GB-Models verzameling..(update sep' 08 Jaguar)
Door alles wat onderdeel van BMC/Leyland uitmaakte, in ieder geval. Ik ben er vlak na de opening geweest, heb alle rariteiten gezien die je normaal alleen in de bladen en boeken ziet. Ik heb iets van vijf fotorolletjes (ja, het is een tijdje geleden) volgeschoten daar. Prachtig museum, weet niet hoe het er nu uitziet.
tom schreef:Off topic: wat dacht je van de Lancia Beta Monte Carlo?![]()
De Lancia MC ook zoiets maar de bumpers zijn beter in het design integreert.
Waar is het probleem

Ben zelfs op zoek naar de MGB Jubilee Coupe met de V8

Ik vond het grappig, dat zich twee verschillende Autos op de eerste blik zo sterk lijken
Die rubberen bumpers op de MGB waren idd een veiligheids-item voor de US-markt. Ook stond de auto hoger op z'n poten. Ging wel weer ten koste van de rij-eigenschappen. En i.v.m. strengere emissie-eisen was ook de motor geknepen (andere carburateurs), waardoor er weer minder motor-vermogen overbleef.
Heel veel MGB's die vanuit de USA terugkomen naar Europa worden weer terug gebouwd naar de orginele (Europese) specs. En de rubberen bumpers worden dan vervangen door (mooiere) chromen bumpers en grill.
Heel veel MGB's die vanuit de USA terugkomen naar Europa worden weer terug gebouwd naar de orginele (Europese) specs. En de rubberen bumpers worden dan vervangen door (mooiere) chromen bumpers en grill.

MvG. Jeroen
*** UPDATE***
Na een tijdje ff rustig aan gedaan te hebben met de miniatuur-auto hobby, toch weer een update-je. Heb de afgelopen weken toch weer wat nieuwtjes binnen gekregen
. Tijd om weer wat van me te laten horen.....
Vandaag was ik bij Tom's in Purmerend om m'n Jaguar XK van Norev op te halen.

Het Norev-model ziet er zeer gelikt uit. Vindt hem zeker niet onder doen voor de XK van MiniChamps. Voor de cabrio-uitvoering heb ik ook nog een bestelling (pre-order) lopen.
Natuurlijk als je in een modelauto-winkel rondloopt, zie je altijd meer modellen waar je wel interesse in hebt. Dus gelijk maar de Austin-Healey "Bonneville" recordwagen van Spark gekocht

Austin Healey 100S 'Bonneville' 1954

De MG X-Power SV 2005 had ik bij Quality Scales besteld. Weer een "super-model" van Spark.

De MG Metro 6R4 van IXO. Deze had ik bij Traffic (Doetinchem) vandaan
en was leuk geprijsd (Euro 9,90)

De Mini-Moke (special edition) van Vitesse had ik alweer een tijdje in m'n bezit, maar nog niet gepost hier.[/img]

Jaguar XK150 van Dinky Collection (by Matchbox). Voor dit model heb ik lang moeten zoeken en een tijdje terug toch ééntje kunnen scoren via Marktplaats.nl .
Dit model schijnt maar hooguit één jaar in produktie te zijn geweest, vandaar dat je ze weinig tegenkomt.
Na een tijdje ff rustig aan gedaan te hebben met de miniatuur-auto hobby, toch weer een update-je. Heb de afgelopen weken toch weer wat nieuwtjes binnen gekregen

Vandaag was ik bij Tom's in Purmerend om m'n Jaguar XK van Norev op te halen.

Het Norev-model ziet er zeer gelikt uit. Vindt hem zeker niet onder doen voor de XK van MiniChamps. Voor de cabrio-uitvoering heb ik ook nog een bestelling (pre-order) lopen.
Natuurlijk als je in een modelauto-winkel rondloopt, zie je altijd meer modellen waar je wel interesse in hebt. Dus gelijk maar de Austin-Healey "Bonneville" recordwagen van Spark gekocht

Austin Healey 100S 'Bonneville' 1954

De MG X-Power SV 2005 had ik bij Quality Scales besteld. Weer een "super-model" van Spark.

De MG Metro 6R4 van IXO. Deze had ik bij Traffic (Doetinchem) vandaan
en was leuk geprijsd (Euro 9,90)

De Mini-Moke (special edition) van Vitesse had ik alweer een tijdje in m'n bezit, maar nog niet gepost hier.[/img]

Jaguar XK150 van Dinky Collection (by Matchbox). Voor dit model heb ik lang moeten zoeken en een tijdje terug toch ééntje kunnen scoren via Marktplaats.nl .

MvG. Jeroen
- Peter Parker
- Forumbestuur
- Contacteer: