F1 2006

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

Jolly Club schreef:
nu zo heb je ook coulthard eers tegn schumacher dan weer halverwegen sezoen voor en schumacher uit de schit geholpen met het voorval monaco waar ze hem uit de , alléé hoe heet dat weer waar er voor veilligheid wordt gesproken, en dan weer tegen, zo is alonso ook alleen heeft die slechte woordne voor zijn team das nog erger.
Die Italiaanse neef van jou die zal best niet in orde zijn, maar ik denk dat ik zijn Italiaans beter kan volgen dan deze proza, zij maar zeker mensen :clap:
volgens mij zit dat in de familie dat :nuts: zijn :mrgreen:
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
F1-Racer
Contacteer:

Bericht door F1-Racer »

beter zot dan gangster :thump_up:
Curbstone Models
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

wat moeten jullie volgend jaar nou... als schumacher er niet meer bij is...

geen ruzie meer maken ??? :shock:

moet je nagaan waar het dan over gaat... of kimi nu wel of niet uitgegleden is over de olie van Alonso.. :wink:

weg controverse... jammer eigenlijk.... :eh:
F1-Racer
Contacteer:

Bericht door F1-Racer »

cubstone models zolang er olie van alonso zijn wagen komt is het ok als de komende 6 jaar geen ferrari meer olie verliest en polft is het goed :mrgreen:
Markopolo
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Curbstone Models schreef:wat moeten jullie volgend jaar nou... als schumacher er niet meer bij is...
Stopt Ralf ook dan :shock: :mrgreen:

Elk ander team dat het leven van McLaren zuur maakt is een vijand :twisted: Zelfs Kimi straks :mrgreen:
F1-Racer
Contacteer:

Bericht door F1-Racer »

ik denk dat mclaren zich het leven zelf zuur maakt , door een slechte wagen te bouwen, de nieuwe piloten die komen, en mercedes die mclaren wil opkopen :lol:

binnenkort is spyker en super Aguri nog sneller :mrgreen:
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

We zullen zien, maar voorlopig is bewezen dat ook een Ferrari motor kan ploffen, dus Kimi's toekmost is nog niet zeker :lol:

En Massa, tsja zijn naam zegt het al, die zorgt ervoor dat die Ferrari aan de 600 kg. komt :mrgreen:
fish88

Bericht door fish88 »

Paffett in gesprek met Spyker
Met bijna alle coureursplekken voor 2007 al bezet stijgen de resterende stoeltjes langzaam maar zeker in waarde door de grotere vraag. Met name de plafotoats naast Christijan Albers bij Spyker MF1 kan op een stijgende populariteit rekenen. Veel geruchten en roddels doen de ronde, maar het lijstje kanshebbers lijkt met de dag langer te worden.

Sinds vandaag kan er weer een extra naam op dat lijstje gezet worden. Gary Paffett verklaart openlijk dat hij in gesprek is met de renstal voor de mogelijkheden van komend jaar. De oud-DTM-coureur heeft een aflopend contract bij McLaren en ziet zijn plek daar verdrongen door een talent als Lewis Hamilton en de komst van Fernando Alonso. Wegens het gebrek aan groeimogelijkheden binnen zijn eigen renstal wijkt hij nu uit naar andere teams.

Paffett wil uiteraard het liefst als racecoureur aan de slag. "Er zijn maar weinig opties daaromtrent, maar Spyker is er een van", weet de coureur tegen F1Total.com. Paffet stelt klip en klaar dat McLaren niet meer bovenaan zijn prioriteitenlijstje staat. "Wanneer mijn management ook niet met andere teams zou gaan praten zou ik meteen van ze af willen!"

"Mijn management is er om alle mogelijkgeden te onderzoeken. Ik weet echter niet of het team miljoenen aan sponsorgeld nodig heeft van ons. Ik ben echter niet in de positie om die mee te brengen, hoewel ik besef dat dat een beslissende factor kan worden", bedenkt Paffett zijn lot wanneer Spyker het plekje bij opbod gaat vergeven.

Het lijkt echter onvermijdelijk dat dat ook daadwerkelijk gaat gebeuren, aangezien de vraag naar het tweede stoeltje erg groot is. Michiel Mol verklaarde daarnaast nog dat de tweede coureur gewoon zal moeten betalen zolang er nog geen hoofdsponsor gevonden is voor de renstal. Of die grote sponsor gevonden kan worden is nog onduidelijk. Teambaas Colin Kolles bevestigt tegen F1Total.com dat Paffett inderdaad "een van de goede kandidaten is voor het stoeltje." Kolles bevestigt tevens dat sponsorgeld gewenst is maar niet de doorslaggevende factor zal worden.

Paffett zelf wil vooral zijn carrière de glans geven die het naar zijn mening verdient. Hopelijk kan ik races rijden, maar niet tegen elke prijs. Ik ga niet een jaar meerijden om later te kunnen vertellen dat ik een jaar coureur ben geweest. Als het echter niet anders kan ga ik nog een jaar testen. Ik wil echter een succesvolle Formule 1-carrière en zoek de beste plek om deze echt te laten beginnen."
Bron: http://www.racefreaks.nl/news_managemen ... 673#158510
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Jolly Club schreef: Denk dat Hamilton in Brazilie zijn vuurdoop gaat krijgen.
Gezien het stukje van fish maar even op terug komen dan, denk het niet. :mrgreen:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Eeeehhhh.....OK :eh:

Leuk stukje over Paffett, maar wat zegt dit artikeltje over de positie van De La Rosa dan wel Hamilton voor de GP van Brazilie :?:

Misschien nog eens achterstevoren lezen, want ik heb de boodschap nog niet kunnen ontdekken :think:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Oh verrek, ik haal Hamilton en Paffet door elkaar. :doh: Nou dan wist ik het al zeker. Pedro zou de laatste race alleen aan Paffet zijn plek kunnen verliezen. Hamilton komt op zijn vroegst pas volgend seizoen. :mrgreen:
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Dit is wat onze favoriete f1 site erover zegt:

http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=132557

Goeie site altijd :yawn:

We'll see :mrgreen:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
St. Paul

Bericht door St. Paul »

We zullen de optie om Lewis in Brazilië te laten racen wel bespreken in het team, maar we denken dat het niet heel veel zin heeft."
Lijkt mij eigenlijk ook echt geen zin als hij nu pas de eerste rondjes rijdt en begint met pitstops en achter een safetycar rijden. Mclaren heeft een WDC zeer nodig. Ik denk dat ze volgend jaar naast Alonso toch een rijder neer zetten met F1 ervaring. En als Paffet verder kijkt dan kan zomaar Pedro volgend jaar de eerste races doen terwijl Lewis zwaar aan het testen gaat en later in stapt. :roll:
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Wat SBS6 na de race van Japan als puntentelling schreef:1Fernando Alonso
126 punten
Renault

2Michael Schumacher
116 punten
Ferrari

3Felipe Massa
70 punten
Ferrari

4Giancarlo Fisichella
69 punten
Renault

5Kimi Raikkonen
61 punten
McLaren

6Jenson Button
50 punten
Honda

7Rubens Barrichello
28 punten
Honda

8Juan Pablo Montoya
26 punten
McLaren

9Nick Heidfeld
23 punten
BMW Sauber

10Ralf Schumacher
20 punten
Toyota

11Georgio Mondini
16 punten
McLaren

12Jarno Trulli
15 punten
Toyota

13David Coulthard
14 punten
Red Bull

14Mark Webber
7 punten
Williams

14Jacques Villeneuve
7 punten
BMW Sauber

16Robert Kubica
6 punten
BMW Sauber

17Nico Rosberg
4 punten
Williams

18Christian Klien
2 punten
Red Bull

19Vitantonio Liuzzi
1 punt
Toro Rosso

20Franck Montagny
0 punten
Super Aguri

20Robert Doornbos
0 punten
Red Bull

20Sakon Yamamoto
0 punten
Super Aguri

20Yuji Ide
0 punten
Super Aguri

20Scott Speed
0 punten
Toro Rosso

20Christijan Albers
0 punten
Midland

20Tiago Monteiro
0 punten
Midland

20Takuma Sato
0 punten
Super Aguri
Zo mag ik het graag zien, 0 wedstrijden gereden en 16 punten scoren :worshippy: :lol:
F1-Racer
Contacteer:

NIEUWS

Bericht door F1-Racer »

Venezuelan driver Ernesto Viso braved heavy rain and strong winds at Silverstone on Wednesday to complete his first Formula One test with Spyker MF1. Viso will serve as the team’s third driver at next weekend’s Brazilian Grand Prix.

Alles oder nichts für Ferrari
Afbeelding
Eigentlich hat Michael Schumacher keine Chance mehr auf den Fahrer-WM-Titel, aber genau die will er nutzen. Ferrari greift beim letzten Rennen des Rekord-Champions richtig an und legt alles in die Waagschale. Ein neuer Wahnsinns-Motor soll Schumi nicht nur den Sieg beim Brasilien-GP sichern, sondern der Scuderia auch den Konstrukteurs-Titel bescheren. Ferrari liegt mit neun Punkten Rückstand hinter Renault auf Rang zwei.

Bei den Testfahrten in Jerez testeten die Roten nicht nur die Bridgestone-Reifen, sondern auch die letzte und gewaltigste Ausbaustufe des Motors für den 248 F1. Der entscheidende Faktor ist die Drehzahl. Weil das Aggregat nur noch eine Renndistanz halten muss, gibt Ferrari mehr Umdrehungen pro Minute frei. In der Qualifikation und bei Überholmanövern soll die 20.000er-Marke geknackt werden. Cosworth und auch Honda haben sich an dem Wert schon orientiert, sind aber gescheitert.

Mehr PS durch mehr Drehzahl
Afbeelding
Norbert Kreyer, Ex-Chef der Motorenabteilung von Toyota, glaubt an die Strategie von Ferrari. "Der neue Motor muss ja nur noch dieses eine Rennen halten, also rund 500 Kilometer. Da kann man das Risiko mit mehr PS eingehen. Mehr PS freizugeben geht nur über die Drehzahl. Ich halte die 20.000 für realistisch", sagte Kreyer dem 'Express'.

Also werden in Brasilien nicht die Reifen, sondern die Drehzahl das Rennen entscheiden? Die Wetterprognose für das Wochenende (20. - 22. Oktober) sagt einen nassen Trainings-Freitag voraus, doch danach sinkt die Regenwahrscheinlichkeit. Während der Qualifikation und des Rennens wird es wohl nicht regnen. Chancengleichheit zwischen Bridgestone und Michelin - also entscheidet die Drehzahl?

Dreht Schumi seinen Ferrari ans Limit, hat der Bolide 15-20 PS mehr unter der Haube. Insgesamt sind das geschätze 775 bis 780 Pferdestärken. Aber die Italiener haben den Motor noch weiter verbessert. Grund für den Ausfall in Japan war ein defektes Ventil. Für Brasilien hat Ferrari Prophylaxe betrieben: Ein modifizierter Zylinderkopf macht den Roten Renner absolut zuverlässig.

Ferraris Abschieds-Geschenk
Afbeelding
Sicherlich wird es ein ganz besonders Rennen für Michael Schumacher, die Scuderia Ferrari und die gesamte Formel 1. Seit anderthalb Jahrzehnten hat Michael Schumacher der Königsklasse des Motorsport seinen Stempel aufgedrückt - nun tritt er ab. Alle Piloten hatten immer nur ein Ziel: Schumi zu schlagen.

Ferrari hat sich ein ganz besonders Abnschieds-Geschenk für den 37-Jährigen ausgedacht: Michael Schumacher darf den 248 F1, mit dem er das Rennen in Sao Paulo bestreiten wird, behalten. "Ich denke, ein schöneres Geschenk kann man ihm nicht machen. Es wird ein Andenken, das er nicht vergisst", sagte Ferrari-Präsident Luca di Montezemolo der 'AZ'. Bislang hat Schumi fast alle seine Diesntwagen behalten. In einer Tiefgarage in der Schweiz stehen die Boliden, die er bislang allerdings immer bezahlen musste.
Gesloten