Op de Eend heb ik de kleuren van mijn echte Eend gebaseerd. Alleen mijn Echte Eend heeft wat helderdere kleuren (= mooier). De Eend is in schaal 1:17, de caravan (een Erba Puck) in 1:18. Overigens, het zijn echt 2 verschillende foto's.

Hier dezelfde caravan, maar dan met een Eend in de juiste schaal. De Eend is een model van de Eend die geprepareerd is voor de rally Parijs-Persepolis-Parijs uit 1971 (afstand: 13500km). Ik heb juist deze Eend er voor gezet omdat die vast (weet ik dus niet zeker) een zwaardere motor heeft en dus meer geschikt is om die caravan te trekken. Dit is namelijk een 'ribbelkapEend' en die hadden lichte(re) motoren dan de laatste Eenden (die hadden een 602cc motor met 33pk). Ik weet de exacte getallen even niet, maar ik kan, indien er interesse in is, wel eens uitvinden wat die zijn.

Dit is een speelgoedauto (geen model) naar een Eend die in 1978 mee deed aan de Raid Afrique. Ik weet niets van deze rally of deze Eend. Wel weet ik dat op deze foto alles mooier lijkt dan het is ...

... want hij ligt een beetje uit elkaar

Van rechts naar links: een 2-euro muntstuk (echt, geen vergrote versie, niet nagemaakt, niet mee geklooid), een fout model van een Charleston Eend in 1:87 (Citroën heeft nooit een 2cv in deze kleurstelling uitgebracht) en een zelfgebouwd Dübener Ei in schaal 1:87. Niet een perfect model, het is namelijk van oud papier, een paar spelden en heel veel lijm gebouwd. De kleur grijs is velgenspray, de zwarte lijntjes CD-marker en het witte is Heller modelautoverf. De wielen kunnen overigens echt draaien, de trekstang is van ijzerdraad. Het hele model (inclusief trekstang) is 2,5 cm lang.
Misschien moest ik de foto's maar eens oppoetsen met 1 of ander programmatje ... Iemand tips?
edit: geen van alle Eenden heeft een trekhaak, ik heb wel een trekhaak gekregen bij de Puck, maar die zit er nog niet onder, hij past niet goed. Voor de 1:87 Eend heb ik wel een trekhaak die past. Gemaakt van ijzerdraad en die kan met een plakbandje vastgezet worden. Ik was/ben em alleen een beetje kwijt. Het ding is ook gigantisch groot, dus de onderkant is na montage alvast niet meer om aan te zien.