F1 2006
-
- Moderator
- Schaal: 1:18
Ik moet opzich wel lachen om je verhaal van Phoenix 1990.
Een stratencircuit is bijna altijd een moeilijk verhaal als het gaat om mensen inhalen. Dat Senna zijn beste tijd heeft gehad in 1994 wordt toch wel gelogenstraft door hetgeen wat St. Paul schrijft.
2e worden met een inferieure wagen is een wereldse prestatie.
Vergeet ook niet dat mcLaren gebruik maakte van de Ford klantenmotor, terwijl MS gebruik maakt van de fabrieksondersteunde Cosworth krachtbron, wat het snelheidsverschil deels verklaarde.
De Williams van 1994 was een lastige en listige auto, wat het jaar verder had gebracht is niet te zeggen. Ongetwijfeld een mooie strijd tussen Senna en MS ipv MS en Damon Hill.
Als je prestaties etaleert tijdens de regen, op een magistrale manier, en het liefst met een slechte auto, dan moet je wel een grote mijnheer zijn. Ik denk bijvoorbeeld aan Monaco en portugal in de jaren '80 waar Senna met zijn Lotus te keer ging en inhaalacties neerzette die men niet voor mogelijk hield.
Zo is het ook bijzonder kanp wat Alesi deed in canada tijdens zijn 1e overwinning, halfnat/half droog en toch zeer mooi naar de overwinning rijden. Maar het haalt het net niet bij het spektakel wat St. Paul hierboven beschrijft.
Een stratencircuit is bijna altijd een moeilijk verhaal als het gaat om mensen inhalen. Dat Senna zijn beste tijd heeft gehad in 1994 wordt toch wel gelogenstraft door hetgeen wat St. Paul schrijft.
2e worden met een inferieure wagen is een wereldse prestatie.
Vergeet ook niet dat mcLaren gebruik maakte van de Ford klantenmotor, terwijl MS gebruik maakt van de fabrieksondersteunde Cosworth krachtbron, wat het snelheidsverschil deels verklaarde.
De Williams van 1994 was een lastige en listige auto, wat het jaar verder had gebracht is niet te zeggen. Ongetwijfeld een mooie strijd tussen Senna en MS ipv MS en Damon Hill.
Als je prestaties etaleert tijdens de regen, op een magistrale manier, en het liefst met een slechte auto, dan moet je wel een grote mijnheer zijn. Ik denk bijvoorbeeld aan Monaco en portugal in de jaren '80 waar Senna met zijn Lotus te keer ging en inhaalacties neerzette die men niet voor mogelijk hield.
Zo is het ook bijzonder kanp wat Alesi deed in canada tijdens zijn 1e overwinning, halfnat/half droog en toch zeer mooi naar de overwinning rijden. Maar het haalt het net niet bij het spektakel wat St. Paul hierboven beschrijft.

http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Curbstone Models
- Contacteer:
117ayrton schreef:ach heren ik ben een senna fan van het eerste uur en zal altijd senna in mijn hart dragen zelfs 1 van mijn zoon's heet ayrton en 1 dochter noemt senna maar ik begin eigenlijk die vete tussen senna en schmacher wat beu te geraken .iedereen blijft toch op zijn standpunt staan ,voor de senna fans is senna de grootste van zijn tijd en voor de schumacher fans is dat michael,1 ding weet ik heel zeker schumacher is een heel grote piloot ,maar voor de rest zal hij het charisma van senna nooiet halen.
ik ben het met je eens

qua Charisma ... Senna No 1..
qua behaalde resultaten... Schumacher No 1..
de beste coureur ooit... dat hangt helemaal van je definitie af.. wat weeg je het zwaarst...
en de beste coureur ter wereld... die staat misschien in de rimboe een boom om te hakken omdat hij nooit de kans heeft gekregen om in een auto te rijden.....

als echte senna fan zou je moeten weten dat senna zijn stuurstang heeft laten verlengen zonder fia toestemming op de zaterdag van de grandprix.
dit is ook de oorzaak geweest dat die rechtdoor van het circuit af vloog.
beelden hebben dit ook uitgewezen waar te zien is hoe het stuur ronden er voor al hapert en begint te zakken.
de beelden kun je overal op het internet vinden.
uit telemetrie blijkt ook iets niet ok te zijn geweest.
en williams leden en vroegere mechaniekers hebben bij het gerecht dit ook bevestigd dat ze in opdracht van senna het hebben moeten uitvoeren.
en wat die schokdemper of wat dan ook betreft.
ik denk als dit ook niet was voorgevallen dat hij het niet had gehaad want de slag van die band was redelijk had en de klap in de muur ook zeker als het cocpit beschuurd was voolledig dat ging meer dan 4G zijn geweest in die tijd.
en wat schumacher betreft ik ben ferrari fan.
schumacher zal en is een uitstekende piloot.
mijn voorkeur van de toekomst is Filipe massa en kimi raikonen de wereld kampioenen van de toekomst deze zijn nog jong.
ja alonso was ook jong maar had veel veeeeel geluk vorig jaar mclaren die motor pech had en ferrari die beter op beton blokken reed dan bridgstone.
beelden hebben dit ook uitgewezen waar te zien is hoe het stuur ronden er voor al hapert en begint te zakken.
en williams leden en vroegere mechaniekers hebben bij het gerecht dit ook bevestigd dat ze in opdracht van senna het hebben moeten uitvoeren.
en wat die schokdemper of wat dan ook betreft.
ik denk als dit ook niet was voorgevallen dat hij het niet had gehaad want de slag van die band was redelijk had en de klap in de muur ook zeker als het cocpit beschuurd was voolledig dat ging meer dan 4G zijn geweest in die tijd.
en wat schumacher betreft ik ben ferrari fan.
schumacher zal en is een uitstekende piloot.
mijn voorkeur van de toekomst is Filipe massa en kimi raikonen de wereld kampioenen van de toekomst deze zijn nog jong.
ja alonso was ook jong maar had veel veeeeel geluk vorig jaar mclaren die motor pech had en ferrari die beter op beton blokken reed dan bridgstone.
-
- Moderator
helaas is dit niet 100% ontvankelijk verklaard. Interessante theorie, net zo intersant als een stuk wat op het wegdek lag en waarschijnlijk de helm van Senna heeft doorboord, wat weer verklaard waarom hij niet meer tegenstuurde.F1-Racer schreef:als echte senna fan zou je moeten weten dat senna zijn stuurstang heeft laten verlengen zonder fia toestemming op de zaterdag van de grandprix.
Net zo interessant als de theorie over metaal moeheid.
Kortom; mysterie. Een mysterie die nooit opgelost zal worden.
Vergelijken is inderdaad een hachelijke zaak, ik gaf het al eerder aan.
Wellicht is Jim Clarck de beste geweest, of Fangio of Villeneuve of Tyrell.
Je bent afhankelijk van contacten, omstandigheden en een portie geluk

ik vind het heel knap van je dat je in 3 zinnen het hele mysterie meent op te kunnen lossen.als echte senna fan zou je moeten weten dat senna zijn stuurstang heeft laten verlengen zonder fia toestemming op de zaterdag van de grandprix.
dit is ook de oorzaak geweest dat die rechtdoor van het circuit af vloog
Wat er écht gebeurt is tot nu toe niet 100% boven water gekomen, hopelijk komen we het ooit te weten..
Hey! Een medestander.
Of zou hij MAF lezen.

Als MS ballen had zou hij nog een jaar blijven en Kimi zoek rijden. Is Sjaak ook gelijk stil.Jacques Villeneuve believes Schumacher has been lying to his fans and fellow drivers. The 1997 F1 World Champion said in an interview to be published next week in F1 Racing magazine that Schumacher will be easily forgotten, as he hasn't got a true personality.
"I think the problem is that you don't ever see his true personality," he said. "He's a racer - but a pure racer, nothing but a racer and, because of that, I think the day he hangs up his helmet people will just forget him. Senna, by contrast, will never be forgotten. Some of that is the James Dean factor, of course, because he was killed in action at a young age, but not all of it. I don't even think Michael will live on in people's memories as strong or as long as Prost has - certainly not as strong or as long as Mansell has. Those people attained a hero status that Michael never has and never will."
Villeneuve believes Schumacher showed his true character during qualifying in Monaco earlier this season when he blocked the track at the end of the qualifying session preventing Alonso and Raikkonen to improve their qualifying lap times. "Michael simply isn't a great champion because he's played too many dirty tricks and because he isn't a great human being," said Villeneuve. "Yes, Senna played dirty tricks too but he did it with more class, more integrity. When he took Prost out at Suzuka in 1990, he said he was going to do it before the race."
"So, unlike Michael, who ridiculously insisted he was innocent at Monaco this year, Senna said, 'Yes, I did it. But I told you before the race that I was going to do it.' That's very different from what Michael did at Monaco and Jerez [in 1997] and Adelaide [in 1994 where he collided controversially with Damon Hill]. Senna wasn't lying to the fans. Michael was. And the sad thing is that, of course, the fans accept it - they swear black is white, in fact - just so that they can go on respecting the sport they love. And Michael takes advantage of that loyalty."

RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert.
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert.

- Jolly Club

Als Sjaak het met mij eens was zou ik direct mijn standpunt wijzigen.
Jacques Villeneuve blijft de pers gretig vertellen hoe 'ie over Schumacher denkt, omdat het enige is wat de pers van hem wil horen. Over de prestaties van Villeneuve hoeven we het namelijk al jaren niet meer te hebben.I don't even think Jacques will live on in people's memories as strong or as long as Gilles has. He attained a hero status that Jacques never has and never will.
Al zou iemand toch de kl*ten moeten hebben die man eens te vragen waarom er Formule 1 coureurs zijn die miljoenen 'verdienen', tien jaar ervaring hebben en een wereldtitel op zak (al is die titel van 97 in Sennabegrippen bekant niks waard omdat ie met een veels te goede auto is behaald

De man is een zielig geval geworden, wordt door niemand gemist en zijn charisma ontleent ie eerder aan het stelselmatig afzeiken van anderen, dan aan zijn eigen talent en prestaties.
Hij zou op menig forum een gewaardeerd top-poster kunnen zijn

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -

wel goede vriend dan zijn volgens jou die titels van schumacher ook niets waard want ook behaald met een wagen die boven de andere uitstak,wat gaan we hier nog horen

het is meestal zo dat de titel wordt gepakt met de beste wagen

- Jolly Club
Dit was slechts een zeer sarcastisch bedoelde sneer naar sommige aanhangers uit het Senna-kamp die werkelijk alles uit de kast trekken om te bewijzen dat Senna de betere is .... eeeeeh was(al is die titel van 97 in Sennabegrippen bekant niks waard omdat ie met een veels te goede auto is behaald)

Voorbeeld ? OK

St.Paul schreef:
Juist....door de typische ligging van het circuit leg je op Donington binnendoor door de pits minder afstand af. Het verhaal dat Senna's snelste ronde werd behaald in precies die ronde waarin hij volgas door de pits blèrde zonder bij zijn team te stoppen is inmiddels een legendarische race-anekdote, waarvan het mij tegenvalt dat St.Paul dit even was 'vergeten'Senna's Mclaren bracht hem in 1993 maar 1 keer de snelste raceronde. Waar? Juist, DONINGTON.

Tegenwoordig zijn dergelijke geniale acties niet meer mogelijk door de maximum-snelheden in de pits.
Situatie lijkt een beetje op Schumacher die zijn 10 seconden penalty incasseerde in de laatste ronde van de GP op Silverstone. Een gat in de wet waar een slim kampioen gebruik van maakt...net als Senna op Donington.
Ook dergelijke slimmigheidjes werden direct na dat incident onmogelijk gemaakt door de regeltjes bij te stellen...
Laatst gewijzigd door Jolly Club op vr 18 aug 2006 11:17, 2 keer totaal gewijzigd.

- Jolly Club
Ik ook Vic...ik beloof dan ook plechtig dat ik de discussie niet opnieuw op ga rakelen 

Laatst gewijzigd door Jolly Club op vr 18 aug 2006 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Jolly Club schreef:Ik ook Vic...ik beloof dan ook plechtig dat ik de discussie ook niet opnieuw op ga rakelen

- hanzjepanzje
Jacques Grintbacques heeft inderdaad niet zoveel recht van spreken denk ik. Ben benieuwd of z'n volgende single "Michael Schumacher, you're a lying son of a b*itch" gaat heten
:D. Daarom alleen al geloof ik de statement van een paar posts geleden niet dat Villeneuve misschien voor de Scuderia gaat rijden. Die willen hem echt niet hebben als hij zulke dingen over de man waar het hele team omheen is gebouwd zegt.

Groeten, Hans
--
F93a Alesi, F575GTC Kyosho
--
F93a Alesi, F575GTC Kyosho
Jacques moet het gewoon lekker opschrijven in zijn dagboek en daarna gaan uithuilen bij mammie
Mijn modellen: http://www/picturetrail.com/f1modellen