Vincent's collectie 04/02/07 AUTOart Rudolph Viper

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
autofreakie
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door autofreakie »

:shock: Schandalig gewoon dat iemand zo een pakketje opstuurt !
Renault, Drive The Change !
Bracer

Bericht door Bracer »

Echt kl*te voor je Vincent, ik ken het probleem dat Vipers snel beschadigen tijdens transport of eigenlijk in het algemeen, maar dit kan geen transportschade zijn :thump_down: Hier zou ik het zeker niet bij laten, op zn minst een boos mailtje is wel op zn plek, dit is echt schandelijk :evil: Verder is het natuurlijk aan jou hoe ver je dit laat komen, hangt natuurlijk ook van de prijs af die je betaald hebt....
Afbeelding
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Ik heb 2 maanden terug hetzelfde mogen ondervinden.
Gelukkig was de schade nog wel te herstellen, maar bij jou is dat( zoals ik dat kan beoordelen) niet het geval. De vekoper zal het terug moeten nemen.
Vincent

Bericht door Vincent »

Ik heb juist een mailtje gehad van de verkoper, en goed nieuws. :D
Hij gaat de wagen terugnemen en terugbetalen.
Dus dat komt weer in orde.
Zodra het geld op mijn rekening staat ga ik alvast uitkijken naar een nieuwe, maar ik heb mijn les nu wel geleerd. :wink:
Grab life by the horns.
TVR freak

Bericht door TVR freak »

Gelukkig! Dat is goed nieuws, ik snap dat je hier even niet goed van was.
Maar fijn dat ie het wilt oplossen!
TVR Griffith 500 - the true spirit of driving -
Droes
Schaal: 1:18

Bericht door Droes »

Je mag echt van geluk spreken dat i het model terugneemt :thump_up:
maar uiteraard geef ik je volledig gelijk dat je gaan klagen bent..

Op naar een nieuw model! :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding
The Red Dream

Bericht door The Red Dream »

Nou Vincent,

Nu maar hopen, dat de verkoper woord houdt en dat je snel de centjes op je rekening hebt. Ik heb vorige week nog een beeldje Senna van porselein gekocht op Marktplaats. De verkoper vroeg mij hoe hij het veiligst kon versturen. Ik heb hem duidelijk tekst en uitleg gegeven hoe hij dit het beste kon doen. Hij zou het volgens mijn advies dan ook zo versturen naar mij.
Maar helaas. Het tegenovergestelde is gebeurd. Het beeldje zat in een klein preutserig zacht kartonnen doosje en logisch, dat enkele "ledematen" geamputeerd waren tijdens transport. Ook deze verkoper hierop aangesproken en dat ik mij bedrogen voel. De schade is niet meer te herstellen en helaas geen reaktie meer ontvangen. Maar dat had ik ook niet meer verwacht en naar de centjes kon ik uiteraard fluiten.

Er kan altijd iets mis gaan tijdens transport, maar ik vind de verantwoording van de verkoper om iets zo veilig mogelijk te verpakken, maar helaas gebeurt dit niet altijd.

Gelukkig heb ik een ander Senna beeldje wel goed ontvangen, omdat het op de juiste manier verpakt was.
Jos
Schaal: 1:43

Bericht door Jos »

helaas speelt het eBay feedback systeem op deze situaties niet goed in. De meer ervaren verkopers geven vaak pas feedback als jij feedback gegeven hebt. Als jij een negatieve geeft krijg je zeker weten een negatieve terug, en bij jou (op enkele tientallen) komt het harder aan dan op een paar 1000 van een (grote) verkoper. Eigenlijk zou eBay iets in hun business method moeten veranderen, bijvoorbeeld dat de verkopende partij pas feedback kan ontvangen wanneer ze zelf feedback gegeven heeft.

maar ik zie dat de eerste stap naar een bevredigende oplossing gezet is, nu maar hopen dat de verkoper eerlijk is..
hanzjepanzje

Bericht door hanzjepanzje »

Kijk! Dat is goed nieuws! Het lijkt me heel kl#te (ik zeg lijkt, want het is mij nog niet overkomen) dat je een dergelijk beschadigd model binnenkrijgt terwijl je het plekje er al voor gereserveerd hebt. Ik ben blij voor je dat de verkoper hem terugneemt!
Groeten, Hans

--

F93a Alesi, F575GTC Kyosho
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Nu is (word) het hopelijk opgelost. :thump_up:
Maar in tegenstelling tot sommige andere leden ga ik nooit (dit is me namelijk ook al enkele keren overkomen) meteen een boze email sturen.

Mijn strategie is ALTIJD eerst een zeer vriendelijke email sturen waarin ik beschrijf wat er aan de hand is en ook altijd met foto's. Even afkloppen, maar tot nu toe kreeg ik ook altijd nette emails terug en is ook altijd het probleem door verkoper netjes opgelost. :thump_up:

Want laten we wél wezen. Stel het gebeurd jou als verkoper en je krijgt een email waarin je meteen verrot word gescholden,.....of een zéér correcte email van de koper. Wie ga (wil) je wel helpen.....tis maar een gedachte. :mrgreen:

Boos worden kun je altijd later nog als je er niet uitkomt....voor die tijd is het alleen maar slecht voor je hart. :angel:
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Vincent

Bericht door Vincent »

Ja, ik heb gewoon een mailtje gestuurd met wat er mankeerde en foto's als bewijs.
Als het goed gaat wordt het geld morgen al teruggestort en staat er hier binnenkort alweer een nieuwe. :)
Grab life by the horns.
Donkervoort

Bericht door Donkervoort »

Dat is altijd schrikken..
Heb het pas gehad bij een zeldzame Donkervoort folder. Helemaal vol met ezelsoren en grote vouwen.
Zit nu al 3 maanden tussen een dik boek..

Gelukkig lijkt het goed te komen bij je! Succes! :thump_up:
Vincent

Bericht door Vincent »

En nee hoor, de problemen zijn toch niet van de baan.
Hij wilt de verzendkosten om het terug te sturen niet betalen. :x

Deze mail heb ik ontvangen:

Beste Vincent,
ik wil je het geld dat je betaald hebt terugstorten maar ik betaal niet de
kosten voor het terugzenden.
Je begrijpt toch zeker wel, dat ik er niet de dupe van de beschadigingen wil
worden - ik heb een stukke auto terug en moet ook nog bijbetalen. Ben je
trouwens met de verzendkosten al tegemoet gekomen .

Met dat laatste bedoeld hij dus dat ik het totaal bedrag van €51,5 mocht afronden naar €50.
Ik vind het niet meer dan normaal dat hij de verzendkosten terug moet betalen, en dat hij de dupe zou zijn slaat nergens op.
Maar hoe kan ik hem overtuigen ?
Grab life by the horns.
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Een kogelbrief zenden geeft vast de nodige overtuiging 8) Make him an offer he can't refuse 8) 8)
boerke04

Bericht door boerke04 »

Zelf zou ik van die paar euro verzendkosten geen probleem meer maken. Liever die paar euro verlies en de rest van het geld terug, anders loop je zometeen het risico dat die kerel je helemaal niks meer overmaakt.

Maar ik heb begrepen dat je zijn adres hebt, als je iemand in je familie/vriendenkring hebt die een beetje op Mike Tyson lijkt krijg je wellicht toch nog alles vergoed :wink: 8) . Succes in ieder geval :thump_up: .
Afbeelding
Plaats reactie