F1 2006

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Raikkonen startte niet vanachter, hij startte als zevende ofzo. Klien raakte hem vanachteren aan, dus hier kan Kimi absoluut niets aan doen.

:oops: Ik had toch al gezegd dat ik de beelden niet had gezien :shifty: :doh:

Macht der gewoonte hè, na een GP denken dat Kimi achteraan stond bij de start :wink:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Olav wist te melden dat de teams protest moeten aantekenen en een "fee"moeten betalen van 2500 dollar om een protest tegen een ander team te kunnen aantekenen...
fish88
Schaal: 1:43

Bericht door fish88 »

:shock: Op autosport.com staat dat Mclaren en BMW hun vleugels moeten veranderen van die FIA. Maar het team waar het overduidelijk was dat de vleugel bewoog daar staat niks over :thump_down: (weet niet of daar wat over staat want ik ben geen lid van die site).
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Jos

Bericht door Jos »

Ferrari moet ze voor Melbourne ook aangepast hebben..
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Jolly Club schreef:- Felipe Massa wordt onderschat.

Ik zit momenteel toch nog wat dichter bij over... Hij heeft dan alleen het geluk dat ze het oostenrijktruckje niet meer durven te herhalen na de fantastische reactie van het publiek daar. En natuurlijk de eerste schop die samen met de fatale van vorig jaar het einde van Indy betekend na dit jaar.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Jolly Club

Hij heeft dan alleen het geluk dat ze het oostenrijktruckje niet meer durven te herhalen na de fantastische reactie van het publiek daar. En natuurlijk de eerste schop die samen met de fatale van vorig jaar het einde van Indy betekend na dit jaar.

Als je in je eerste race voor Ferrari zo dicht bij Schumacher zit in de kwalificatie, heeft dat denk ik niet zo veel met geluk te maken.

Als je in de tweede race verder van achteren moet komen dan MS, en dankzij een afwijkende strategie vóór hem weet uit te komen, dan doe je het in mijn ogen gewoon goed.

Zeker als je het afzet tegen het feit dat MS al 133 jaar voor Ferrari rijdt, er al 2,4 miljoen races heeft gewonnen en 9 van zijn 11 wereldtitels daar heeft gehaald. :think:

Massa kan alleen maar rijden, en heeft part noch deel gehad aan het Oostenrijktrucje, aan het eerste Indy-fiasco of welk prehistorisch politiek gekonkel dan ook.

Hij rijdt voor wat 'ie waard is, en ik vind dat ie het top doet :thump_up:
Zeker als je de prestaties van zijn voorganger Barrichello vergelijkt met zijn nieuwe teamgenoot bij Honda 8)

Jos

Bericht door Jos »

wel even niet vergeten dat Irvine in het begin ook dicht op Schumi zat (Irvine versloeg Schumi zelfs in de eerste kwalificatie van het jaar), en Barrichello in het begin ook volgens mij. Lijkt erop dat er later pas een gat ontstaat...
motorhead
MAF Adviseur

Bericht door motorhead »

Jos schreef:wel even niet vergeten dat Irvine in het begin ook dicht op Schumi zat (Irvine versloeg Schumi zelfs in de eerste kwalificatie van het jaar), en Barrichello in het begin ook volgens mij. Lijkt erop dat er later pas een gat ontstaat...
of teamorders volgen. . . . . . . . . . . . . .
Jolly Club

Illegale vleugels bij McLaren en BMW

AMSTERDAM - Twee van de teams die protest aantekenden tegen de nieuwe voorvleugel van Ferrari gebruiken zelf illegale onderdelen. De internationale automobielfederatie FIA eist dat niet enkel Ferrari, maar ook McLaren-Mercedes en BMW-Sauber in Australië met nieuwe, reglementaire vleugels aan de start verschijnen.

Controle na de race in Maleisië wees uit dat ook McLaren en BMW flexibele onderdelen op hun achtervleugels gemonteerd hadden. In het geval van BMW-Sauber zouden minieme wijzigingen volstaan om tegen de volgende race in Australië opnieuw aan de reglementen te voldoen. Dat beweert het Britse blad Autosport.

Heel opvallend is wel dat de FIA de huidige reglementen nog niet heeft verduidelijkt zoals gevraagd werd door acht teams, waaronder ook McLaren en BMW. Op die manier blijft het gevaar voor nieuwe discussies over vleugels bestaan.

Ondanks mijn enthousiasme voor Ferrari plaats ik deze even zonder partijdig commentaar :angel: , en droom weer verder over goede oude tijden waarin vindingrijke ingenieurs de ruimte hadden om met verschillende visies hun auto's anders en/of sneller te maken dan die van de concurrentie.

Wat weer een gezeik aan het begin van een seizoen, wanneer knokken ze het nu eens op het circuit uit :?: :evil:

Als Formule 1 een sport van gelijken moet worden, wat het overigens nog nooit is geweest, moet de FIA het veranderen in een merkencup, met één chassis, één motor, één bandenboer etc.

Is het uitgangspunt van (auto)sport niet juist de competitie...? :think:

Bron: http://www.nu.nl

Curbstone Models
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

Jolly Club schreef:
Illegale vleugels bij McLaren en BMW

AMSTERDAM - Twee van de teams die protest aantekenden tegen de nieuwe voorvleugel van Ferrari gebruiken zelf illegale onderdelen. De internationale automobielfederatie FIA eist dat niet enkel Ferrari, maar ook McLaren-Mercedes en BMW-Sauber in Australië met nieuwe, reglementaire vleugels aan de start verschijnen.

Controle na de race in Maleisië wees uit dat ook McLaren en BMW flexibele onderdelen op hun achtervleugels gemonteerd hadden. In het geval van BMW-Sauber zouden minieme wijzigingen volstaan om tegen de volgende race in Australië opnieuw aan de reglementen te voldoen. Dat beweert het Britse blad Autosport.

Heel opvallend is wel dat de FIA de huidige reglementen nog niet heeft verduidelijkt zoals gevraagd werd door acht teams, waaronder ook McLaren en BMW. Op die manier blijft het gevaar voor nieuwe discussies over vleugels bestaan.

Ondanks mijn enthousiasme voor Ferrari plaats ik deze even zonder partijdig commentaar :angel: , en droom weer verder over goede oude tijden waarin vindingrijke ingenieurs de ruimte hadden om met verschillende visies hun auto's anders en/of sneller te maken dan die van de concurrentie.
Wat weer een gezeik aan het begin van een seizoen, wanneer knokken ze het nu eens op het circuit uit :?: :evil:

Als Formule 1 een sport van gelijken moet worden, wat het overigens nog nooit is geweest, moet de FIA het veranderen in een merkencup, met één chassis, één motor, één bandenboer etc.

Is het uitgangspunt van (auto)sport niet juist de competitie...? :think:

Bron: http://www.nu.nl

Nog nooit was ik het zo eens met een stelling....

Ingenieurs moeten de ruimte hebben om met nieuwe ideeën te komen die hun wagen sneller maken dan de concurenten... andere teams kunnen deze ideeën dan copieëren om mee te komen....

De enige reden wanneer de FIA reglementair in zou moeten grijpen is wanneer de veiligheid in het geding komt....

Op dit moment zien we alleen (dure) perfectionering van huidige systemen op de wagens.. vleugeltje erop.. vleugeltje eraf.. windtunneltje in.. windtunneltje uit...

De marges zijn bijzonder klein.. Als je ziet dat de Super-Aguri een onderontwikkelde wagen is die al voor 98% de snelheid heeft, dan kan je nagaan hoeveel geld er geïnvesteerd moet worden voor de laatste 1 á 2 procent...
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Het gaat nog veel verder :shifty:

FIA wil ontwikkeling motoren drie jaar bevriezen
22 maart 2006

FIA-president Max Mosley wil dat de ontwikkeling van de motoren in de Formule 1 vanaf 2008 drie jaar lang wordt stilgelegd. Mosley zal deze nieuwe regel vandaag, woensdag, voorstellen tijdens een FIA-vergadering in Parijs. Hij hoopt met deze maatregel de torenhoge kosten voor de teams te kunnen terugdringen.

De teams van Honda, Toyota, BMW en McLaren hebben al te kennen gegeven geen voorstanders van deze nieuwe regel te zijn. Renault zou als eerste met het idee zijn gekomen om te besparen op de ontwikkeling van de motoren. Mosley wil met nieuwe regels de enorme kosten in de Formule 1 terugdringen, meer spanning in de sport brengen en de veiligheid in de Formule 1 vergroten.

Mosley hoopt het nieuwe technische reglement voor 2008 vóór 30 juni af te ronden.

Afbeelding
fish88

Bericht door fish88 »

Hopelijk gaat de GPMA nog door met deze regels, die zijn opgesteld door een demente bejaarde. F1 is het hoogst haalbare kwa technologie en hiermee word je alleen maar hetzelfde zoals de klasses in bijvoorbeeld Amerika, waar ook alles hetzelfde is...
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Jolly Club

En na de lancering van Alonso in Maleisië rakelen nu ook de geruchten over de vermeende illegale starthulp van Renault weer op :|

http://sport.rtl.de/formel-1/formel1_64523.php

En als je even een stukkie naar beneden scrollt, blijkt dat er ook tegen Toyota en Honda al verdenkingen over illegale hulpmiddelen zijn.

Met andere woorden, van de 11 teams zijn er na 2 races al 6 verdacht.

Duidelijk dat de regels van de FIA te complex worden en niet te handhaven zijn, daarom pleit ik nogmaals voor meer vrijheid voor de constructeurs...laat de wedloop maar weer een wedloop worden.

Technische creativiteit hoort bij het bouwen van de perfecte racewagen :thump_up:

Wim83
Contacteer:

Bericht door Wim83 »

vrijheid :thump_up:
boerke04

Bericht door boerke04 »

Jolly Club schreef:Duidelijk dat de regels van de FIA te complex worden en niet te handhaven zijn, daarom pleit ik nogmaals voor meer vrijheid voor de constructeurs...laat de wedloop maar weer een wedloop worden.

Technische creativiteit hoort bij het bouwen van de perfecte racewagen :thump_up:

Je hebt helemaal gelijk Jolly :thump_up: .
Afbeelding
Gesloten