F1 2006

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Jos schreef: En dat het WK nu nog spannender wordt geloof ik totaal niet, Ferrari heeft het momentum en Renault zit in de hoek waar de klappen vallen, dat komt niet meer goed voor mij vrees ik..
Monza wist je vooruit dat Ferrari goed zou gaan en er vage beslissingen zouden komen. Zelf had ik gedacht dat Massa de 2de plek zou pakken en Alonso 3de zou worden. Laat ferrari eerst maar eens een goed resultaat neer zetten op de circuits waar ze voorheen echt niet zo sterk waren. Snap alleen nog steeds niet waar Kimi zo plots vandaan kwam. Zo goed leek Mclaren dan ook weer niet te gaan de laatste tijd.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
F1-Racer
Contacteer:

Bericht door F1-Racer »

ja spijtig van massa maar hij moest remmen vanwegen de olie van alonso werdt ook bevestigd.

nu ik denk dat kimi graag komend jaar met een nr 1 of 2 op zijn bolide rond rijd dus ja waarom niet in zijn voordeel rijden zoadat ferrari en schumacher alsnog kampioen kunnen worden.

slim van een Fin :-)

nu alonso is wel degelijk onder druk al een tijdje dat was aml voor gp van america denk ik je zag het gewoon.

nu denk ik dat hij zijn zin gewoon heeft doorgedreven en te veel toerentallen omhoog heeft genomen zie fisichella ik denk dat dees op safe speelde dus dat verspelt voor renault niet vele goeds komende race's en ja vergeet één belangrijk ding niet mensen de motoren van de gp van china worden ingevroren voor een aantal jaar dus als er nu problemen zijn dan zijn die ook voor de komende jaren.

dus ik zeg niet kimi maar massa wordt de eerste braziliaan na het senna tijdperk weer die wereld kampioen gaat worden.

wat schumi nog maals betreft ik zal hem toch missen, is toch een groot man in de f1 geschiedenis boeken.
JoostV6
Contacteer:

Bericht door JoostV6 »

F1-Racer schreef:ja spijtig van massa maar hij moest remmen vanwegen de olie van alonso werdt ook bevestigd.

nu ik denk dat kimi graag komend jaar met een nr 1 of 2 op zijn bolide rond rijd dus ja waarom niet in zijn voordeel rijden zoadat ferrari en schumacher alsnog kampioen kunnen worden.

slim van een Fin :-)

nu alonso is wel degelijk onder druk al een tijdje dat was aml voor gp van america denk ik je zag het gewoon.

nu denk ik dat hij zijn zin gewoon heeft doorgedreven en te veel toerentallen omhoog heeft genomen zie fisichella ik denk dat dees op safe speelde dus dat verspelt voor renault niet vele goeds komende race's en ja vergeet één belangrijk ding niet mensen de motoren van de gp van china worden ingevroren voor een aantal jaar dus als er nu problemen zijn dan zijn die ook voor de komende jaren.
:think: Ik kan er geen speculaas van bakken :eh:
Afbeelding
94x Verstappen: 30x 1:18/4x 1:24/1 x 1:32/57x 1:43/2x 1:64 en nog een paar te gaan....
Dimage

Bericht door Dimage »

Ik ben van geboorte Hagenees, dus heb niet zo'n moeite met gebrekkig taalgebruik. :wink:

Voor zover ik begrijp duidt F1razor erop dat Kimi express Schumi een handje naar de eerste plaats heeft geholpen en dat wellicht ook nog in de volgende races gaat doen (wanneer hij tussen Schumi en Alonso gaat zitten scheelt dat weer punten die door Alonso niet behaald kunnen worden).

Enne dat laatst stukje is dat Alonso er deze race een Sato rijstijl erop na heeft gehouden.

Ben het met beide beweringen niet eens en zie Massa volgend jaar geen kampioen worden, maar dat is weer een andere zaak. :)
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

:D ik denk dat we volgend jaar een zeer open kampioenschap gaan krijgen en hopelijk eindelijk eens eerlijk zonder inmenging van de F.I.A die te pas en te onpas zijn eigen reglementen veranderd .die zijn daar goed :nuts: :nuts:
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
F1-Racer
Contacteer:

Bericht door F1-Racer »

FIA IS BIG BUSNIS

als je al bedenkt dat beide dochters van bernie :-) 500.000 eurokes krijgen per jaar als zakgeld mmmmm ??? beter ééns opbezoek gaan naar één van de dochters in londen van bernie op hun studiotje pappa komt toch nooit langs :-)
Regenkaiser

Doornbos rijdt laatste drie races voor Red Bull

Bericht door Regenkaiser »

Doornbos rijdt laatste drie races voor Red Bull :thump_up:

Maandag 11 september 2006 »

Robert Doornbos rijdt de laatste drie Formule 1-races van het seizoen voor het team van Red Bull. Zo heeft het team maandag bevestigd. De 24-jarige Rotterdammer, die dit jaar als vrijdagrijder voor Red Bull in actie kwam, neemt het stuur over van Christian Klien. De Oostenrijker is aan de kant gezet, omdat hij op zoek is naar een ander Formule 1-team en niet is ingegaan op de aanbiedingen van Red Bull om volgend jaar in de Amerikaanse Champ Car-serie of de DTM te rijden.

bron: http://www.veronicatv.nl

Nederlands Formule 1-team, 2 Nederlandse rijders...ga zo door!

REGENKAISER
117ayrton
Contacteer:

Re: Doornbos rijdt laatste drie races voor Red Bull

Bericht door 117ayrton »

Regenkaiser schreef:Doornbos rijdt laatste drie races voor Red Bull :thump_up:

Maandag 11 september 2006 »

Robert Doornbos rijdt de laatste drie Formule 1-races van het seizoen voor het team van Red Bull. Zo heeft het team maandag bevestigd. De 24-jarige Rotterdammer, die dit jaar als vrijdagrijder voor Red Bull in actie kwam, neemt het stuur over van Christian Klien. De Oostenrijker is aan de kant gezet, omdat hij op zoek is naar een ander Formule 1-team en niet is ingegaan op de aanbiedingen van Red Bull om volgend jaar in de Amerikaanse Champ Car-serie of de DTM te rijden.

bron: http://www.veronicatv.nl

Nederlands Formule 1-team, 2 Nederlandse rijders...ga zo door!

REGENKAISER

:mrgreen: als ze ook eens iets laten zien is het oké
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Dimage

Bericht door Dimage »

Goed nieuws, kan hij eindelijk eens naar Albers zwaaien wanneer hij hem een rondje lapt. 8)

Twee Nederlandse rijders en een NL team in de formule 1. :dance:
zipperscales
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door zipperscales »

Als Schumacher wereldkampioen wordt, dan krijgt Ferrari geen nummer 1 en 2 op de wagen, naar ik dacht. Gaat het destijds niet net als met Hill? Een nummer 0 op de wagen?
Voor het meeste nieuws qua verzameling ook op twitter: http://www.twitter.com/scaleznl
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Dimage schreef:Goed nieuws, kan hij eindelijk eens naar Albers zwaaien wanneer hij hem een rondje lapt. 8)
:clap: :?
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

zipperscales schreef:Als Schumacher wereldkampioen wordt, dan krijgt Ferrari geen nummer 1 en 2 op de wagen, naar ik dacht. Gaat het destijds niet net als met Hill? Een nummer 0 op de wagen?
Niet per se. Hill koos ervoor om met een "0" te rijden.
Ik weet niet hoe het alles regelementair in elkaar steekt, maar rijden met de nummer 1 zal lastig worden als (P)MS niet meer rondbeukt in de F1.

Doornbos krijgt een cadeautje van RBR. Erg sjiek :clap:
Ik hoop dat hij 3 mooie resultaten neer kan zetten. :thump_up:
Curbstone Models
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

volgens mij mag een team gewoon 1 & 2 voeren als ze kampioen geworden zijn... ook als de kampioen het team verlaat...

maar ze mogen ook gewoon hun huidige nummer behouden als de wereldkampioen niet meer voor hun rijdt.
Een wereldkampioen mag echter zijn nummer wel meenemen naar een nieuw team...

Barrichello behoefde toch ook geen tweede te zijn in het kampioenschap om met nummer 2 te mogen rondrijden... dat er geen ander nummer zo toepasselijk was op Barrichello, dat is weer een ander verhaal.
rsh_scuderia
Moderator

Bericht door rsh_scuderia »

Dat laatste is een logisch gevolg van de hoogtse klassering.
Nummer 2 in het kampioenschap zal daardoor (mits geen teamgenoot) starten met #3 en zijn teamgenoot met #4.

Maar goed, de FIA zal waarschijnlijk hier wel weer wat op bedenken.
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Paffett werd vorig jaar kampioen in de DTM en hij rijdt dit jaar niet meer in mee, met als gevolg dat hij zijn nummer 1 mee heeft genomen en daar zijn ze toen gewoon vanaf #2 gaan tellen en ik denk dat ze dat bij de F1 ook toe zullen passen.
Gesloten