Kinderarbeid... ook in de modellen industrie?
TBC was geen bedreiging voor de mensheid maar een bedreiging voor grote groepen mensen, met name de zwakkeren zoals zuigelingen en bejaarden. Kinderarbeid is ook een soort "virus" waarvan zwakkeren groepen het slachtoffer zijn. Alleen nu financieel zwakken. En het is een lastig probleem wat moeilijk en misschien niet op te lossen is. En of je producten er nu direct mee gemaakt worden of alleen indirect of niet, je moet ten alle tijden hier een vorm (wel realistisch natuurlijk) van controle en bestrijding tegen hebben.volvofiel schreef:[..]
Denk je dat je TBC hiermee kunt vergelijken? Dat was een BEDREIGIING VOOR DE MENSHEID! Is kinderarbeid dat ook? Nee, precies.
Denk ik ook niet. Net zo min als het niet kopen weinig effect zal hebben omdat er 10 anderen dat wel voor je doen. Op zich denk ik dat het onder de aandacht brengen van het probleem nooit slecht is maar uiteindelijk zullen het onze regering, EU, VN en de verschillende kinderrechtenorganisaties moeten zijn die er echt wat aan doen. Alleen spelen voor hun vaak meer belangen mee. Je zou toch niet willen dat een gifschip daar niet meer terecht kan.andre schreef:Ok Maar nu heb ik dan ook een vraag ,
Wat probeert men hier met dit topic te bereiken?
Zullen een paar verzamelaars die tegen kinderarbeid zijn
de gehele industrie op andere gedachten brengen.
Dacht het niet .

RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert.

Over de hele wereld verspreid zijn er maar liefst 250 miljoen kinderen onder de 14 jaar die gedwongen worden te werken.volvofiel schreef:St. Paul,
wil niet mierendingessen, maar een bedreiging voor grote groepn mensen staat gelijk aan een bedreiging voor de mensheid. Maar goed, zal hier verder over ophouden
Groot genoeg?

Aan TBC sterven jaarlijks 2 miljoen mensen. Genoeg?St. Paul schreef:[..]
Over de hele wereld verspreid zijn er maar liefst 250 miljoen kinderen onder de 14 jaar die gedwongen worden te werken.
Groot genoeg?
p.s. http://www.kinderarbeiders.nl
Kinderarbeid in de landbouw en alle werk in en om het huis - samen zeker goed voor tweederde van de Indiase kinderarbeid van 60 tot 100 miljoen - is in India nog steeds toegestaan. Dit ondanks het feit dat de Indiase regering gisteren liet weten dat kinderen onder de 14 jaar vanaf 10 oktober 2006 niet meer als huishoudelijke hulp en in de horeca mogen werken
Waar heb je jouw getal vandaan? Heb je de context wel gelezen?
BTW: dit maakt ook een heel verschil:
Het aantal werkende kinderen is volgens de Internationale Arbeidorganisatie (ILO) gedaald van 246 naar 218 miljoen
We moeten kinderarbeid en Kinderarbeid niet met elkaar verwisselen.
Laatst gewijzigd door volvofiel op vr 22 sep 2006 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
http://www.scriptieservice.fnv.nl/kinder.html
Als 1% van die 250 miljoen kinderen dood gaat aan wat ze doen (percentage ligt waarschijnlijk vele malen hoger) dan is dat nog altijd meer dan die 2 miljoen aan TBC....
Als 1% van die 250 miljoen kinderen dood gaat aan wat ze doen (percentage ligt waarschijnlijk vele malen hoger) dan is dat nog altijd meer dan die 2 miljoen aan TBC....

lees dit maar eens door allemaal:
Wat is kinderarbeid?
Ja, dit is eigenlijk een hele moeilijke vraag. Want wanneer is een kind nu een kinderarbeider? Als je kijkt naar de rechten van een kind zou je kunnen stellen dat kinderen die geen tijd hebben om te spelen en geen volledig onderwijs krijgen kinderarbeider zijn. Maar dat geldt ook voor kinderen onder de twaalf jaar die werken. Een lastige vraag dus, kun jij antwoord geven?
Waarom bestaat er kinderarbeid?
Het bestaan van kinderarbeid is het gevolg van meerdere problemen.
Het ontbreken van (goed) onderwijs is een belangrijke oorzaak.Veel ouders zouden hun kinderen graag naar school sturen, maar scholen liggen niet altijd in de buurt. Daarnaast hebben veel scholen een tekort aan lesmaterialen.
Waar komt kinderarbeid voor?
Kinderarbeid komt verreweg het meeste voor in Azië, met name in India. Maar ook in Afrika en Zuid-Amerika moeten veel kinderen werken. Zelfs in Europa en in de Verenigde Staten komt kinderarbeid voor!
Wist je dat...?
. er 218 miljoen kinderen op de wereld zijn die werken?
· daarvan 120 miljoen kinderen de hele dag werken?
· in landen in oorlog ook kinderen als soldaat werken?
Het recht op onderwijs
Alle kinderen hebben het recht om naar school te gaan. De meeste van jullie waren vier jaar toen je voor het eerst naar school ging. Je ouders hebben je ingeschreven en jij hebt van tevoren al wat uurtjes “gewend” in je nieuwe klas. Je begon in groep 1 en ieder jaar ging je weer een groep verder. Spelenderwijs leerde je schrijven en rekenen, maar ook tekenen, zingen, knutselen en
samenspelen met andere kinderen.
Het verhaal van Kavita (een waargebeurd verhaal)
Dit verhaal gaat over Kavita. Kavita is 16 jaar. Kavita heeft twee jongere zusjes, Anita en Sunita, en een broer, Nirmal. Anita is een aantal maanden naar het Alur meisjeskamp geweest en zit nu op de school in het dorp. Nirmal zit al in de zevende klas van dezelfde school.
Het verhaal van Kivita (een waargebeurd verhaal)
Kivita is een voormalig kindarbeider. Haar vader besloot op een dag dat zijn kinderen niet horen te werken maar naar school moeten gaan. Tegenwoordig krijgt Kivita les. In een zogenaamde brugschool wordt ze voorbereid om naar een gewone dagschool te gaan en in een klas te komen met kinderen van haar eigen leeftijd.
bron http://www.kinderarbeiders.nl nnToegevoegd na 1 minuten:nn
Wat is kinderarbeid?
Ja, dit is eigenlijk een hele moeilijke vraag. Want wanneer is een kind nu een kinderarbeider? Als je kijkt naar de rechten van een kind zou je kunnen stellen dat kinderen die geen tijd hebben om te spelen en geen volledig onderwijs krijgen kinderarbeider zijn. Maar dat geldt ook voor kinderen onder de twaalf jaar die werken. Een lastige vraag dus, kun jij antwoord geven?
Waarom bestaat er kinderarbeid?
Het bestaan van kinderarbeid is het gevolg van meerdere problemen.
Het ontbreken van (goed) onderwijs is een belangrijke oorzaak.Veel ouders zouden hun kinderen graag naar school sturen, maar scholen liggen niet altijd in de buurt. Daarnaast hebben veel scholen een tekort aan lesmaterialen.
Waar komt kinderarbeid voor?
Kinderarbeid komt verreweg het meeste voor in Azië, met name in India. Maar ook in Afrika en Zuid-Amerika moeten veel kinderen werken. Zelfs in Europa en in de Verenigde Staten komt kinderarbeid voor!
Wist je dat...?
. er 218 miljoen kinderen op de wereld zijn die werken?
· daarvan 120 miljoen kinderen de hele dag werken?
· in landen in oorlog ook kinderen als soldaat werken?
Het recht op onderwijs
Alle kinderen hebben het recht om naar school te gaan. De meeste van jullie waren vier jaar toen je voor het eerst naar school ging. Je ouders hebben je ingeschreven en jij hebt van tevoren al wat uurtjes “gewend” in je nieuwe klas. Je begon in groep 1 en ieder jaar ging je weer een groep verder. Spelenderwijs leerde je schrijven en rekenen, maar ook tekenen, zingen, knutselen en
samenspelen met andere kinderen.
Het verhaal van Kavita (een waargebeurd verhaal)
Dit verhaal gaat over Kavita. Kavita is 16 jaar. Kavita heeft twee jongere zusjes, Anita en Sunita, en een broer, Nirmal. Anita is een aantal maanden naar het Alur meisjeskamp geweest en zit nu op de school in het dorp. Nirmal zit al in de zevende klas van dezelfde school.
Het verhaal van Kivita (een waargebeurd verhaal)
Kivita is een voormalig kindarbeider. Haar vader besloot op een dag dat zijn kinderen niet horen te werken maar naar school moeten gaan. Tegenwoordig krijgt Kivita les. In een zogenaamde brugschool wordt ze voorbereid om naar een gewone dagschool te gaan en in een klas te komen met kinderen van haar eigen leeftijd.
bron http://www.kinderarbeiders.nl nnToegevoegd na 1 minuten:nn
Toch toevallig dat je het woordje 'als' gebruikt. Verklapt heel veel...St. Paul schreef:http://www.scriptieservice.fnv.nl/kinder.html
-
- Moderator
- Schaal: 1:18
1 wijst naar een ander zeg je... dan wijzen er 4 terug?volvofiel schreef:[..]
sinds wanneer heeft een hand dan 4 vingers?
De duim is geen vinger, en al was die dat wel dan is het nog knap dat je die zover kunt buigen

Pink is wel degelijk een vinger... stellete muggenziftersRicardo schreef:[..]
Als we gaan mierenn**keneen hand heeft maar drie vingers. De duim en de pink zijn geen vingers

Waar hadden we 't ookal weer over...

Vroeg ik me ookal af... die collecte krijgt iig niks van me...andre schreef:Ok Maar nu heb ik dan ook een vraag ,
Wat probeert men hier met dit topic te bereiken?
Zullen een paar verzamelaars die tegen kinderarbeid zijn
de gehele industrie op andere gedachten brengen.
Dacht het niet .
Stort al giraal... via de Postcode-oplichterij
- Jolly Club
Dan kun je als Papa trots zijn wat je zoontje in elkaar gezet heeft en het in de kast bewonderen.Jolly Club schreef:Heeft iemand het adres van de P&O afdeling van Ixo voor me
Jolly Junior (5) is 'onder milde dwang' aan zijn eerste sollicitatiebrief begonnen

Beetje vreemd....
Als een fabrikant op zn site aangeeft verantwoord te werken (Mattel) dat hieraan dan niet getwijfeld wordt....
En, bij een eerlijke email, gelijk alles in twijfel wordt getrokken.
Jammer dat er op een dergelijk manier over deze discussie wordt nagedacht.
Ook jammer dat er niemand reageert op mijn kritiek op onze eigen westerse wereld.
Wij zijn als koopjesjagers mede verantwoordelijk voor deze problemen.
En over die hand....
Wijs maar eens naar iemand, er wijzen altijd vingers van je eigen hand terug naar je.
Als een fabrikant op zn site aangeeft verantwoord te werken (Mattel) dat hieraan dan niet getwijfeld wordt....
Jammer dat er op een dergelijk manier over deze discussie wordt nagedacht.
Ook jammer dat er niemand reageert op mijn kritiek op onze eigen westerse wereld.
Wij zijn als koopjesjagers mede verantwoordelijk voor deze problemen.
En over die hand....
Wijs maar eens naar iemand, er wijzen altijd vingers van je eigen hand terug naar je.
Ik twijfel er niet aan, maar ik ga er ook niet blind van uit.... Denk je serieus dat als daar kinderen werken ze jou een mail sturen waarin ze dit bevestigen? De goede lijden altijd onder de slechte.ViperArry schreef:Beetje vreemd....

- Ricardo
- Moderator
- Schaal: 1:43
- Contacteer:
Mij heb je ook niet horen zeggen dat ik Mattel wel geloof
Uiteraard spelen de Westerse landen hier ook een rol in. Ik blijf er gewoon bij dat het bij de evolutie hoort van een land. Net als in dit onderwerp al eerder aangehaald is. Ook in Nederland hebben we ooit kinderarbeid gehad. Zodra als het economisch beter gaat met een land, is de kans ook groot dat kinderarbeid langzaam verdwijnt.
Indien wij Westerse landen dus geen producten zouden importen, zullen de amre landen dus niks meer produceren en dus economischer slechter gaan draaien, ik denk dat dit geen positief effect heeft op kinderarbeid. Dus om de Westerse Landen hier direct als schuldigen aan te wijzen vind ik ook niet gepast om eerlijk te zijn.
Tuurlijk is kinderarbeid te voorkomen alleen zullen er drastiche maatregelen genomen worden die sterk op communisme gaan lijken.

Indien wij Westerse landen dus geen producten zouden importen, zullen de amre landen dus niks meer produceren en dus economischer slechter gaan draaien, ik denk dat dit geen positief effect heeft op kinderarbeid. Dus om de Westerse Landen hier direct als schuldigen aan te wijzen vind ik ook niet gepast om eerlijk te zijn.
Tuurlijk is kinderarbeid te voorkomen alleen zullen er drastiche maatregelen genomen worden die sterk op communisme gaan lijken.