Viper Competition Coupe Rudolph Racing. Model ontvangen!!!!

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
ViperArry

Viper Competition Coupe Rudolph Racing. Model ontvangen!!!!

Bericht door ViperArry »

Nadat ik hier vorige week terecht kwam is mijn verzamel/bouw woede weer behoorlijk aangewakkerd.

Al snel vond ik hier wat mede verzamelaars die net als ik de Viper behoorlijk waarderen.
Met de productie van de Competition Coupe Viper door AutoArt (een speciaal door Dodge gebouwde raceuitvoering van de nieuwe Viper) onstond het volgende idee.

men neme het model:
Afbeelding

En bouw het om naar:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dus ben ik aan de slag gegaan om contact te leggen met AutoArt én het team.
Vandaag kreeg ik antwoord van het team dat ze graag meewerken aan een kopie van hun auto. Dus, wordt vervolgd :D

Update 2 mei 2006:
Na diverse telefoongesprekken met het team en contact met AutoArt heeft AA het volgende voorstel gedaan....

Als het team 1000 modellen afneemt wil AutoArt ze fabriceren voor XX euro per stuk. Een nette prijs, alleen is de hoeveelheid een beetje heel erg groot.
Een hoeveelheid die natuurlijk ver buiten de vraag en mogelijkheden van het team ligt. Waarmee plan A zeer zeer waarschijnlijk afvalt.

Op zich wel cool dat men uberhaupt reageert op een dergelijk idee.... maar door de hoeveelheid jammergenoeg niet haalbaar.

Verder met plan B.

Update 10 mei 2006:
Nagenoeg alles is inmiddels geregeld. Ik ga zelf geen auto's inkopen of moeilijk via reverse-engineering decals maken.

AutoArt gaat via een dochteronderneming X-Modelle een gelimiteerde oplage van de 1:18 Competition Coupe produceren voor het raceteam.
Over 4 weken komt de zending met Competition Coupe's in Duitsland aan, waarna X-Modelle gaat werken aan een pre-production model.

Het team krijgt de beschikking over het model, waarna ze eventueel commentaar door kunnen geven en de bestelling helemaal definitief kunnen maken.
Omdat dit na het pre-productiemodel in principe nog een formaliteit is vond ik het wel cool om jullie weer even te updaten.
Het is dus gelukt...... na wat mailen en bellen is AutoArt er samen met het team uitgekomen en gaat mijn idee in productie!!!!!

In eerste instantie zal er een productie worden gedraaid t.b.v. het team, voor PR-doeleinden naar de eigen sponsors. Er is een mogelijkheid dat de hoeveelheid niet helemaal past en er ook wat beschikbaar zullen komen voor modelauto shops (misschien iets voor de partners?)

Daarom binnenkort verwacht in mijn verzameling:
- Gesigneerde Limited Ed. Competition Coupe

Update 6 juni 2006:
- De digitale decals zijn door t team verstuurd naar AutoArt. Die binnenkort aan de slag kan om een conceptmodel te maken.

Update 9 juni 2006:
Vanmiddag zijn de *.ai files naar AutoArt verstuurd. AutoArt heeft nu dus het complete artwork dat op de Rudolph Viper is aangebracht.
Binnenkort start men daar met het pre-productie model.

De auto wordt in 1:18 uitgebracht. 1:43 is ie alleen als kaal model beschikbaar.

Update 14 juni 2006:
90% van de sponsorbestickering is inmiddels bij de bouwer..... aanstaande vrijdag verwacht hij zn stickervel te gaan bestellen waarna het op het model kan worden aangebracht.

In de tussentijd wordt er aan gewerkt om de remaining 5% van het team bij elkaar te verzamelen. De overige 5% zijn door de organisatie ter beschikking gesteld en zullen vanaf foto moeten worden vervaardigd.

De laatste dagen heb ik een aantal keren contact gehad met t team en AutoArt. De complete livery moest worden aangeleverd... en compleet worden gemaakt. Het blijft leuk om te zien dat iedereen enthousiast is en vooral ook blijft om dit project tot een goed einde te gaan brengen.

Update 7 juli 2006:
Nadat ik van de week nog enkele malen met het team en de bouwer heb gemaild ben ik erachter gekomen dat vandaag het Prototype klaar zal zijn.....

Update 14 juli 2006:
Heren,

Trots, heel erg trots ben ik vandaag om jullie de eerste fotos te kunnen tonen van een schitterend vervaardigd model naar het voorbeeld van de Rudolph raceauto......

Toen ik de fotos zag werd ik er even helemaal stil van, hoop dat jullie hetzelfde ervaren..... (al ligt het verhaal voor mij iets dichterbij dan voor jullie)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vanavond zal ik wat vergelijkende fotos plaatsen.

Binnenkort krijg ik iig nog betere fotos dan dit... en over een poosje hoop ik het model in mn handen te kunnen houden.
Ik vind m schitterend, maar aan de andere kant ben ik wel bevooroordeeld...... :D :drool:

De eerste Competition Coupe in Race livery!
Ineens doet Sealed body er niet zoveel meer toe. :wink:

Edit:
Vergelijkende foto's geplaatst. Zoals jullie zien ontbreken er vooral aan de onderkant nog een aantal decals. Deze zijn bekend, maar door een probleem met de decalprinter nog niet gemaakt.
Verder valt mij op dat bepaalde delen (de door de Belcar organisatie afgegeven decals) zoals de nummerplaat een beetje te klein lijken.
Helaas zit ik nu achter een laptop zonder goede fotoprogrammatuur, anders had ik iets betere fotos kunnen plaatsen zodat ook gelijk de goede raceversie had gehad.

Een paar kanttekeningen...

Dit is pas een proto, de decals hebben niet de kwaliteit van het eindproduct....
Het eindproduct zal hoogwaardige dunne decals krijgen, en ook meer dan er nu op zitten.

De decalprinter had wat last van storingen.... waardoor er nu niet alle decals op zitten die we hadden doorgegeven.

Even een detailfoto (uitgesneden uit het origineel naar 95% van het formaat...)
De echte:
Afbeelding

Op schaal:
Afbeelding
Een erg mooi detail waarvan ik mezelf afvroeg of dit realiseerbaar zou zijn.... op ieder stukje een decal.

Update 19 juli 2006:
Vanmiddag kreeg ik van de teameigenaar te horen dat hij het model zo mooi vond dat het productiemodel er ook zal komen.

Update 20 juli 2006:
Inmiddels wordt er hard gewerkt aan de laatste details....

De auto's zullen worden geleverd in hun originele verpakking, als Plain model.... (misschien wel met Rudolph Sticker).

Met origineel certificaat voor de plain versie....
En, met eigen certificaat (incl nieuw nummer).

Ik ga kijken of ik achteraf kan bepalen welke nummers in deze serie zijn opgenomen. Zal lastig worden......

Update 27 augustus 2006:

Vandaag heb ik de eerste fotos ontvangen van de geproduceerde auto.....
Trommelroffeltje........

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Conclusie....
De auto is verbeterd ten opzichte van het prototype. Dit is vooral te zien aan de Rudolph logo's op de zijkant. Deze zijn beter van schaal. Daarnaast zijn er ontzettend veel details toegevoegd zoals alle miniscule pijltjes naar de belangrijke punten op het bodywork.

Update 29 september 2006:

We zijn bijna een maand verder, een maand waarin de modelbouwer hard heeft gewerkt om de commentaren te verwerken in een 3e sample, voordat wordt gestart met de productie.

T lijkt erop dat ie inmiddels goed is geslaagd!
Een nauwkeurigere vergelijking moet ik nog maken.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Nu ga ik eerst weer even terugbladeren, en edit daarna ons commentaar en de vergelijkende fotos erin.
:dance:

Er is nog een enkel schoonheidsfoutje, maar die vormt geen belemmering voor de productie.
Daarnaast lijkt er iets met de koplamp gebeurd tijdens de demontage, dit zal eenvoudig te verhelpen zijn.

Update 2 oktober 2006:
Nog een paar fotos die me door AutoArt werden opgestuurd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mooi he?

Update 3 december 2006:

Gisteren heb ik het Rudolph model thuisgestuurd gekregen om m te promoten bij enkele modelauto shops.

Mijn model heeft certificaat nummer 001 van 100!

Zonet maar even wat fotos gemaakt.......

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

T resultaat mag er zijn!

Reserveringen:
- ViperBaz (medeverzamelaar uit UK)
- Bracer
- Vincent
- Stygianmax
- Bart
- Markopolo
- Wouter
- Fish88
- rsh_scuderia
- Special Models
- boerke04
- InjectTheVenom (via Viperclub)
- Kep Right (via Viperclub)
- Andrew/USPWR (via Viperclub)
- Kurt (via Viperclub)
- DMR
Laatst gewijzigd door ViperArry op zo 03 dec 2006 14:58, 11 keer totaal gewijzigd.
Bracer

Bericht door Bracer »

Zoals je al had vernomen vind ik dit een super idee :thump_up:
Hopelijk komen we er ergens mee.
Het grootste probleem lijken de decalls maar als ik de wagen zo bekijk zal er ook een andere spoiler vervaardigd moeten worden, de lipjes aan de buitenkant van de neus van de auto en de achterste velgen verschillen eveneens.
Maar er is iig al medewerking van 1 kant :D hopelijk zijn ze bij US carworld net zo behulpzaam :mrgreen:
Afbeelding
ViperArry

Bericht door ViperArry »

Net weer gesproken met Roger Grouwels van het team. Hij was net zo enthousiast als ik over de mogelijkheden.

Nu moeten we zien de mogelijkheden om te zetten in iets concreets.

- Spoor naar AutoArt staat uit, afwachten wanneer er reactie komt.
Is er eventueel nog iets te regelen via de nederlandse importeur?
Ik ben al bezig om de livery compleet aan te kunnen leveren, Rudolph Racing zal hieraan ook zijn medewerking verlenen.
Bij welke importeur moeten we zijn om dit aan te kaarten?

- Plan B, zelf of door een gerenommeerd bedrijf in kleine serie laten vervaardigen.

Om Plan B ook alvast te starten heb ik jullie hulp nodig. Waar kloppen we aan om een kleine serie (150-500) te laten vervaardigen.

Zelf maken? Het grote voorbeeld voor dit project vormde het topic over de Lammertink Porsche. Alleen lees ik overal dat decals laten maken een vrij langdurige en prijzige geschiedenis is.

@Bracer,
Tja, spoilers en spul....... das lastig denk ik. AutoArt maakt volgens mij meer universele onderdelen zodat ze 1 basismodel voor veel varianten kunnen gebruiken.
Ik heb gezien dat AA een raceversie gepland heeft staan 6000 stuks, livery nog onbekend. Ik ga voor deze livery! :D
Jos
Schaal: 1:43

Bericht door Jos »

de decals zijn bijna allemaal wit, dat is de lastigste kleur helaas omdat een gewone printer dit niet print.
ViperArry

Bericht door ViperArry »

Hmm, das dan wel weer iets lastiger.....

Toegevoegd na 6 uren 37 minuten:

De zoektocht naar de (on)mogelijkheden voor de witte decals is gestart.

Wat heb je nodig:

- Doorzichtig decal papier en een printer die wit drukt, printers printen normaal gesproken géén wit. Maar overal is een oplossing voor te vinden.

Als het AutoArt spoor doodloopt moet t mogelijk zijn om via een drukker iets te regelen. :D
autofreakie
Contacteer:

Bericht door autofreakie »

:thump_up: Vind echt knap wat je wilt doen. Maar zelf zou ik hier nooit aanbeginnen. Dus heb veel respect dat jij het wel doet. Voor de rest veel succes !! :wink:
Renault, Drive The Change !
Bart
Contacteer:

Bericht door Bart »

Inderdaad een leuk project. Zelf heb ik dit in samenwerking met Matt ook gedaan. Er zijn een paar dingen waar je aan moet denken:

- Zorg ervoor dat je bij het team mag langskomen. Je gezicht laten zien is het allerbelangrijkste. Heb ik zelf ondervonden. Hierdoor worden contacten veel makkelijker gelegd, en houdt je er soms leuke dingen aan over.

- Zorg ervoor dat alle stickers die gemaakt moeten worden, als digitaal formaat aangeleverd worden. Dit maakt het bewerken makkelijker, en de kwaliteit is vele malen hoger.

- Stel vast welke uitvoering het moet worden. Vaak is bij de ene wedstrijd hele kleine verschillen in bestickering zichtbaar.

- Kijk vooral eens in de KB naar de topics over het maken van decals e.d. Hier is een heleboel info uit te halen.

- Mocht je er niet uit komen, laat het mij dan maar weten. Heb in het DSC diverse contacten zitten die je misschien verder kunnen helpen hierbij.

Toegevoegd na 5 minuten:
ViperArry schreef: De zoektocht naar de (on)mogelijkheden voor de witte decals is gestart.

Wat heb je nodig:

- Doorzichtig decal papier en een printer die wit drukt, printers printen normaal gesproken géén wit. Maar overal is een oplossing voor te vinden.

Als het AutoArt spoor doodloopt moet t mogelijk zijn om via een drukker iets te regelen. :D
Fout!! Wit papier moet je gebruiken. Hierop maak je met een dunne zwarte omlijning de grootte die het moet worden.

Je tekent dus op schaal in een programma de juiste afmeting. Hierna voeg je eventueel tekst en plaatjes toe, en drukt dit op wit af. Dit werkt het makkelijkst en het voordeligst.
Ik weet dat er een aantal mensen zijn die witte decals kunnen maken, maar dat is ontzettend kostbaar. Als je dan kijkt wat de ombouw gekost heeft schrik je je dood.

Matt en ik hebben namelijk een prijsberekening gemaakt voor de Lammertink Porsche.
Voor de medewerkers e.d. zou het rond de 115 euro gaan kosten per stuk!!
Dan heb je nog niet daarbij je winst. Denk hier ook aan!
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

ViperArry schreef:Wat heb je nodig:

Ik heb je topic eens bekeken,.....en als je dit lukt heb je eeuwige roem, en mijn oneindige adoratie. :worshippy:
Ik wil echt niet negatief overkomen, en zoals je al zegt is overal een oplossing voor te vinden, maar vrees toch dat het kostenplaatje onoverkomelijk zal zijn. Zoals eerder vermeld zitten er verschillende velgen onder en moeten enkele onderdelen aan de auto aangepast worden. Dit valt allemaal te doen.
Het grote probleem zal echter de decals worden. Een drukker inschakelen heeft alleen zin als het om vele honderden exemplaren gaat (gezien de startkosten van zo'n druk). Ik heb samen met Bart de "Lammertink Porsche" onder handen genomen, maar ook hier bleek het totale kostenplaatje voor een grotere oplage (gezien het werk dat er al aan 1 zo'n model is.) ook niet interessant voor het Lammertink team.

Neem echt van me aan,.....de decals gaan dit project de nek omdraaien.

Maar vooralsnog,....ik zal dit project met meer dan grote belangstelling volgen.
En laat je vooral niet door mij ontmoedigen. :thump_up:
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
ViperArry

Bericht door ViperArry »

Heren,

Als er iemand respect verdient, dan zijn jullie het wel..... jullie hebben tenslotte al laten zien dat ombouwen mogelijk is.
Ongelovelijk dat die paar decals zoveel geld kosten.... dat is iets wat ik niet had verwacht.

T idee kwam vrij snel nadat ik hier wat dingen had gezien...... en omdat een uniek exemplaar in je verzameling altijd bijzonder is.

Over t idee,
Aanpassingen aan de auto. Totnutoe heb ik alleen de 1:1 versie in het echt gezien. Ik weet dus nog niet in hoeverre de AutoArt versie veel verschilt van het voorbeeld.
Wat dat betreft, ik denk dat de spoiler redelijk goed zit.... alleen de ondersteuning is anders.
De velgen kunnen inderdaad een probleem worden, maar afhankelijk of Rudolph Racing ook races met die set heeft gereden, zouden deze er mogelijk onder kunnen blijven zitten.

De decals zullen inderdaad het grootste probleem worden. Vandaar dat ik al diep aan het nadenken ben hoe dit probleem goed en vooral ook redelijk goedkoop opgelost kan worden.
Wit papier is een mogelijkheid (resultaat is dan waarschijnlijk wel dat je alle witte delen los zult moeten plakken....letter voor letter), vandaar dat ik zelf aan een heldere decal met witte inkt dacht.
Maar, omdat dit spontane idee zomaar kwam, en ik voor de rest (behalve vliegtuigen enzo... t standaard spul) nog geen ervaring heb met het vanaf scratch opbouwen van decals stel ik jullie tips erg op prijs.

Ik hoop echt dat t wat wordt. Ik probeer vooralsnog alle stukjes alvast bij elkaar te verzamelen. Wellicht dat met wat aanmoeding het balletje bij het team gaat rollen en ze wellicht zelf iets regelen met AutoArt. :)

We zullen zien hoever we ermee gaan komen. Het enthousiasme is er in ieder geval.

Bedankt voor jullie goede reacties!
ViperArry

Bericht door ViperArry »

Update:

Na diverse telefoongesprekken met het team en contact met AutoArt heeft AA het volgende voorstel gedaan....

Als het team 1000 modellen afneemt wil AutoArt ze fabriceren voor XX euro per stuk. Een nette prijs, alleen is de hoeveelheid een beetje heel erg groot.
Een hoeveelheid die natuurlijk ver buiten de vraag en mogelijkheden van het team ligt. Waarmee plan A zeer zeer waarschijnlijk afvalt.

Op zich wel cool dat men uberhaupt reageert op een dergelijk idee.... maar door de hoeveelheid jammergenoeg niet haalbaar.

Verder met plan B. :D
Laatst gewijzigd door ViperArry op vr 18 aug 2006 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

:think: 1000 stuks zal toch wel haalbaar zijn vooral als je een beetje gaat lobby'en op diverse andere fora :mrgreen:
ViperArry

Bericht door ViperArry »

Haha..... en dan zeker ook nog even zelf voorschieten.......... :santa:

Hoeveel leden hebben we hier? :wink:
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Kan voor het team wel een aantrekkelijke winst opleveren auto kopen voor 45 euro en verkopen voor bijvoorbeeld 65 euro. Tel uit je winst :mrgreen:
ViperArry

Bericht door ViperArry »

Tja, maar wat kost het om een team te runnen?

Een team runnen is 1, een modelautozaak erop na houden is iets heel anders....... :D
1:18 24/7
Schaal: 1:18

Bericht door 1:18 24/7 »

Vreem die reactie van AA, ze hebben namelijk bij race livery staan dat dat 'to be advised' is. Waarschijnlijk hebben ze dus ondertussen daar al een beslissing over genomen, anders konden ze namelijk met deze suggestie aan de gang gaan...
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
Plaats reactie