daarom maak ik ook al foto's tijdens het uit elkaar halenrpmobilitydesign schreef: verder hou ik een gat over in de motor ruimte, iemand een foto van wat daar moet zitten???Hij wilde al niet starten![]()
3X: G4 Challange: update 2-8 Bullbar start
- Curbstone Models
- Schaal: 1:18
- Contacteer:
- rpmobilitydesign
- Ricardo
- Moderator
- Schaal: 1:43
- Contacteer:

Heb je de "vering" ook verhoogd

- rpmobilitydesign
Ja ik heb de rijhoogte verhoogd. De 1:1 vesie heeft lucht vering en aangezien ik ze in een terein diorama ga zetten moet hij zo hoog mogelijk staan.

Die Rang Rover sport is ook erg gaaf idd, maar ik ga ff wachten op de maisto versie, de wielen van de Ertl RRS zijn niet echt geschikt voor het terrein en ik vond de kwaliteit tegenvallen. Maar die komt er zeker bij, hopenlijk net als de freelander.

Die Rang Rover sport is ook erg gaaf idd, maar ik ga ff wachten op de maisto versie, de wielen van de Ertl RRS zijn niet echt geschikt voor het terrein en ik vond de kwaliteit tegenvallen. Maar die komt er zeker bij, hopenlijk net als de freelander.

- Sk0da-Freak
- rpmobilitydesign
bij de Range Rover neem ik aan, want bij de LR3 moet ik het nog doenSk0da-Freak schreef:heo heb je die dingen over de lampen gemaakt?
Ik heb van alles geprobleerd maar uiteindelijk heb ik strookjes van zwart solatie tape gesneden en op de lampen opgeplakt, dit geeft het beste resultaat en is nog simpel ook.
- rpmobilitydesign
je zegt dit alleen omdat je hem voor veel te veel geld hebt gekocht hebt zekerRicardo schreef:Zo zie je weer dat smaken verschillen. Vind de Range Rover Sport namelijk vrij goed gemaakt door ERTL, zeker als je hem naast de LR3 en de RR zet van ERTLMaar neemt niet weg dat ik wel benieuwd ben naar de Maisto versie

-
Zowel de zwarte als de oranje-kleurige zien er goed uit.
. De limeted edition kon je hier gewoon krijgen voor de prijs van een zwarte.
En zeker in het rijtje van de Range Rover van AutoArt, Discovery 2 van Motormax, Discovery 3 van Ertl, Range Rover van Ertl en de beide Freelanders van Ertl. Je moet ze alleen niet naast de Serie's van Universal Hobbies zetten. Maar ik ben benieuwd naar het diorama. Zien er echt goed uit. Maar ja, Land Rover maakt dan ook in 1:1 geen lelijke auto's.

En zeker in het rijtje van de Range Rover van AutoArt, Discovery 2 van Motormax, Discovery 3 van Ertl, Range Rover van Ertl en de beide Freelanders van Ertl. Je moet ze alleen niet naast de Serie's van Universal Hobbies zetten. Maar ik ben benieuwd naar het diorama. Zien er echt goed uit. Maar ja, Land Rover maakt dan ook in 1:1 geen lelijke auto's.
- rpmobilitydesign
Bedank christiaan, en welkom op het forum.christiaan109 schreef:Zowel de zwarte als de oranje-kleurige zien er goed uit.. De limeted edition kon je hier gewoon krijgen voor de prijs van een zwarte.
Ik ben nog niet klaar. De volgende stap is de lastigste; de accessoires: Roofracks, snorkel, ladders, zandplaten, bullbars en verschijners
-
- rpmobilitydesign
- rpmobilitydesign
Volgende stap: De bulbar.
Eerst heb ik het een en ander nagemeten en goed naar de foto's van de 1:1 gekeken.

Als ontwerper heb ik het voordeel dat ik veel prototypes maak en er dus de materialen voor heb. Ik gebruik een soort hart foam waar je eigenlijk alles van kan maken. Voorbeeldje: deze 'modelauto', de grootste uit mijn verzameling 1/5 tijdens het maken:

Back on topic: Ik heb een dunne strook van het schuim gezaagd en daar een stukje van gesneden.

Volgende stap is om de eerste vorm er in te brengen.

Ik snij de eerste stukjes er uit waarvan ik weet dat ik ze niet meer nodig heb. Daarna ga ik verder met een heel fijn vijltje om de precieze vorm er in te krijgen en de goede verhoudingen, steeds kijkend naar het origineel vanuit zoveel mogelijk hoeken

Grove vorm zit er in, in het weekend meer........

Eerst heb ik het een en ander nagemeten en goed naar de foto's van de 1:1 gekeken.

Als ontwerper heb ik het voordeel dat ik veel prototypes maak en er dus de materialen voor heb. Ik gebruik een soort hart foam waar je eigenlijk alles van kan maken. Voorbeeldje: deze 'modelauto', de grootste uit mijn verzameling 1/5 tijdens het maken:

Back on topic: Ik heb een dunne strook van het schuim gezaagd en daar een stukje van gesneden.

Volgende stap is om de eerste vorm er in te brengen.

Ik snij de eerste stukjes er uit waarvan ik weet dat ik ze niet meer nodig heb. Daarna ga ik verder met een heel fijn vijltje om de precieze vorm er in te krijgen en de goede verhoudingen, steeds kijkend naar het origineel vanuit zoveel mogelijk hoeken

Grove vorm zit er in, in het weekend meer........