Discussie/voorstel plaatsing foto's

Op- en/of aanmerkingen op dit forum kun je hier kwijt. Als je een leuke idee voor dit forum hebt dan horen we dat ook graag en hier plaatsen we Nieuws en aankondigingen
Klachten over de forumcrew graag via het contact formulier onderaan het menu..
Ricardo
Moderator
Schaal: 1:43
Contacteer:

Discussie/voorstel plaatsing foto's

Bericht door Ricardo »

Het komt soms nog wel eens voor dat er zeer grote foto's geplaatst worden op het forum, waardoor de laadtijd van een bericht soms nog enige tijd in beslag neemt. Is het niet handig om bijvoorbeeld thumbnails te plaatsen :?: Via imageshack is dit een fluitje van een cent namelijk en neemt dus geen extra tijd in beslag.

Voorbeeld:

Afbeelding
Direct link to image
Afbeelding
Thumbnail for forums (1)
Reacties zijn welkom :mrgreen:
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Het probleem met imageschack is voor mij de laadtijd en het feit dat mijn foto's soms 2kb te groot zijn om te uploaden.
Dan is het voor mij al te veel moeite.....
rpmobilitydesign

Bericht door rpmobilitydesign »

Ik heb eigenlijk zelden last van lange laadtijd en ik vind die thumbnails niets, moet je steeds klikken, ik wil gewoon lekker brouwsen en kijken. In mijn posts laat ik ze altijd op messageboard formaat scalen! 640x480 maximaal

Afbeelding

ps ze is nog niet helemaal af
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

We hadden ook een soort regel van dat de foto's niet groter zouden worden dan 640 x 480 dacht ik, en met behulp van een gratis progammatje ( http://www.irfanview.com/ ) kan men deze foto's zo tot het gewenste maat maken.

Maar als het te vaak voor gaat komen, dan gewoon even op de reportknop klikken en maken we van de te grote foto's gewoon URL's en dan leren ze het gauw af.

Al moet ik wel zeggen dat dit toch een moeilijk gegeven blijft, zeker omdat je niet alle foto's gaat zitten resizen, maar foto's die bv. in een privé topic geplaatst worden kunnen natuurlijk wel geresized worden :!:
fish88

Bericht door fish88 »

Ik gebruik altijd protobucket dus liever niet. Ik verklein ze de laatste tijd altijd wel zelf zodat het naar normaal formaat gaat.
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Carfanatic
Contacteer:

Bericht door Carfanatic »

Ik heb eigenlijk zelden last van lange laadtijd en ik vind die thumbnails niets, moet je steeds klikken, ik wil gewoon lekker brouwsen en kijken. In mijn posts laat ik ze altijd op messageboard formaat scalen! 640x480 maximaal
helaas worden de pics dan wel helemaal geladen, helemaal vervelend als ze ook nog eens op een trage server staan.
Afbeelding
Tim

Bericht door Tim »

Of in de prive-collecties 1 normale foto van een nieuwe aanwinst, en dan de rest (aanvullende foto's van hetzelfde model) thumbnails? :roll:
None of us is as dumb as all of us...

My life adds up to nothing.
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Tim schreef:Of in de prive-collecties 1 normale foto van een nieuwe aanwinst, en dan de rest (aanvullende foto's van hetzelfde model) thumbnails? :roll:
Zal inderdaad ook een aardige oplossing zijn
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

thumbnails vind ik eerlijk gezegd ook niks, vind het veel leuker om er gewoon doorheen te scrollen dan elke foto open te moeten klikken.
Gewoon op een normale maat resizen en er is niks aan de hand.

Bij Fok geven ze het door middel van een blauwe balk onder je foto aan:
Deze afbeelding is 972 * 1296 pixels en 204KB groot. Het is voor veel gebruikers vervelend als je zulke grote plaatjes post. Maak je plaatje daarom wat kleiner om van deze melding af te komen.
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Zolang als de foto's niet groter zijn dan 640x480 (VOLGENS DE REGELS DUS :!: ) is het wel te doen. Zodra men hier overheen gaat en gewoon foto's plaatst van 1 - 2 MB dan wordt het al een stuk minder :thump_down:
Kale
Schaal: 1:64

Bericht door Kale »

Heeft 't forum geen ingebouwde optie om automatisch alle te grote foto's die gepost worden te resizen naar 640x480??

Ik weet dat dit op veel andere forums waar ik kom ook gebeurt!!!
Greetz, Kale
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Kale schreef:Heeft 't forum geen ingebouwde optie om automatisch alle te grote foto's die gepost worden te resizen naar 640x480??

Ik weet dat dit op veel andere forums waar ik kom ook gebeurt!!!
Yep dat heeft dit forum ook, maar de foto's nemen eerst hun originele grote aan waarna ze dan geresized worden, waardoor het aantal KB's en zelf vele met MB's gelijk blijven waardoor het nog steeds een lange laadtijd heeft.
coolpappa04

Bericht door coolpappa04 »

ik had dit probleem in het begin ook maar toen enkele leden mij erop wezen dat de foto's te groot waren los ik dit nu anders op nl door alle foto's die ik neem voor op het forum op te slagen aan een iets lagere kwaliteit ,ik heb ook een eigen map hiervoor gemaakt,bij het uploaden via image shack is er een icoon om de max groote aan te passen voor bv forums op 640 op 480,mijn foto's blijven héél scherp en toch niet te zwaar
groetjes peter
Afbeelding
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Waarschijnlijk komt dit verhaal bovendrijven na de prachtige plaatjes die TVR Freak Adriaan het web heeft opgeslingerd.

Mijn CPU raakte zo verstrikt in het laden van die foto's dat zelfs de knop <- Vorige geen soelaas meer bood...na nog een wanhopige melding dat er toch echt te weinig schijfruimte beschikbaar was om meer dan één bewerking uit te voeren heb met mijn wijsvinger de on/off knop maar even ingedrukt gehouden en ben, nadat de rookwolken vanonder mijn bureau waren opgetrokken, maar opnieuw begonnen :mrgreen:

Dus hier mijn reactie...dat topic open ik niet meer :lol: Mooie BMWs Adriaantje.....maar d'r zit een Bierstikker los op de voorspoiler :!: :doh:

On-topic:

Jammer dat de automatische resizer pas werkt als de foto's eerst helemaal geladen zijn....vooraf verkleinen is wat mij betreft dan ook geen overbodige luxe, zeker met al die hypermoderne vet-veel-piksel-cameras :!:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
volvofiel
Schaal: 1:24

Bericht door volvofiel »

thumbnails vind ik niks, als je die dingen opent komt er gelijk allemaal reclame bij en weet ik wat allemaal nog meer, en het is veel leuker om gewoon te scrollen i.p.v. steeds klikken...
Plaats reactie