Nieuwe posttarieven per 1 juni

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
Jos
Schaal: 1:43

Nieuwe posttarieven per 1 juni

Bericht door Jos »

ik krijg net de nieuwe posttarieven onder ogen en tot mijn verbazing is de prijs van een standaard paket binnen nederland verhoogd naar €6,20 !

Ik ben er niet blij mee en ik denk de andere verzamelaars en partners ook niet :s
Donkervoort

Bericht door Donkervoort »

What the ....

Het wordt er niet beter op na de fusie met TNT. :thump_down:

Ben benieuwd of het tarief naar Belgie verzenden óók omhoog gaat. Dat kost nu (maar!!!) 4,90!
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Ik kijk er toch niet zo heel raar van op, alles wordt in prijs verhoogd, en die TPG/TNT bussies rijden niet op water, ik had het al veel eerder verwacht eigenlijk, nu moet ik wel zeggen dat € 0,70 best een hoop doekoe is, maar TNT wil er gewoon een slaatje uitslaan, ik sta vaak met de boss van de Bruna/TPG postoffice te praten en sinds Marktplaats, Speurders, eBay erg in trek zijn bij het surfend publiek is het verzenden van pakketjes behoorlijk omhoog gegaan, dus ook zij willen een graantje meepikken.
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

sinds Marktplaats, Speurders, eBay erg in trek zijn bij het surfend publiek is het verzenden van pakketjes behoorlijk omhoog gegaan, dus ook zij willen een graantje meepikken.
Meer pakketjes betekent ook dat ze meer vracht hebben te vervoeren, daarvoor is meer capaciteit vereist, dus meer busjes / meer trailerzendingen en niet te vergeten grotere fietstassen, dat kost ook allemaal geld. :shifty:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Jos

Bericht door Jos »

het is de vraag of de prijsverhoging met elasticiteiten* te maken heeft of met doorberekenen van hogere kosten.

*elasticiteit = hoeveel het aantal verstuurde paketjes veranderd wanneer de prijs met 1 % veranderd gaat. Wanneer het aantal paketten met minder dan 1% daalt wanneer de prijs met 1% omhoog gaat is het voordelig voor TNT om de prijs te verhogen.
Donkervoort schreef:Ben benieuwd of het tarief naar Belgie verzenden óók omhoog gaat. Dat kost nu (maar!!!) 4,90!
standaard tarieven naar buitenland zijn niet veranderd, kost geen 4,90 overigens, maar 2,85 (<250g), 4,25 (250-500g) of 7,70 (500-2000g)
CARROS

Bericht door CARROS »

Jolly Club schreef:Meer pakketjes betekent ook dat ze meer vracht hebben te vervoeren, daarvoor is meer capaciteit vereist, dus meer busjes / meer trailerzendingen en niet te vergeten grotere fietstassen, dat kost ook allemaal geld. :shifty:
Niet te vergeten de kosten van de ombouwkosten van de busjes naar TNT en de complete nieuwe garderobe voor de toekomstige TNT-, nu TPG-werknemers. (Van rood naar oranje, wat een compleet onnodige verandering :doh: )
Jos schreef:het is de vraag of de prijsverhoging met elasticiteiten* te maken heeft of met doorberekenen van hogere kosten.

*elasticiteit = hoeveel het aantal verstuurde paketjes veranderd wanneer de prijs met 1 % veranderd gaat. Wanneer het aantal paketten met minder dan 1% daalt wanneer de prijs met 1% omhoog gaat is het voordelig voor TNT om de prijs te verhogen.
Alsjeblieft hou op man, heb net vorige week mn economie examen gehad.
Afbeelding
1:18 24/7
Schaal: 1:18

Bericht door 1:18 24/7 »

Zijn er voor binnen Nederland eigenlijk ook alternatieven voor verzenden met de TPG?
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

DHL, UPS of de postduif
Jos

Bericht door Jos »

en die zijn allemaal duurder, zijn niet gericht op particulieren.. Nog even en het wordt voor mij interessant om vanuit Duitsland te gaan versturen..
Kale
Schaal: 1:64

Bericht door Kale »

€6,20 WAARDELOOS!!!!!!!!!!!! :thump_down: :thump_down:
Greetz, Kale
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

We laten ons door modellenboertjes op de mouw spelden dat modellen 30% duurder moeten worden, en nu gaan we hier zitten mauwen over 70 cent verhoging van de verzendkosten :?: :shock:

Hup..stelletje Hollanders :mrgreen:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
JoostV6
Contacteer:

Bericht door JoostV6 »

Alternatief:

Ik heb vandaag via http://www.buynsend.nl/welcome.do een pakketje verstuurd. Is wel wat duurder als TNT (v.a. 7,50) maar voordeel hiervan is dat ze je pakketje thuis komen halen (sommige tijden tegen meerprijs) maar het scheelt je wel een ritje naar het postkantoor (geen benzine, parkeerkosten etc.)

Als je je eerste pakketje via hun laat versturen via: http://www.gratispakjeversturen.nl/ dan is het de eerste keer zelfs gratis :thump_up:

Bezorgingen gaan via Selectvracht (die huisvrouwen in hun privéauto'tjes)
Afbeelding
94x Verstappen: 30x 1:18/4x 1:24/1 x 1:32/57x 1:43/2x 1:64 en nog een paar te gaan....
Opel-DTM

Bericht door Opel-DTM »

UPS is overigens ook voor particulieren...

Alleen mijn ervaring is dat je het dan wel extreem goed moet inpakken.
Dat een pakje een keer valt.. oke kan gebeuren... ik heb er gewerkt, en pakjes vallen daar nooit... er wordt nl express mee gesmeten :wink:
Wim83
Contacteer:

Bericht door Wim83 »

In België zijn de tarieven ook net veranderd

vroeger kon je iets verzenden naar NL voor 8 euro ofzo.

Nu NL: "tot 5 kg: 13 euro" (of het nu 1 of 2 kg is...)
Rest van de EU: "tot 5 kg: 26 euro"
Sk0da-Freak

Bericht door Sk0da-Freak »

wtf expres gooien met pakjes :shock:

zijn ze gek ofzo
verzamelaar van alle schalen skoda
Plaats reactie