Jolly Club schreef:
Als je in je eerste race voor Ferrari zo dicht bij Schumacher zit in de kwalificatie, heeft dat denk ik niet zo veel met geluk te maken.
Eddie reed in zijn eerste race tegen MS, die al 2 jaar langer F1 reed, een betere qualificatie dan MS. MS viel in de race uit, Eddie werd 3de.
Rubens, ook 2 jaar later in de F1 gekomen, reed in zijn eerste qualificatie slechts 0.027 seconde langzamer dan MS (helft van het verschil van Massa.), reed een snellere snelste ronde maar mocht uiteraard toch nooit direct voor Ms eindigen. En MS reed toen ook al tig jaar voor Ferrari.
Dat Massa nu in de buurt komt heeft denk ik meer te maken met vergane glorie dan zijn kwaliteit. Daarnaast komt Massa dit jaar niet volledig nieuw in het Ferrariteam. Zowel MS als Rubens hebben jarenlang geteerd op de snelheid en betrouwbaarheid van Fiarrari. Net als Mika wonnen ze races in de snelste auto door simpelweg te finishenen het maximale er uit te halen. Maar ze laten nu net zo hard zien dat ze dan ook niet goed genoeg zijn dat beetje extra uit een auto uit het middenveld te halen. Misschien is dat ook wel de F1 van vandaag de dag en kunnen ze er niks aan doen maar ik denk dat het wel een heel ander licht laat schijnen op wie (of eigenlijk moet ik
wat zeggen) die wereldtitels nu gewonnen heeft.
Kleren maken de man en auto's maken de F1 coureur. Als Kimi in MS zijn schoenen had gestaan had hij die wereldtitels ook. Inclusief de 1999... Alleen is MS zijn tactiek de mooiste manier van winnen? Voor een fan van MS of Ferrari vast wel. Voor een F1 of raceliefhebber al jaren niet meer. Maar dat zal wel aan het feit dat ie Duits is liggen. Die laten ook op de groene mat nooit mooi spel zien.

RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert.