F1 2006

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Markopolo
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

hanzjepanzje schreef:Quote:
Hoe dan ook, wanneer Schumacher verdwijnt verliest Formule 1 een belangrijk persoon. Als je Schumacher zegt, zeg je Formule 1.

Als je Fangio zegt, zeg je ook Formule 1, als je Senna zegt zeg je ook Formule 1 rare beredenering.

Ja maar die personen hebben de sport allebei al verlaten. Misschien komt het omdat hij 7x W.K. is geweest, maar ik denk toch dat Schumacher de bekendste persoon is in Formule 1. Ik vrees ook dat er een heeeleboel Schumacher fans zijn, en dat velen zullen afhaken wanneer hij verdwijnt. Zo'n vreemde redenering vind ik het niet ... :?

Dat komt omdat je jongere generatie dat zo ziet, maar de al wat oudere F1 volger heeft daar een iets andere kijk op :mrgreen:
St. Paul

Bericht door St. Paul »

rsh_scuderia schreef:Ik denk niet dat McLaren op 1 wagen wedt. Dat is tegen de principes van Ron Dennis. Gelijk materiaal voor beide rijders.

Gelijke rijders normaal wel ja maar dit jaar echt niet meer. Gelijke auto's zullen ze nog hebben maar het is toch vrij duidelijk dat Kimi momenteel alle aandacht krijgt daar ze deze voor het team willen behouden. JPM gaat aan het einde van het jaar in ieder geval. Ik kan niet geloven dat JPM niet nog een rondje had kunnen rijden ipv te gaan staan wachten.

Markopolo schreef:Vind het dan niet zo gek dat ze Kimi even boven Motoya kiezen, Kimi was ook eerder binnen, dan had Montoya misschien na kunnen denken en wat rustiger de pitstraat in kunnen rijden, net als Kimi in Spa deed vorig jaar.

Ik had alleen vernomen dat er problemen waren met de afstelling. Ik denk dat JPM de boodschap heeft maximaal te gaan en dat ze zijn zaken afronden maar hem verder niet maximaal meer sturen.

hanzjepanzje schreef:Ja maar die personen hebben de sport allebei al verlaten. Misschien komt het omdat hij 7x W.K. is geweest, maar ik denk toch dat Schumacher de bekendste persoon is in Formule 1. Ik vrees ook dat er een heeeleboel Schumacher fans zijn, en dat velen zullen afhaken wanneer hij verdwijnt. Zo'n vreemde redenering vind ik het niet ... :?

7 keer WK zegt niks als je vervolgens niks bijzonders laat zien in een mindere wagen. Bijna al die rijders zijn zo goed dat wanneer je ze in de snelste/beste wagen van het veld zet ze de race ook zullen winnen. Misschien zelfs Yde nog met zijn gemiddelde van 3 fouten per ronde. Maar Schumacher heeft door heel Melbourne het gras kort gemaaid. Als hij slim is stopt hij dit jaar echt want het wordt bijna gênant.

Het laatste jaar van Senna bij Mclaren was de Mclaren echt niet het beste stukje techniek van het veld. Alle snelste racerondes dat jaar (op 1 voor Senna na) waren b.v. in handen van Prost, Hill en Schumacher. Maar als je ziet waar Senna dat jaar eindigde in het kampioenschap en hoeveel races hij naar zich toe wist te trekken ondanks dat hij maar 1 keer van pole vertrok en de Prost in de snelste auto wel 13 keer. En Prost is toch ook niet de minste uit de F1.

Ferrari heeft (en dat het precies onder het concordeverdrag, bedoeld om Ferrari te steunen omdat ze het niet alleen konden bleek in de 20 jaar ervoor, viel berust op louter toeval) een dermate goede wagen gehad dat verliezen niet kon. Schumacher heeft niet meer dan geluk gehad om op het juiste moment op de juiste plek te rijden. Had hij in de schoenen van Mika Hakinnen gestaan had hij precies dezelfde carriere gehad als Mika. Schumacher hoort net als Mika en Alonso en Kimi tot het rijtje coureurs wat in staat is hele seizoenen foutloos (of iig nagenoeg foutloos) door te komen.

Wat dat betreft snap ik Flavio dan wel als hij zegt dat Alonso boven Schumi staat. Want ik heb ook het idee dat Alonso net dat tikkeltje gefocusder zijn rondjes kan draaien. Flavio zal daar de uitgebreide statistieken bij hebben die dat bevestigen. Wat ik in Alonso af en toe een beetje mis en bij Schumacher nauwelijks heb gezien (waarschijnlijk omdat hij toch wist dat die Ferrari zo veel beter was dat hij zich echt niet druk hoefde te maken) is die directe aanval. Alonso trapte hem dit weekend gewoon over Button heen maar deed in race 1 helaas niks. Kimi, en dat vind ik cool aan Kimi, gaat vind ik nog wat verder. Zie Japan vorig jaar.

Schumacher zou in Japan 100% zeker 2de zijn geworden. Die zou nooit overwogen hebben een aanval te plegen. En ik denk dat hij dit weekend liet zien waarom. Hij is alleen erg goed in statisch gecontroleerd rijden en gebruik maken van fouten van anderen niet het direct vechten op de baan. En dat hij er dan af gaat ligt uiteraard aan de auto, wat klopt want de Ferrari is niet langer de snelste van het veld is en het truckje niet meer op gaat. Alleen de formule 1 statistieken hebben nog wat met Schumacher. De meeste verzamelingen vangen al stof onder bedden. Zie alleen al hoeveel er op MP en Ebay aangeboden wordt. De kijkcijfers merk je het minder aan, blijkbaar kijken mensen toch vooral F1.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
fish88

Bericht door fish88 »

dan had Montoya misschien na kunnen denken en wat rustiger de pitstraat in kunnen rijden, net als Kimi in Spa deed vorig jaar.

Is verboden na die actie van Mclaren vorig jaar...
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

fish88 schreef:
dan had Montoya misschien na kunnen denken en wat rustiger de pitstraat in kunnen rijden, net als Kimi in Spa deed vorig jaar.

Is verboden na die actie van Mclaren vorig jaar...

Te hard rijden op de snelweg is ook verboden, maar als je niet gepakt wordt ;)
Schumi28
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

droomautoos schreef:22 teams, 44 rijders, allemaal kwalificatie beste 24 van start.
Als er te weinig pitboxen zijn, de snelste teams van vorige race een pitbox, de rest in een tent, kan dan zijn dat er na de kwalificatie wat verhuist moet worden, maar wie zeurt daar over.

Laat maar komen zo, wordt leuk :thump_up:

Denk toch dat 22 teams niet haalbaar zijn als ze dan weer met pre-kwalificatie gaan werken.

Dan heb je weer achterhoede teams die niet aan hun sponsors kunnen garanderen dat ze alle races op tv komen, dus minder inkomsten, en weg zijn ze :shifty:
Afbeelding

Visit my website: Le Mans Modelcars
Jos

Bericht door Jos »

het gaat zowiezo niet werken want zoveel plaats is er nieteens in de paddock en pits
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

En toch zou ik het prettiger vinden. De talenten gaan dan weer achterhoede gevechten aan en de doorstroming van talenten is dan ook beter verzorgd. En met de huidige accomodaties moet je toch ruimte kunnen maken :mrgreen:
En als je je niet hebt gekwalificeerd voor de vorige race, dan moet je met je auto op het binnenterrein staan. (lijkt me wel gaaf met bijvoorbeeld een McLaren of een Ferrari. Onder een zeiltje achter de pitboxen :thump_up:

Een utopie of een droom, maar het lijkt me toch wel weer wat. Nu nog het inschrijfgeld omlaag knallen en gaan 8)
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Maar in weer minder dan die ene week verder is het eerste berichtje dan al weer binnen:

http://www.f1racing.net/nl/news.php?newsID=114375

Ik zeg: "Oh oh!". :mrgreen: En die lieten ze in de tweede race dan voor Schumacher hangen. Ben benieuwd of meneertje Tobt dat nog een keer doet. :mrgreen: Massa heeft in 54 races 7 keer een andere auto van dichtbij bekeken (13%). Alonso 4 keer in 73 races (5,4%) en Kimi 5 keer in 90 races (5,5%). En dan maak ik nog geen eens onderscheid in of ze aangereden worden of aanrijden want dan komen Alonso en Kimi er nog beter vanaf ten opzichte van Massa.
Tobt leest MAF ook want hij nuanceert de boel al: :mrgreen:
Jean Todt has intensified speculation about Felipe Massa's future, admitting that he expected 'better results' from the driver.

With Michael Schumacher, Kimi Raikkonen and Valentino Rossi all vying for the Ferrari seats, youngster Massa - with only a one-year deal - looks set to leave Maranello ahead of 2007.

''At this moment, I did expect better results from him,'' Ferrari principal Todt told Austria's 'Neuen Zurcher Zeitung' newspaper, referring to the 24-year-old Brazilian, ''but I'm sure they will come.

Todt said: ''But I've said it before -- the future starts at Imola.
Wim83
Contacteer:

Bericht door Wim83 »

St. Paul schreef:[..]Hij is alleen erg goed in statisch gecontroleerd rijden en gebruik maken van fouten van anderen niet het direct vechten op de baan
:hand:

ik heb genoeg filmpjes op mn pc die het tegengestelde beweren!
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Plaats maar. De enige die ik me herinner zijn Monaco, op Barrichello die dacht dat er een duidelijke afspraak was, en op in Italië vorig jaar. Die zat niet op te letten maar was meer bezig met de 2 wagens voor hem die bijna er af vlogen.

Verder kan ik me niets voor de geest halen uit races van na het tijdperk Hill. En net voor een bocht "kijken" in de hoop dat de persoon ervoor dan een foutje maakt tel ik niet tot vechten op de baan net als het inhalen van Trulli (die gaat namelijk voor iedereen aan de kant).
Wim83
Contacteer:

Bericht door Wim83 »

St. Paul

Bericht door St. Paul »

Hill in Estoril was idd een enorm gave inhaal actie, die kende ik nog wel net als Wurz in Monaco. Schumacher's snelste ronde die race was maar iets van 0.035 sneller. Ze waren dus idd enorm aan elkaar gewaagd en toch wist hij er voorbij te komen. Maar dat was wel uit het Hill tijdperk en niet na dat Hill verdween uit de F1. Net als de drie andere filmpjes. 2000 tot 2005 herinner ik me eigenlijk voornamelijk het pole pakken en race uitrijden of pole missen en dan maar winnen door een goede pitstop strategie. :|

Overigens was Schumacher's snelste ronde ten opzichte van de personen die hij inhaalde in deze 4 gevallen gemiddeld meer dan 1,1 seconde sneller. En dat terwijl bij Hill/Estoril het verschil slechts 0,035 seconde was. Dan weet je ook gelijk hoe hoog het verschil in de drie andere gevallen was.

Maar goed misschien was Schumacher na 6 jaar ook wel vergeten hoe hij Senna op Donington voorbij zag rijden om in de 1e ronde nog 3 man in te halen en in die ronde keihard de complete race naar zijn hand te zetten. En waarschijnlijk ben ik de enige die inhaalacties (zoals idd op Hill in Estoril en Kimi in Japan 2005) op de baan het mooiste vind aan het hele racen want iedereen zag toch het liefst de hele pitstops weer terug komen wat tactisch inhalen weer makkelijker maakt.

Dan wordt je niet vrolijker als je dit leest.
Fernando Alonso has indicated that he might be happy to settle for second place in Sunday's Imola race.

Similar to last year, the reigning World Champion has amassed a commanding twenty eight points from the first three GPs of 2006, giving him a comfortable lead over rivals including Kimi Raikkonen, Jenson Button and Michael Schumacher.

"I would be happy to be in the top two," Alonso told the Italian La Gazzetta dello Sport newspaper.

Alonso attracted criticism last year for settling for podium places in order to protect his championship lead. He indicated that he would do it again to secure back-to-back drivers' triumph.

He told the 'paper: "The most important thing is to avoid making mistakes, and to be consistently on the podium, knowing that you can't always have ten points from each race."

His conservatism going into the San Marino Grand Prix is probably inspired by Ferrari's predicted return to form on home ground. In 2005, Alonso managed to resist Michael Schumacher's strong challenge to take the win.

"We are the reference at the moment," Alonso admitted, "but other teams are all good enough to win races. I think Ferrari will be back. Their (Bridgestone) tyres work well at this circuit, so I expect them to be extremely competitive."
Yurinator
Contacteer:

Bericht door Yurinator »

Heb de eerste zin van die quote van Alonso gelezen St. Paul en ben niet verder gegaan, jammer maar helaas...laat Schummi dan maar winnen morgen :).
autofreakie
Contacteer:

Bericht door autofreakie »

:? Volgens mij gaat Schumi niet winnen volgens bij wordt het een Honda of een Italiaan ...
Renault, Drive The Change !
fish88

Bericht door fish88 »

Nu we toch over hill praten :angel: , Hij gaat in Juni een DTM wagen testen.
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Gesloten