F1 2006

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
JoostV6
Contacteer:

Bericht door JoostV6 »

Sorry hoor F1-Racer, maar had je daar geen linkjes van kunnen maken van de desbetreffende site waar je het vandaan hebt i.p.v. het kwakkeloos neerpleuren van teksten??

Vind het wel een beetje vervuiling in het topic :nuts:
Afbeelding
94x Verstappen: 30x 1:18/4x 1:24/1 x 1:32/57x 1:43/2x 1:64 en nog een paar te gaan....
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Precies. Dat Duits is echt niet weg te lezen in deze proporties. Geen idee waar het over gaat, of wat ze er mee bedoelen. Omdat ik het niet ga/wil lezen. :roll:
fish88
Schaal: 1:43

Bericht door fish88 »

ie een duitse invasie
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Dimage

Bericht door Dimage »

Is desondanks toch een interessant stukje om te lezen.

Heb het even oppervlakkig (kunnen dus nog kleine foutjes in zitten) vertaalt voor mensen die moeite met Duits hebben;
Eigenlijk heeft Michael Schumacher geen kans meer op de rijders WK-titel maar juist die wil hij bemachtigen. Ferrari ligt bij de laatste wedstrijd om het kampioensschap alles in de waagschaal. Een nieuwe waanzinnige motor zal Schumi niet alleen van de overwinning bij de Braziliaanse GP verzekeren maar Scuderia ook van de constructeurtitel. Ferrari ligt met negen punten achterstand op Renault, op de tweede plaats.

Bij de testritten in Jerez testen de roden niet alleen de Bridgestone banden, maar ook de laatste en meest brute afstelling van de motor voor de 248 F1. De beslissende factor is het toerental. Omdat de aandrijfbron het nog maar 1 wedstrijdafstand hoeft uit te houden, geeft Ferrari meer toerentallen vrij. In de kwalificatie en bij inhaalmanoeuvres zal de 20.000 toeren grens overschreden worden. Cosworth en Honda hebben zich reeds over deze waardes gebogen, maar hebben hun twijfels over de haalbaarheid.

Meer PK door meer Toeren

Norbert Kreyer, Ex-Chef van de motorenafdeling van Toyota, gelooft in de strategie van Ferrari. "De nieuwe motor hoeft het alleen deze race nog maar uit te houden, zo rond de 500 km. Hier kan men zich het risico van meer pk’s veroorloven. Meer pk vrijgeven is alleen nog maar te behalen over het toerental. Ik hou 20.000 rpm voor mogelijk”, zegt Krever.

Zullen in Brazilië niet de banden, maar het toerental de wedstrijd beslissen? De weersvoorspelling voor het weekeinde (20. - 22. Oktober) voorspelt een natte trainings-vrijdag, echter daarna slinkt de kans op regen. Tijdens de kwalificatie en de race zal het waarschijnlijk niet regenen. Gelijke kansen tussen Bridgestone en Michelin – zal het dan op toerental worden beslist?

Wanneer Schumi zijn Ferarri tegen de limiet rijdt, dan heeft de bolide 15 tot 20 pk meer onder de kap. Totaal zijn dat dan een 775 tot 780 paardekrachten. De Italianen hebben echter de motor nog verder verbeterd. Oorzaak van het uitvallen in Japan was een defecte klep. Voor Brazilië is Ferrari preventief te werk gegaan; Een gemodificeerde cilinderkop moet de rode racer hoogst betrouwbaar maken.

Ferrari’s afscheidgeschenk

Het wordt voor zeker een heel bijzondere race voor Michael Schumacher, de Scuderia Ferrari en de hele Formule 1. Ruim 15 jaar heeft Michael Schumacher op de koningsklasse van de motorsport zijn stempel gedrukt – nu treed hij af. Alle rijders hadden altijd slechts 1 doel voor ogen, Schumi verslaan.

Ferrari heeft een bijzonder afscheidscadeau voor de 37-jarige bedacht: Michael Schumacher mag de 248 F1, waarmee hij het strijdtoneel van Sao Paulo zal betreden behouden. "Ik denk dat men zich geen mooier geschenk kan wensen. Het wordt een aandenken dat hij niet vergeet", zegt Ferrari-president uca di Montezemolo van de 'AZ'. Tot nu toe heeft Schumi bijna al zijn dienstwagens behouden. In een diepe garage te Zwitserland staan de bolides, die hij tot nu toe altijd heeft moeten betalen.
hanzjepanzje

Bericht door hanzjepanzje »

Interessant stukje inderdaad. Ten eerste zou ik de modellen verzameling van dhr. Schumacher wel eens willen zien! Ten tweede denk ik niet dat 20.000 toeren, ookal is het gigantisch veel (stel je voor dat mijn peugeot 205 dat zou doen :D ), veel zou helpen. Hoewel de wagen het slechts 1 race hoeft vol te houden, moet hij het die race wel volhouden. Ze hebben eerder gewonnen zonder die extra toeren dus waarom dat niet gewoon weer proberen? Als je op nummer 1 rijdt en Alonso rijdt op de tweede plaats op 5 ronden achterstand win je alsnog maar 2 punten... Met een dikker blok win je het kampioenschap niet...helemaal niet als die frambozen zo conservatief te werk gaan als ze aangekondigd hebben. Die rijden de race gewoon uit desnoods op plek 8.

Hoe dan ook, ik zou het uitzonderlijk gaaf vinden als Alonso eruit zou vliegen. Wat Briatore heeft gezegd over de race van Japan, dat het gerechtigheid is vind ik van de gekken! Omdat Alonso de motor opblies in Monza is het gerechtigheid dat Schumacher dat doet in Japan? Dus als Renault het blok niet goed voor elkaar heeft hebben de andere teams de rest van het seizoen om de boel ook een keer op te blazen? Ik vind Briatore maar een rare, nare man.

Hoewel ik het ergste vrees voor Ferrari, kijk ik wel uit naar volgend weekend, ben benieuwd wat Ferrari zal doen ter ere van Schumachers laatste...
Groeten, Hans

--

F93a Alesi, F575GTC Kyosho
F1-Racer
Contacteer:

Bericht door F1-Racer »

POWER is de boodschap ook voor de komende jaren tot 2010 mogen geen aanpassingen meer worden gedaan aan de motoren dus een goede zet van ferrari waaronder ook honda en bmw het zelfste deden.

wat het gaat worden das afwachten alles kan zeg nooit nooit weten jullie nog alonso in de laatste 2 ronde zijn hevige crash :mrgreen:
St. Paul

Bericht door St. Paul »

hanzjepanzje schreef:
Omdat Alonso de motor opblies in Monza is het gerechtigheid dat Schumacher dat doet in Japan? Dus als Renault het blok niet goed voor elkaar heeft hebben de andere teams de rest van het seizoen om de boel ook een keer op te blazen? Ik vind Briatore maar een rare, nare man.
Ondanks dat ik Briatore niet hoog heb zitten... Renault heeft, na de slechte beslissing om Alonso te straffen voor het verprutsen van Massa, in Monza gekozen voor een hoger toerental om zodoende het Schumacher zo moeilijk mogelijk te maken. Anders was de motor wellicht niet opgeblazen omdat Renault anders 3 races met 1 motor wilde doen om zo in de laatste race een nieuwe motor te kunnen gebruiken. Dat Renault een foute gok heeft genomen door het toerental zo op te voeren kun je Ferrari niet aanrekenen. Maar de reden waarom ze dit deden wel. Wat dat betreft kan ik lichtelijk meekomen in het commentaar van Briatore.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
F1-Racer
Contacteer:

Bericht door F1-Racer »

Briatore is een gangster, en wat me vorige race is opgevallen die simonds is bijna de dubbel ganger aant worden van die briatore ook grijs haar, hemd open, gouden ketting om , dezelfste arrogantie enz....
Laatst gewijzigd door F1-Racer op za 14 okt 2006 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.
rsh_scuderia
Moderator

Bericht door rsh_scuderia »

Wat dat betreft zijn Brawn en Todt(ler) natuurlijk een stuk beter :whistle:
St. Paul

Bericht door St. Paul »

http://www.f1racing.nl/nl/news.php?newsID=132921

:) Pedro it is. Ik had niet anders verwacht. :thump_up:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
hanzjepanzje

Bericht door hanzjepanzje »

Met de aankomende aankondiging van de Renault-ING deal vroeg ik me af of er al meer nieuws was omtrend sponsoren van teams. ING Zal een grote anam op de Renault van volgens jaar worden, waardoor de livery compleet anders wordt denk ik. Alleen de kleuren kunnen nog overeen komen... Bij McLaren krijgen ze vodafone wat nogal een indruk op de 2007 wagen zal achterlaten... Maar welke hoofsponsor hebben ze bij Ferrari? Met vodafone die wegvalt hebben ze een grote ruimte op hun wagens en wie gaat dat invullen? Martini? Acer? Weet iemand meer?
Groeten, Hans

--

F93a Alesi, F575GTC Kyosho
wvniersen
Contacteer:

Bericht door wvniersen »

hanzjepanzje schreef:Met de aankomende aankondiging van de Renault-ING deal vroeg ik me af of er al meer nieuws was omtrend sponsoren van teams. ING Zal een grote anam op de Renault van volgens jaar worden, waardoor de livery compleet anders wordt denk ik. Alleen de kleuren kunnen nog overeen komen... Bij McLaren krijgen ze vodafone wat nogal een indruk op de 2007 wagen zal achterlaten... Maar welke hoofsponsor hebben ze bij Ferrari? Met vodafone die wegvalt hebben ze een grote ruimte op hun wagens en wie gaat dat invullen? Martini? Acer? Weet iemand meer?
Miischien iets voor Frank.....Droomautoos op de zijkant van een Ferrari..... :mrgreen:
Afbeelding
F1-Racer
Contacteer:

Bericht door F1-Racer »

Martini of playboy zal de opvolger gaan worden
rpmobilitydesign

Bericht door rpmobilitydesign »

wvniersen schreef:[..]
Miischien iets voor Frank.....Droomautoos op de zijkant van een Ferrari..... :mrgreen:
Afbeelding :mrgreen:
F1-Racer
Contacteer:

Bericht door F1-Racer »

Afbeelding nnToegevoegd na 2 minuten:nn dit zou ook verklaren waarom ze de reclamen van marlboro over nemen dat raikkonen het merk kan promoten :mrgreen:
Gesloten