Nederlands F1 Team: Heeft het een kans van slagen.?

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Nederlands F1 Team: Heeft het een kans van slagen.?

Bericht door Matt Modelautos »

De geruchten worden steeds sterker dat er toch een Nederlands F1 Team gaat komen. Midland zou in Nederlandse handen komen en enkele geldschieters zouden o.a. John de Mol en ABNAMRO zijn. Ook de naam SPYKER wordt steeds meer genoemd.
(Spyker Cosworth...?).
Ik vraag me af of het een kans van slagen heeft, of dat het het zoveelste speeltje is van enkele heren met érg veel poen. Feit is dat de site http://www.spykerf1.com al bestaat. :!:
Zou er dan toch goed nieuws op komst zijn.

Het zou in ieder geval wél fantastisch zijn.....

Wat is jullie mening.?
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
F1-Racer
Contacteer:

Bericht door F1-Racer »

ik weet meer er van af :-)

ra ra ?
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Het zou mooi zijn voor de nederlandse industrie (werkgelegenheid, know-how, sponsoring mogelijkheden).

Waarom zou het niet kunnen vraag ik me af. Er zijn genoeg Nederlanders die betrokken zijn bij de F1, Le Mans of andere vormen van autosport.
Daarnaast kan je nederlands racetalent beter de Formule 1 in krijgen. hetzij als rijder, of als testrijder.
Als je dat weer mixt met grote sponsoren (ABN AMRO, de Mol, etc) dan heb je als land zijnde toch een aardig pakket.

ik ben positief :thump_up:
ViperArry

Bericht door ViperArry »

Lijkt me geweldig om een Nederlands team aan de start te zien van de F1.... maar of het een succes gaat worden?

Wat voor motoren komen er in de Spyker F1? Audi's?
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

ViperArry schreef:Lijkt me geweldig om een Nederlands team aan de start te zien van de F1.... maar of het een succes gaat worden?

Wat voor motoren komen er in de Spyker F1? Audi's?
Cosworth,...is de bedoeling.
Carpe Diem

F1-Racer
Contacteer:

Bericht door F1-Racer »

Toyota zou ook gaan he !
ViperArry

Bericht door ViperArry »

Hebben jullie dat ergens gelezen of gehoord dan?

Ik bedoel..... Spyker gebruikt zelf toch Audi?
The Spyker C8 Spyder GT2R runs the Audi V8 engine used in all road cars. The race version of this engine has been developed in-house by Spyker Squadron’s technical team, headed by Peter van Erp and is mated to a Hewland six speed sequential gearbox.
Komt Audi dan ook via het Nederlandse team op een verkapte manier in de F1?
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Dat Midland alles behalve tevreden is met de Toyota motoren is al langer bekend. Cosworth daarintegen wordt steeds genoemd als (voorlopige) opvolger.
http://www.newsnow.co.uk/newsfeed/?name ... Nederlands
Carpe Diem

ViperArry

Bericht door ViperArry »

Ik zag het... t nieuws neemt een vlucht het laatste half uur.

Er wordt zelfs al gesproken over Ferrari motoren op termijn...... reden is wel een beetje vaag. De investeerders van Spyker hebben ook een belang in Ferrari.

Ik ben benieuwd wat het wordt. Hoop dat ze niet te hard van stapel lopen door dit nu al te gaan melden.
Curbstone Models
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

wat er nu van bekend is zou betekenen dat een groep investeerders, waaronder SPYKER een belang nemen in Midland wanneer het overgenomen zou worden door een Nederlandse investeerder..

meer is er nog niet bekend.... de verhalen over Audi, Ferrari enz enz.. worden nog even naar het land der fabelen verwezen....

(maar ondergetekende zou het geweldig vinden als de geruchten ook maar enigszins waar zouden zijn)
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Komen zal het probleem niet zijn... Maar durft iemand Talpa een succes noemen?...

Afbeelding

:mrgreen:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
CARROS

Bericht door CARROS »

Zeewolde, The Netherlands, 28 August 2006 - - In reaction to various rumors in the press, Spyker Cars N.V. and the M-Consortium headed by Michiel Mol make the following statement.

Spyker Cars NV and the M-Consortium confirm that currently negotiations are taking place with the owner of Midland F1 with respect to a possible acquisition by Spyker of the Midland F1 team. The outcome of the negotiations is still depending on a number of conditions and circumstances. In the event that such acquisition would materialize, Spyker will consider a share issue to (partially) finance the transaction. M-Consortium has expressed its willingness to subscribe to this issue for a large part.

At the appropriate time further announcements will be made. In any event the acquisition will be subject to Spyker Shareholders' and Supervisory Board approval.
Sorry, Spyker is een geweldig merk met even geweldige automobielen, maar als ze de F1 in gaan wil ik wel dat ze wat meer voor de punten kunnen gaan dan Chris nu in zijn bolide.
Afbeelding
1:18 24/7

Bericht door 1:18 24/7 »

Als er een nederlands F1 team zou komen zou ik dat natuurlijk geweldig vinden. Het getuigt er in ieder geval van hoeveel de F1 leeft in ons kikkerlandje!
Ik hoop echter niet dat ze, zoals investeringsmaatschappijen eigen is, de zaak gaan saneren en binnen een paar jaar met winst gaan verkopen. Mocht dit niet het geval zijn en willen ze er serieus werk van gaan maken, dan is er natuurlijk veel meer geld nodig. Een team kopen is leuk, maar het enkele jaren runnen en progressie maken, daar gaat het echte geld in zitten. In potentie is dit geld er wel denk ik (trust, abn, (de)mol, spyker, vastgoedjongens, etc.) de vraag is alleen of ze allemaal met elkaar door één deur kunnen.
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
hanzjepanzje

Bericht door hanzjepanzje »

Een nederlands F1-Team zou geweldig zijn. "powered by Spyker" klinkt me geweldig in de oren. Ik hoop alleen niet dat ze denk hoe gaaf het wel niet zou zijn als ze in de F1 zouden zitten, maar ook hoeveel kosten er aan verbonden zijn om de auto door te blijven ontwikkelen. Hebben ze de Know-how wel in huis om een F1 wagen te produceren die met een ander team kan concurreren? Ik vraag het me af. Ik hoop echter wel dat het werkelijkheid wordt... Ben benieuwd hoe het team dan gaat heten... Coffeeshop F1? Legal Prostitution Racing? Clogs Team? Tulips Spyker? Spyker Windmill F1?
Groeten, Hans

--

F93a Alesi, F575GTC Kyosho
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

1:18 24/7 schreef:....vraag is alleen of ze allemaal met elkaar door één deur kunnen.
Dat lijkt mij i.d.d. ook een probleem gaan worden. (indien het doorgaat natuurlijk).
De ego's van deze personen is meestal inherent aan hun vermogen. :snooty:

hanzjepanzje schreef:Ben benieuwd hoe het team dan gaat heten... Coffeeshop F1? Legal Prostitution Racing? Clogs Team? Tulips Spyker? Spyker Windmill F1?
(één) Bak ellende F1? :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Matt Modelautos op di 29 aug 2006 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Carpe Diem

Plaats reactie