij de reglementen heel duidelijk zijn over deze situatie is het discutabel of je iemand kan inhalen terwijl hij op de pit exit lane rijdt (die ook nog eens een aantal bochten heeft op Laguna Seca). Dus of Jos onder geel (want safety car op de baan) heeft ingehaald is wat mij betreft een twijfelgeval. Maar als Jos zo zeker is van zijn zaak had hij gewoon moeten door blijven rijden. Het team had dan tijdens de race gelijk protest moeten indienden bij de raceleiding, waarschijnlijk had hij dan mogen doorrijden zonder een zwarte vlag te krijgen omdat hij niet voor straf de pitstraat in ging. Na de race kan dan alles uitgebreid bekeken kunnen worden en had hij best zijn punten kunnen houden als hij wel gelijk zat. Maar om wel de pits in te komen en dan gefrustreerd te hard te rijden en bij de volgende straf op te geven vind ik echt onprofessioneel. Jos blijft in mijn ogen na zoveel jaar ervaring toch teveel jojo-en tussen 'hero' en 'zero'.
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

boerke04 schreef:Jos neemt die beslissing wel in een fractie van een seconde als hij bloedlink is, achteraf gezien had ie het misschien ook wel niet gedaan. Wij kunnen wel allemaal lekker nababbelen zoals we nu doen, maar Jos is nu eenmaal Jos en daar veranderd niemand iets aan.

Tuurlijk is het niet verstandig, maar ik kan hem wel begrijpen. Als je een waas voor je ogen hebt neem je nogal eens beslissingen die je achteraf betreurt.

Miscchien had die race-director dat ook wel :lol:

Deze uitzondering bevestigid de regel maar weer eens, zolang het bij Josje in het koppie goed gaat wil meneer er wel voor knokken, maar zodra deze wat kleine tegenslagen te verwerken krijgt wordt ie een sneu mannetje.
Opel-DTM

Bericht door Opel-DTM »

Markopolo schreef:[..]
...zolang het bij Josje in het koppie goed gaat wil meneer er wel voor knokken, maar zodra deze wat kleine tegenslagen te verwerken krijgt wordt ie een sneu mannetje.

Dat gebeurde destijds ook tijdens een paar rondjes karten... toen wou zo'n klein jongetje niet aan de kant voor 'm... :thump_down:
boerke04

Bericht door boerke04 »

Ik zal verder niet meer ingaan op de reacties hier, want als we weer incidenten van een paar jaar terug gaan oprakelen gaan we wel erg off-topic. Ik kan dan wel weer voorbeelden aanhalen van andere coureurs die precies hetzelfde hebben gereageerd, maar dan komt weer een andere discussie op gang :hand: .

Ik blijf Jos lekker volgen met z'n kuren en geniet gewoon twee keer zoveel als ie weer een goed resultaat behaald, inmiddels begrijp ik wel dat bepaalde mensen gewoon zitten te wachten op momenten van Jos zodat ze hun frustraties eruit kunnen gooien, best wel grappig dat hij blijkbaar toch zoveel invloed heeft op hun gemoedstoestand :mrgreen: .
Afbeelding
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Ik zeg verder niks :silenced:

Volgens PitPass is het verhaal, welke op de site van Verstappen is gepubliceerd, dat de race director van A1GP, Tim Schenken, is ontslagen onjuist. Zij hebben dit vernomen van een bron vanuit de A1GP organisatie.

Een ooggetuige van de race heeft tevens verklaard dat Jos wel degelijk onder geel heeft ingehaald, waardoor hij terecht de eerste drive-through penalty kreeg.

Omdat hij bij deze tweede drive through te hard reed, was de tweede drive-through net zo terecht, aldus deze oogetuige (wat overigens ook niet door Jos wordt ontkend).

Tim Schenken is overuigens niet aanwezig in China over ruim twee weken, want hij is ook gelieerd aan de organisatie van de F1 Grand Prix van Australie, die dan ook wordt verreden. Verwacht wordt wel dat hij weer gewoon in zijn functie als Race Director zal terugkeren wanneer het seizoen 2006-2007 van start zal gaan.
Plaats reactie