Nieuwe posttarieven per 1 juni
Nieuwe posttarieven per 1 juni
ik krijg net de nieuwe posttarieven onder ogen en tot mijn verbazing is de prijs van een standaard paket binnen nederland verhoogd naar €6,20 !
Ik ben er niet blij mee en ik denk de andere verzamelaars en partners ook niet :s
Ik ben er niet blij mee en ik denk de andere verzamelaars en partners ook niet :s
- Donkervoort
- Markopolo
- Forumbestuur
- Schaal: 1:43
- Contacteer:
Ik kijk er toch niet zo heel raar van op, alles wordt in prijs verhoogd, en die TPG/TNT bussies rijden niet op water, ik had het al veel eerder verwacht eigenlijk, nu moet ik wel zeggen dat € 0,70 best een hoop doekoe is, maar TNT wil er gewoon een slaatje uitslaan, ik sta vaak met de boss van de Bruna/TPG postoffice te praten en sinds Marktplaats, Speurders, eBay erg in trek zijn bij het surfend publiek is het verzenden van pakketjes behoorlijk omhoog gegaan, dus ook zij willen een graantje meepikken.
- Jolly Club
Meer pakketjes betekent ook dat ze meer vracht hebben te vervoeren, daarvoor is meer capaciteit vereist, dus meer busjes / meer trailerzendingen en niet te vergeten grotere fietstassen, dat kost ook allemaal geld.sinds Marktplaats, Speurders, eBay erg in trek zijn bij het surfend publiek is het verzenden van pakketjes behoorlijk omhoog gegaan, dus ook zij willen een graantje meepikken.

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
het is de vraag of de prijsverhoging met elasticiteiten* te maken heeft of met doorberekenen van hogere kosten.
*elasticiteit = hoeveel het aantal verstuurde paketjes veranderd wanneer de prijs met 1 % veranderd gaat. Wanneer het aantal paketten met minder dan 1% daalt wanneer de prijs met 1% omhoog gaat is het voordelig voor TNT om de prijs te verhogen.
*elasticiteit = hoeveel het aantal verstuurde paketjes veranderd wanneer de prijs met 1 % veranderd gaat. Wanneer het aantal paketten met minder dan 1% daalt wanneer de prijs met 1% omhoog gaat is het voordelig voor TNT om de prijs te verhogen.
standaard tarieven naar buitenland zijn niet veranderd, kost geen 4,90 overigens, maar 2,85 (<250g), 4,25 (250-500g) of 7,70 (500-2000g)Donkervoort schreef:Ben benieuwd of het tarief naar Belgie verzenden óók omhoog gaat. Dat kost nu (maar!!!) 4,90!
Niet te vergeten de kosten van de ombouwkosten van de busjes naar TNT en de complete nieuwe garderobe voor de toekomstige TNT-, nu TPG-werknemers. (Van rood naar oranje, wat een compleet onnodige veranderingJolly Club schreef:Meer pakketjes betekent ook dat ze meer vracht hebben te vervoeren, daarvoor is meer capaciteit vereist, dus meer busjes / meer trailerzendingen en niet te vergeten grotere fietstassen, dat kost ook allemaal geld.

Alsjeblieft hou op man, heb net vorige week mn economie examen gehad.Jos schreef:het is de vraag of de prijsverhoging met elasticiteiten* te maken heeft of met doorberekenen van hogere kosten.

- 1:18 24/7
- Schaal: 1:18
Zijn er voor binnen Nederland eigenlijk ook alternatieven voor verzenden met de TPG?
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.

flickr op!

flickr op!
-
- Moderator
- Schaal: 1:18
- Jolly Club
Alternatief:
Ik heb vandaag via http://www.buynsend.nl/welcome.do een pakketje verstuurd. Is wel wat duurder als TNT (v.a. 7,50) maar voordeel hiervan is dat ze je pakketje thuis komen halen (sommige tijden tegen meerprijs) maar het scheelt je wel een ritje naar het postkantoor (geen benzine, parkeerkosten etc.)
Als je je eerste pakketje via hun laat versturen via: http://www.gratispakjeversturen.nl/ dan is het de eerste keer zelfs gratis
Bezorgingen gaan via Selectvracht (die huisvrouwen in hun privéauto'tjes)
Ik heb vandaag via http://www.buynsend.nl/welcome.do een pakketje verstuurd. Is wel wat duurder als TNT (v.a. 7,50) maar voordeel hiervan is dat ze je pakketje thuis komen halen (sommige tijden tegen meerprijs) maar het scheelt je wel een ritje naar het postkantoor (geen benzine, parkeerkosten etc.)
Als je je eerste pakketje via hun laat versturen via: http://www.gratispakjeversturen.nl/ dan is het de eerste keer zelfs gratis

Bezorgingen gaan via Selectvracht (die huisvrouwen in hun privéauto'tjes)

94x Verstappen: 30x 1:18/4x 1:24/1 x 1:32/57x 1:43/2x 1:64 en nog een paar te gaan....
- Sk0da-Freak