Ik heb dit hele topic samengesteld uit ik denk wel 10 of 20 verschillende topic, daarom ben ik zo kort door de bocht over dit gegeven. Nog voordat je op dit forum actief was zijn hier mega veel topic, posten en wat dan niet meer aan vooraf gegaan, en ja ik zeg waar het op staat. Ik trek niet gauw mijn lippen van elkaar, maar in sommige gevallen vind ik toch dat er enorm moeilijk gedaan wordt, er wordt hier een hoop lucht verplaatst maar verder ook niks. Ik heb wel eens gezegd dat je dan paal en perk moet stellen en dan maar geen 1:18's van AA moet gaan kopen met zijn alle, maar dat gebeurd toch niet omdat het overgrote deel ze toch wel gaat kopen.
En ik ben benieuwd hoeveel mensjes er straks een 1:18 AA gaat kopen van 140 euri+ omdat de deuren open kunnen voor een gewone race uitvoering.
Dan mag ik de zeikerd zijn, ik zie namelijk veel dingen gewoon zwart/wit (thats me!)
Ben het helemaal met Polo eens. Er wordt begonnen met een discussie over de argumenten van AutoArt om sealed bodies te gaan produceren.
Zelfs
nadat er een uitvoerige uitleg door AutoArt wordt geplaatst gaat de discussie over de juistheid van die argumenten gewoon door.
Een Minichamps 1:43 model kostte vroeger rond de 35 gulden, tegenwoordig rond de 40 Euro
Een Solido 1:43 model kostte vroeger rond de 15 gulden, nu rond de 13 Euro
Alle modelautofabrikanten hebben te maken met enorme kostenstijgingen, als medewerker van een staalverwerkend bedrijf weet ik bijv. dat het ruwe materiaal staal de laatste paar jaar bijna verdubbeld is in prijs. Modelautos worden weliswaar niet van puur staal gemaakt, maar ook voor een legering als Zamac heb je staal als grondstof nodig....
AutoArt is één van de merken die
altijd onder vuur ligt omtrent hun vertragingen waar het op uitbrengen van beloofde nieuwe modellen aankomt.
Men probeert een breed programma te voeren met voor elk wat wils, het is dus een goed streven om de ontwikkelingstijd per model te proberen terug te dringen. Dit zou ze op langere termijn in staat moeten stellen hun beloftes na te komen.
Er zal bij AutoArt echt wel een groepje wijze mannen zitten die de bedrijfsfilosofie dicteren. En zij zullen echt wel lang over de bedrijfs-economische argumenten hebben nagedacht voordat ze tot dit besluit zijn gekomen.
Mijn conclusie:
Waarom oeverloos doorgaan met het in twijfel trekken van de argumenten die AutoArt zelf geeft voor hun beslissing. Accepteer hun keuze en beslis gewoon voor jezelf of je de modellen blijft kopen of juist niet.
Op die manier ziet AutoArt over een jaartje (of twee) vanzelf of ze de goede beslissing hebben genomen...
Sealed bodies schoppen kont