Gesealed of niet, liever mijn auto, dan mijn griet!

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
1:18 24/7
Schaal: 1:18

Bericht door 1:18 24/7 »

Jup leuke reactie, echter de 'chinezen' weten natuurlijk al lang hoe er over hun sealed bodies wordt gedacht, maar voorlopig verkopen die dingen volgens mij gewoon als een tierelier. Dus ik zie ze hier echt niet meer van af stappen.
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
ViperArry

Bericht door ViperArry »

Nou......

Als een tierelier?
De modelautowereld schijnt vrij hard te zijn....... zie aan de hele Minichamps geschiedenis.

Op weg naar verbetering van je kwaliteit ga je meestal vooruit..... in dit geval hebben ze een stap opzij gemaakt.
En, zolang er geen bericht komt dat wij het niet met die zijstap eens zijn, gaan ze op dat spoor verder.

Ben benieuwd wat er voor antwoord komt.
Ricardo
Moderator
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Je kunt deze mensen pas overtuigen als niemand een sealed model meer koopt en er dus voor zorgt dat de verkoop stagneert. Helaas, als ik hier zo op het forum rondkijk, ziet het erna uit dat je dat niet lukt. Mensen kopen die sealed modellen gewoon (zie de Aston Martin). Zolang als dat gebeurt, zullen de Chinezen echt hun beleid niet aanpassen.
ViperArry

Bericht door ViperArry »

In dat geval leggen we ons er maar bij neer?

Ik wacht de reactie van AA wel af.
Ricardo
Moderator
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

ViperArry schreef:In dat geval leggen we ons er maar bij neer?

Ik wacht de reactie van AA wel af.
Ik weet niet wat je anders wilt doen. Een wereldwijde demonstratie ofzo :mrgreen: Autoart is een onderneming die winst wil maken. Zolang als die sealed gevallen verkopen zullen ze echt hun beleid niet aanpassen. Winst is winst.
ViperArry

Bericht door ViperArry »

Toch heb ik er voor gekozen om te proberen er iets aan te doen.... maw ik heb me er nog niet bij neergelegd.

Wellicht dat t zal moeten, maar dat zien we dan wel weer.

Ook al verkopen de modellen goed, ongetwijfeld niet zo goed als dat de bedoeling was.
Misschien is er een "Elite" oplossing? Mensen die gelijk t nieuwste model willen hebben zonder deurtjes kopen m maar gelijk.....
Ik wacht liever tot t volgende seizoen om dan een model met opening features te kopen (desnoods tegen een hogere prijs).
Ze kunnen hier volgens mij 80% van de huidige productie voor gebruiken, alleen de mallen moeten worden aangepast.
Bracer

Bericht door Bracer »

Ik weet niet of de sealed even goed verkopen als de normale modellen, mij heeft het er iig van weerhouden om de Le Mans straat in te slaan met modellen als de Corvette en Aston :? Blijf het eeuwig zonde vinden dat ook de Viper sealed is en wat dat betreft ben ik het nog altijd met Arjen eens, als de verzamelaars zich er helemaal bij gaan neerleggen zullen andere fabrikanten volgen en dan is het hek van de dam :doh:
:thump_up: dat je Aa er weer aan herinnert dat er een heleboel mensen niet zo blij zijn hiermee. Nog beter dat zelfs mensen binnen Aa er niet blij mee zijn, geeft toch weer een sprankje hoop :shifty:
Afbeelding
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Ik blijf dit een grappige discussie vinden. Niet flauw bedoeld en blijf vechten voor je punt maar vertel me wat er anders zou zijn aan deze foto als er alleen sealed modellen te koop zouden zijn. Als ik niet beter zou weten zou voor mij namelijk alles sealed kunnen zijn op deze foto.

Afbeelding

En zo zie ik ze op al je foto's op je 10 pagina's in het privecollectie-subforum. :angel: :wink: Wel een dijk van een vitrine kast trouwens. :worshippy:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Droes

Bericht door Droes »

Van wie is deze kast?? :shock:

Dit is een droom van een kast :worshippy: :worshippy:

héééél erg mooi :thump_up:
Afbeelding Afbeelding
ViperArry

Bericht door ViperArry »

@St.Paul,

Hele goeie.......
Inderdaad staan ze bijna allemaal dicht. De Bburago's simpel omdat ze te lelijk zijn om open te doen......

Inmiddels heb ik een AA's uitgekleed, zn motorkap ligt er netjes naast.
En dat ziet er heel smakelijk uit.
We zien't wel hoe men bij AA reageert.

@Droes,
Tis mijn kast..... kijk maar eens in mn verzameling.
rsh_scuderia
Moderator

Bericht door rsh_scuderia »

Beetje flauw Paul :wink:

Ik heb juist veel van mijn auto's open staan, vandaar ook dat ik liever open wagens heb.
Het interieur wil ik kunnen bekijken in volle glorie, niet door een plastic ruitje.
St. Paul

Bericht door St. Paul »

rsh_scuderia schreef:Beetje flauw Paul :wink:

Ik heb juist veel van mijn auto's open staan, vandaar ook dat ik liever open wagens heb.
Het interieur wil ik kunnen bekijken in volle glorie, niet door een plastic ruitje.
Daarom zei ik ook niet flauw bedoeld. Van de personen die tegen sealed zijn heeft 90% de wagens gewoon dicht staan in de vitrine. Dat VA nu ondertussen ook open heeft staan werd mij niet duidelijk uit zijn privetopic (tijd voor een update dus. :mrgreen: ) Maar ik wilde het maar als voorbeeld aanhalen. Want voor veel mensen geldt dit gewoon wel.
ViperArry

Bericht door ViperArry »

Paul,

Je hebt helemaal gelijk hoor..... maar dat houdt nog niet in dat we blij moeten zijn met sealed modellen toch?

Ik ben aan het zoeken naar leuke memorabilia, als ik die vind komt er weer een leuke update.....

Naar het schijnt komt de sealed trend voort uit een verbod voor modelautofirma's om de Japanse JGTC auto's vanbinnen te fotograferen.
Wellicht is hier dus iets aan te doen voor de "niet Japanse" autos.
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Ik ben er eentje uit het andere kamp. In het begin had ik ook zoiets van sealed is niks. Maar als ik eerlijk ben nu gaat mijn voorkeur zelfs naar sealed. Vaak zijn kieren bij open modellen te grof en bij het vervoer zijn die klapperende deurtjes ook niks. Bovendien hebben sealed wagentjes altijd ramen, iets wat sommige open modellen nog wel eens missen (zie sommige AA porsches). Dat vind ik echt enorm leijk. En verder ik heb mijn modellen ook allemaal dicht staan. Binnenkant doet mij namelijk niks.

Ik vind veel van de klachten er over vrij ongegrond omdat veel van de mensen die ze plaatsen ook alles gewoon dicht hebben. Dat is voor mensen die ze daadwerkelijk open hebben staan natuurlijk een ander verhaal. :thump_up: En ik vind het natuurgetrouwer. Je eigen auto staat ook niet hele dagen met de deuren open zodat je de binnenkant kunt zien. Maar goed dat is mijn mening. Als ik onder een exoto motorkap kijk snap ik wel dat je dat wilt zien. Daar gaat toch 60% van het geld in zitten uiteindelijk.
ViperArry

Bericht door ViperArry »

Je hebt wel gelijk....

Alleen doet mij een open auto gewoon meer. En, ook al zal ie 80% van de tijd dicht in de kast staan..... die keren dat ie bekeken wordt gaat ie open.

Maar, das voor eenieder persoonlijk.

Wat ik eigenlijk wel vind is dat als een auto open gaat in de echte versie.... t model dit ook zou moeten kunnen.

Een Nascar auto is per definitie sealed..... zoiets.
(Al kun je altijd discussieren of je de motor wilt kunnen zien).

Ach, voor iedere versie is natuurlijk iemand te vinden. Alleen lijkt het erop dat er meer tegen een sealed auto zijn, dan voor.
Plaats reactie