Ik ben op zoek naar verf voor een modelletje met als kleur aanduiding carbon.
Nu weet ik niet welke leur ik hier voor moet gaan gebruiken..
Nu wilde ik graag weten of iemand weet of er verf is in die kleur en wat dan het nummer en merk is.
Carbon Verf
- Special Models
Carbon Verf
Verzamelen is de kunst van het kopen
- autofreakie
- Schaal: 1:43
- Contacteer:
- Special Models
Klopt.......Opel-DTM schreef:Er is toch ook van die folie te koop... speciaal voor modelbouw...
Herinner ik me van een topic van Matt...
Maar ik ben bezig met een 1/43 kit van Kox en daar moet het interieur carbon gespoten wrden en de rolbeugels mat zwart.
Nou denk ik dat oor 1/43 folie geen optie is

Verzamelen is de kunst van het kopen
- autofreakie
- Schaal: 1:43
- Contacteer:
Ik zou het interieur zijdeglans zwart spuiten, eventueel een tikje grijs (antraciet).
Met decals of verftechnieken kom je er niet, maar dat is op 1:43 geen ramp. De koolstofweefsels die in de racerij gebruikt worden hebben 5 draden per cm, dus 2mm. Op 1:43 kom je dus op een fijnheid van 2/43 =0,04 mm per koolstofbundeltje. Dat is niet meer te schilderen.
Bovendien, als je 3 passen van een stuk koolstof gaat staan, zie je de afzonderlijke filamenten ook niet meer. (ik heb een blank-koolstof boot gehad, en dat viel de meeste mensen ook niet op. Veel mensen zagen het gewoon als een antracietkleurige boot....)
Met decals of verftechnieken kom je er niet, maar dat is op 1:43 geen ramp. De koolstofweefsels die in de racerij gebruikt worden hebben 5 draden per cm, dus 2mm. Op 1:43 kom je dus op een fijnheid van 2/43 =0,04 mm per koolstofbundeltje. Dat is niet meer te schilderen.
Bovendien, als je 3 passen van een stuk koolstof gaat staan, zie je de afzonderlijke filamenten ook niet meer. (ik heb een blank-koolstof boot gehad, en dat viel de meeste mensen ook niet op. Veel mensen zagen het gewoon als een antracietkleurige boot....)