Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik ga, naar goeie gewoonte, morgen kijken. Ik hoop dat het net als 2 jaar geleden schitterend weer is. Vorig jaar heb ik het gemist dus ik kan niet wachten om de Astons eens in levende lijve te zien. Zo ook de C6r en de Spyker...en natuurlijk de Ferrari's he )...ik ga geen oog dicht doen van spanning deze nacht, voel het nu al.
Gilles schreef:Neem maar ne grote paraplu mee want met francorchamps
weet je nooit
...behalve dat het zal gaan regenen!
Ik zou ook heel graag gaan kijken, maar ik zie een beetje op tegen de afstand en het hele 24uurs gebeuren. Ik ben in mei nog wel naar de 1000km LMES geweest, dat duurde 6 uur en daarna was ik toch behoorlijk murw.
Ik zal het evenement wel via internet proberen te volgen, dus foto's zijn altijd welkom!
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
autosport.nl schreef:De nieuwe Porsche 911 GT3 RSR beleeft a.s. weekend tijdens de 24 Uren van Spa-Francorchamps zijn debuut. Porsche heeft voor de Endurance-klassieker twee auto's ingeschreven.
Wereldpremiere 911GT3 RSR op Spa
Voor de 24 Uren van Spa heeft het team van Olaf Manthey twee gloed nieuwe Porsche 911 GT-RSR ingeschreven voor de volgende combinaties; startnummer 111 wordt bemand door Timo Bernhard, Marc Lieb en Pedro Lamy. Startnummer 197 wordt bestuurd door Lucas Luhr, Sascha Maassen en Marcel Tiemann.
De 24 Uren van Spa wordt door het team van Olaf Mantey en Porsche als een test beschouwd. De auto komt na Spa dit seizoen niet meer in actie. De auto is ingedeeld in de klasse van de nationale GT'S, de z.g. Groep 2(Belcar).Vanaf 2007 is de nieuwe 911 GT3 RSR voor privéteams te koop. Deze teams wonnen vanaf 2001 in Spa steeds hun klasse en in 2003 boekte Porsche zelfs de algemene overwinning. Zoals bekend boekte de 991 GT3 een record aantal overwinningen in de ALMS, LMES, Langstreckenpokal, Daytona, Sebring, Le Mans en de Nürburgring.
De nieuwe 911GT3 RS is zodanig geconstruceerd, dat hij geschikt is voor het ACO-Le Mans reglement, FIA GT, IMSA, VLN. Volgens de FIA specificaties beschikt de nieuwe 911 GT3 RS over een miniumgewicht van 1225 kg, terwijl zijn voorganger over 1125 kg beschikte. Ook de velgen zijn naar 14 inch vergroot. Er mag 34 kilo ballast in het voertuig geplaatst worden om het zwaartepunt van de auto te verbeteren.
De 911GT3 RSR is uitgerust met een 3,8L Motor die ongeveer 485 pk. levert. Tevens maakt men gebruik van de vertrouwde sequentiële zesbak, terwijl in 2007 de bak van de ALMS-Spyder RS gebruikt gaat worden.
Mooie wagens in de GT2, eindelijk een vervanger voor die 911 die oude versie begon erg saai te worden. De porsche ziet er nu wel beter uit dan het bouwpakket dat tijdens de testdag reed. Vind alleen nog steeds deze mooier
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Zalige dag, ik heb me super geamuseerd. Zoals 2 jaar geleden zijn we met de fiets (op een aanhangwagentje) naar daar gereden om daar rond te rijden met de fiets. Vermoeiend maar zeer aangenaam. Het was wel laat (2u) toen ik in mijn bedje lag en dan om 6u30 op doet pijn, maar het was het meer dan waard. Foto's ben ik "as we speak" aan het afhalen van mijn camera en als er goede tussen zitten post ik er wel een paar.
We hebben heel eventjes regen gehad, maar net genoeg om de regenjas boven te halen .