F1 2006

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Curbstone Models
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

Tjaard schreef:
M. Schumacher verdient toch wel meer dan een opgave
Als 'ie niet zo stom was geweest om Heidfeld op die manier te blokken had 'ie waarschijnlijk gewoon punten kunnen halen ... volledig eigen schuld naar mijn mening.
:shock:

geloof toch dat het spelletje anders werkt... iedereen die voor je rijdt van de baan rammen is niet de bedoeling...

Heidfeld had er ook samen met Schumacher naast kunnen staan... en dan was zijn mooie derde plaats in huilen geëindigd.. en dat terwijl hij er makkelijk voorbij had gekund op andere plaatsen of bij een volgende ronde....
fish88 schreef:KIMI RAIKKONEN

MICHEAL SCHUMACHER

FERNANDO ALONSO

LOSERS :mrgreen: :mrgreen:
soms is spreken niet meer dan het verbreken van de stilte....
Jos
Schaal: 1:43

Bericht door Jos »

daaamn wat reed alonso geweldig in het begin. Het halve veld inhalen en veel sneller zijn dan wie ook op dezelfde banden. Ik baalde wel een beetje van de SC maar dat konden we wel hebben dacht ik. Helaas ging de pitstop mis, maar ervoor had ik ook al een aantal hardverzakkingen gehad dus die kon er wel bij. Ik had eigenlijk de hele race het gevoel dat t niet goed zou komen. Toen alonso eenmaal was uitgevallen kon MS kiezen, óf doorrijden met alle risico's van die (bandenschade bijv) of een pitstop waarbij hij een aantal plekjes had verloren.

Je zag dat schumi elke positie met hand en tand verdedigde, en dat is ook zijn goed recht. Echter dat kan ook in tranen eindigen. Hoe het uiteindelijk gegaan is kan niemand beoordelen want volgens mij heeft sbs er geen beelden van laten zien. Achteraf had schumacher natuurlijk gewoon dat puntje verlies moeten nemen, maar met deze uitslag kan ik ook goed leven :D
Tjaard
Contacteer:

Bericht door Tjaard »

geloof toch dat het spelletje anders werkt... iedereen die voor je rijdt van de baan rammen is niet de bedoeling...
Alhouwel het slecht te zien was, was er naar mijn mening geen sprake van rammen? Er waren nog iets van 3 ronden te gaan, dan zou ik er ook voorbij willen, zeker als Schumacher voor je rijd en je weet dat hij alles zal proberen ... je maakt mij niet wijs dat hij niet gezien had dat Heidfeld daar zat, daar is Schumacher gewoon te goed voor. Ik vind echter dat als hij niet kan winnen, hij vaak rare dingen kan uithalen ... dit was er één van.
boerke04

Bericht door boerke04 »

Tjaard schreef:
Alhouwel het slecht te zien was, was er naar mijn mening geen sprake van rammen? Er waren nog iets van 3 ronden te gaan, dan zou ik er ook voorbij willen, zeker als Schumacher voor je rijd en je weet dat hij alles zal proberen ... je maakt mij niet wijs dat hij niet gezien had dat Heidfeld daar zat, daar is Schumacher gewoon te goed voor. Ik vind echter dat als hij niet kan winnen, hij vaak rare dingen kan uithalen ... dit was er één van.
Kan me hier wel in vinden eigenlijk, maarja uiteindelijk heeft ie alleen zichzelf ermee. Ik zal er in ieder geval niet minder om slapen vannacht. Ik ben al lang blij dat we weer eens een geweldige GP hebben gezien en wat een mooie GP om je eerste overwinning te behalen :thump_up: .
Afbeelding
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

boerke04 schreef:Ik ben al lang blij dat we weer eens een geweldige GP hebben gezien en wat een mooie GP om je eerste overwinning te behalen :thump_up: .
Dat is zelfs nog een understatement,...dit was één van de mooiste GP's van de afgelopen jaren. :thump_up:
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Erikderaaf

Bericht door Erikderaaf »

Vind ik ook, van begin tot eind gekeken, is de afgelopen tijd niet meer veel voorgekomen.

Simpel om te zeggen dat alonso, schumacher en raikkonen losers zijn, het is allemaal min of meer vette pech wat ze hebben gehad. geen gekke stuuracties gezien, alleen slachtoffer van de situatie, (gladheid, race-ongeval, of een of ander falend wielmoer, monteurtje ofzo)
dat kan meerdere ook zo overkomen, fisichella heeft ook geluk gehad bij zijn inhaal-touches, centimetertje verkeerd en kon ook anders aflopen.

ik was verrast van de poolse meneer die rondreed, en scott speed die slicks ging rijden, dat het niet werkte.... mja.... maar hij probeerde het wel (wel mooi om te zien dat de eerste bocht niet goed ging, meteen effect op de auto)

Al met al best spannend, mooie inhaalacties gezien..... kan het niet wat meer regenen??
Een hele hoop Ferrari's 1:18 en een bescheiden berg Hotwheels...
hanzjepanzje

Bericht door hanzjepanzje »

In de letterlijke zin des woords zijn Schumacher, Alonso en Raikkonen natuurlijk "verliezers". Maar het is inderdaad allemaal een kwestie van pech en de resultaten van het weer en de keuzes die daardoor zijn gemaakt. Een heel erg gave race! Echt een van de betere de laatste jaren. Hoewel ik graag Schumacher op de tweede plaats had zien finishen, vind ik (als hij dan toch moet uitvallen) het een erg gaaf podium met Button's langverwachte eerste plaats. Naast de pech van zijn achterwiel had Alonso zo'n beetje de meest asburde mazzel die ik volgens mij ooit in een raceweekend heb gezien. Hij valt sinds lange tijd een keer uit en dan Schumacher ook nog...mazzelpik! Al met al een fantastische, uiterst spannende race, waarbij ik graag de uitslag iets gewijzigd zou zien. Nog 5 races te gaan, waarbij ik ervan uit ga dat Ferrari weer met twee coureurs vooraan zal staan in Turkije.
Groeten, Hans

--

F93a Alesi, F575GTC Kyosho
model1op43
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door model1op43 »

Mooie race hoor! :thump_up:

Ik was van plan alleen even de start en de eerste paar ronden te kijken. Maar toen ik zag dat de baan nat was :drool:

Weergaloze eerste ronde van Schumacher en Alonso. Beiden hadden meer verdiend want ze reden erg sterk.

Schumi was alleen iets te fanatiek de laatste ronden in het verdedigen van zijn puntjes. Natuurlijk wurmen die gasten op hun droogweer banden zich er langs op het eind, had hij beter aan toe kunnen geven dan wat er nu gebeurd is.

Alonso treft geen blaam, die reed super.
Schumacher ook, maar iets te fanatiek.
Fisichella en Massa laten zien waarom ze 2e rijder zijn :eh:
Die crash van Raikkonen was wonderlijk en zeker vermijdbaar in mijn optiek.
De la Rosa is een echte racer (maar dat wist ik al sinds Monaco jaren geleden :dance: )
En Button, ach die reed goed en profiteerde maximaal. Maar daar blijft het toch echt bij dit jaar.

Al met al een bijzonder leuke wedstrijd :thump_up:
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
Tjaard
Contacteer:

Bericht door Tjaard »

Het zal je maar gebeuren. Je maakt als jonge coureur je racedebuut in de Formule 1, haalt met de zevende plaats twee punten binnen voor je team, om later die dag te horen dat dit wordt ingetrokken wegens een mogelijke diskwalificatie. Robert Kubica kan dit scenario echter weldegelijk boven het hoofd hangen. De wagen van de BMW-rijder bleek na de race twee kilo te licht te zijn. Mochten de stewards de auto eveneens te zwaar bevinden, dan zal het zijn gevolgen hebben voor de uiteindelijke race-uitslag van de Hongaarse Grand Prix.

Michael Schumacher moest de race voortijdig opgeven maar zal dan toch een punt tegemoet kunnen zien, als gevolg van de omzetting. De Duitser moest drie ronden voor de vlag opgeven, maar heeft zich ondanks dat toch weten te klasseren als negende. Door het eventueel wegvallen van Kubica, zal Schumacher omhoog schuiven naar de achtste plaats die recht geeft op één wk-punt.

Felipe Massa, teamgenoot van Schumacher zal de zevende positie van Kubica op zijn naam krijgen, wat weer zal resulteren in een verkleind gat met Renault, dat dan nog een voorsprong van zeven punten zal hebben ten opzichte van Ferrari. De achterstand van Schumacher op rivaal Fernando Alonso zal gereduceerd worden tot tien punten.
Dat hoop ik toch echt niet ...
hanzjepanzje

Bericht door hanzjepanzje »

volgens een bekende formule 1 site wel;
Pool verliest zevende positie
Diskwalificatie treft Kubica

6-8 - De FIA heeft enkele uren na de Grand Prix van Hongarije Robert Kubica gediskwalificeerd. De Poolse BMW Sauber-coureur (zevende plaats) is zijn resultaat kwijt. Reden: een te lichte auto.

Alle bolides worden door de wedstrijdleiding na elke sessie van een Grand Prix gewogen. Het minimale gewicht is 605 kilogram. De BMW Sauber F1.06 van Kubica woog twee kilo minder. De reden hiervan moet volgens het team gezocht worden in slijtage van de banden.

Met de diskwalificatie van Kubica schuiven de Ferrari-coureurs Felipe Massa en Michael Schumacher beiden een plek op. Naar zeven en acht. Ook Tiago Monteiro, Christijan Albers, Scott Speed, Jarno Trulli en Takuma Sato winnen een positie.

De herziene uitslag:
1. Button Honda (M)
2. de la Rosa McLaren-Mercedes (M)
3. Heidfeld BMW-Sauber (M)
4. Barrichello Honda (M)
5. Coulthard Red Bull-Ferrari (M)
6. R.Schumacher Toyota (B)
7. Massa Ferrari (B)
8. M.Schumacher Ferrari (B)
9. Monteiro MF1-Toyota (B)
10. Albers MF1-Toyota (B)
11. Speed Toro Rosso-Cosworth (M)
12. Trulli Toyota (B)
13. Sato Super Aguri-Honda (B)

Prima dan voor de Ferrari's, maar kan me voorstellen dat je je punten liever haalt door te winnen.[/quote]
Groeten, Hans

--

F93a Alesi, F575GTC Kyosho
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Weergaloze eerste ronde van Schumacher en Alonso.
Tja...beiden haalden in de eerste ronde méér wagens in dan die 'levende' legende op Donington in 1993, maar jammer voor de heren zal het eerste rondje Hungaroring 2006 pas de status krijgen die het verdient als ze diep onder de groene zoden liggen 8)

*) Al zullen de Senna-fans ongetwijfeld een paar héle goede argumenten hebben waarom dat bewuste rondje véél beterder was :shifty:

Makkelijk roepen dat Schumacher, Raikonen en Alonso losers zijn...het waren wel de smaakmakers van de race. Stuk voor stuk bereid het duel aan te gaan en risico's te nemen ... moet zelfs bekennen dat Alonso nog meer indruk maakte dan Schumacher, maar die had het samen met Massa redelijk lastig met het rubber volgens mij...

Het absolute dieptepunt in deze race vond ik Fisichella. Na alle perikelen in de vrije trainingen tussen de heren WK-kandidaten vochten Schumacher en Alonso een eerlijk duel uit op de baan (eindelijk kwam het er eens van). Fisico daarentegen deed wel erg zijn best om Flavio te behagen door keer op keer op de Ferrari in te rossen. Ik vond zijn pogingen om Schumacher in een spin te duwen opzichtig en stijlloos, en vind het jammer dat dit soort acties niet wordt aangepakt, terwijl er tegenwoordig toch voor elk vergrijp een nieuwe 'passende' straf bedacht wordt :nuts:

Eindelijk weer eens een spannende race met veel actie, en eigenlijk is er niks gebeurd in het WK :dance:

Maar bedenk één ding: Met Montoya en Villeneuve erbij hadden we nog véél meer koolstofvezel in het rond zien vliegen :lol:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
1:18 24/7

Bericht door 1:18 24/7 »

Ik heb de race helaas niet kunnen zien (zat in zandvoort) weet iemand of er misschien ergens de race te bekijken is (online) :?:

fish88 schreef:KIMI RAIKKONEN

MICHEAL SCHUMACHER

FERNANDO ALONSO

LOSERS :mrgreen: :mrgreen:
Je vergeet de grootste, maar die staat al in je sig! :mrgreen:
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
boerke04

Bericht door boerke04 »

Jolly Club schreef:
Weergaloze eerste ronde van Schumacher en Alonso.
Tja...beiden haalden in de eerste ronde méér wagens in dan die 'levende' legende op Donington in 1993, maar jammer voor de heren zal het eerste rondje Hungaroring 2006 pas de status krijgen die het verdient als ze diep onder de groene zoden liggen 8)

*) Al zullen de Senna-fans ongetwijfeld een paar héle goede argumenten hebben waarom dat bewuste rondje véél beterder was :shifty:
Zal ik de handschoen dan maar oppakken Martin :wink:

1) Senna startte destijds niet zo ver naar achteren dus kon simpelweg minder wagens passeren
2) Senna haalde toppers in terwijl de meneertjes van vandaag ook een aantal duidelijk mindere wagens verschalkten.

:wink: :thump_up: .

Inmiddels zondagavond laat en ik zit nog steeds na te genieten van de GP :mrgreen: . Zet Silverstone in april, begin het seizoen op de Nurburgring en haal Francorchamps NOOIT meer van de kalender af. Nu maar hopen dat Bugs Bernie dit ook leest :lol: .
Afbeelding
JoostV6
Contacteer:

Bericht door JoostV6 »

De mooiste Grand Prix in tijden gezien vandaag :clap: :clap:

Zo'n podium moeten we vaken te zien krijgen en niet alleen de Schumi's, Alonso's en raikkonen's van deze wereld.
Maar dat kan alleen gebeuren tijdens een regenrace zoals vandaag. Het zal dus niet vaak voorkomen. Als het dan gebeurt is het toch weer heel speciaal, zoals Argentinië '96, Spa '98, Brazilië '03 en ga zo maar door.....

Maar wat zat ik weer te ergeren aan het commentaar van Olav Mol :wall:
Zegt ie bijvoorbeeld dat de Bridgestone full wets van Massa veel beter dan zijn dan de Bridgstone's :think: .........Zeg dan niks :silenced:
En dan de coureurs die hij keer op keer door elkaar haalt en ga zo maar door.

Olav = formule 1 voor mij maar hij maakt de laatste jaren wel te veel foutjes.........
Afbeelding
94x Verstappen: 30x 1:18/4x 1:24/1 x 1:32/57x 1:43/2x 1:64 en nog een paar te gaan....
rsh_scuderia
Moderator

Bericht door rsh_scuderia »

Schitterende GP vandaag, heb weer ouderwets geschreeuwd.

Jammer dat het ongelukje van Fisico niet duidelijk in beeld is gekomen. Zou me niks verbazen als zijn band lek was door het tikje van Oberstumfuhrer SSchumi.
Daarnaast die chicane afsneiden en mensen de baan af willen rammen. Het wordt tijd voor of pensioen, wat een vreselijke sukkel!
Het is dat Heidfeld het nog rustig aan kon doen, maar hij verdiend geen enkel punt meer. Mocht her Obersormfuhrer dit jaar weer het WK " winnen" dan zal ik mijn koppigheid optellen en hem nog steeds maar 5 WK titels toe dichten.

Wel een tipje; zet de baan voortaan altijd onder water, veel meer spektakel. :dance:
Alonso, Kimi (wat een pukkelactie, waarmee hij bewijst nooit een grote racer te worden), Fisico, de la Rosa, Heidfeld, Barrichello en natuurlijk Button hebben een pracht race gereden.
Zulke GP's mogen er wat mij betreft altijd zijn.

Bericht aangepast
Laatst gewijzigd door rsh_scuderia op ma 07 aug 2006 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gesloten